V Jerezu testovali jezdci nejnižší kubatury Moto3

V pondělí patřil okruh v Jerezu jezdcům královské kubatury, úterý byla dráha pouze pro jezdce a týmy nejnižší kubatury mistrovství světa Moto3, kteří v Jerezu po závodu španělské Grand Prix zůstali. KTM testovala nový podvozek, Honda pracovala na nastaveních a Mahindra přivezla do Evropy od všeho trošku. Testoval také Dunlop a to dvě nové pneumatiky. Chyběl Karel Hanika, který dle týmu musel zpátky domů, aby ve středu podstoupil operaci člunkové kosti.

V Jerezu testovali jezdci nejnižší kubatury Moto3
První oficiální test byl pro rakouskou KTM možností vyzkoušet nový podvozek, který by měl jezdcům umožnit zachytit nástup jezdců Hondy, kteří letos zatím vyhráli každý z čtveřice úvodních závodů. Dle nových pravidel je každému výrobci umožněno v sezoně nasadit jen jednu aktualizaci podvozku a zadního ramene, takže pokud k tomu dojde, ta další bude až po posledním závodě ve Valencii. Navíc pokud dojde k aktualizaci, týká se to všech motocyklů dané značky na startovním roštu.
Nový podvozek KTM testovala dvojice tovární stáje Miguel Oliveira s Bradem Binderem (Red Bull KTM Ajo) plus Romano Fenati z týmu SKY Racing Team VR46. V průběhu testu jezdci ale neshledali nějak výrazný rozdíl oproti stávající verzi KTM a tak pro francouzskou Grand Prix nebude nový podvozek nasazen. Český závodník Karel Hanika (Red Bull KTM Ajo) musel po dvou těžkých pádech ve španělské Grand Prix zpátky domů na vyšetření do nemocnice. Problém je s člunkovou kostí a ve středu má podstoupit operaci.
Honda nic výrazně nového netestovala, takže Danny Kent (Leopard Racing), Enea Bastianini (Gresini Racing Team Moto3) nebo John McPhee s Alexisem Masbou (oba – SaxoPrint RTG) pracovali na nastaveních motocyklu a jeho elektronických systémech. Efrén Vázquez (Leopard Racing) onemocněl, takže se testu nezúčastnil.

Francouz Fabio Quartararo (Estrella Galicia 0,0) pracoval stejně jako Jorge Navaro na konfiguraci nastavení podvozku Hondy NSF250RW. Jako jediní mají uvedeny časy – Quartararo 1'46,460 sekundy a Navaro 1'46,402 sekundy. Na přípravě pro francouzskou Grand Prix pracovala také Španělka Maria Herrera (Husqvarna Factory Laglisse), která zajela čas 1'48,4 sekundy.
U Mahindry testoval nové díly podvozku Stefano Manzi (San Carlo Team Italia), Matteo Ferrari (San Carlo Team Italia) zkoušel nový systém sání a oba byli hlavními testovací jezdci indického výrobce. Tým Mapfre Team Mahindra měl k testování méně položek a navíc jim hned ráno havaroval Jorge Martin. S Francescem Bagnaiou stačili pár věcí vyzkoušet a to včetně nových pneumatika a výfukového systému.
Dvě nové pneumatiky testoval v Jerezu Dunlop. Nová zadní pneumatika s neoficiálním označením M1 je na bázi střední směsi, kterou jezdci použili v nedělním závodě. Její konstrukce je navržena tak, aby jezdcům dodala vyšší přilnavost a přitom si udržela delší životnost. Nová přední pneumatika má jiný profil 90/80 oproti aktuální 95/75 a je navržena pro lepší stabilitu a vyšší životnost.

Mimo Jorge Martina v průběhu dne havaroval Andrea Migno (SKY Racing Team VR46), Alessandro Tonucci (Outox Reset Drink Team) a Jules Danilo (Ongetta-Rivacold).
.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 0.00
Známkováno: 0x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist