V Brně o dalším osudu stopětadvacítek

Komise Grand Prix bude během brněnského závodu jednat nejen o zvýšení povolených motorů továrny Suzuki ze 6 na 9, nýbrž by měla definitivně rozhodnout i o dalším osudu kubatury do 125 ccm.

V Brně o dalším osudu stopětadvacítek
Dle nejnovější situace je výchozí pozice následující: Nová kubatury Moto3 by měla být jednoznačně levnější - doposud jezdí jezdec za částku ca 250 000 Euro, což je už dále neúnosné. Nebudou to ale v žádném případě jednotné motory a měly by to být jednoválcové čtyřtakty o objemu 250 ccm s maximálním vrtáním 81 mm a omezeným počtem otáček do 15 000 ot/m. Dále budou pochopitelně použity jednotné pneumatiky.  


Motory by měly mít větší výkon než současné stopětadvacítky a cena těchto nových motorů by neměla přesáhnout peněžní hodnotu 10 000 Euro. Kompletní motocykl by se potom měl pořídit za 30 000 Euro. 


Například Honda už motory této kubatury GP3 používá při závodech japonského šampionátu a rozhodně se nejedná o motory odvozené z motokrossových. Do nové Moto3 chce vstoupit i Yamaha. Podmínkou by ale mělo být, že každý větší výrobce je schopen zajistit minimálně 15 týmů, pokud tedy bude zájem. 

Původní termín nové kubatury měl být v závodech Grand Prix od roku 2013, nyní se hovoří už o sezóně 2012, neboť jezdců a týmu startujících v závodech MS stopětadvacítek rapidně rok od roku ubývá a také se neúměrně zvětšují výkonnostní rozdíly mezi jednotlivými jezdci.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 1x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist