Testy v Jerezu uzavřel Kornfeil výborným čtvrtým časem

Testy na okruhu v Jerez de la Frontera zahájily pro třídy Moto2 a Moto3 oficiální část příprav na novou sezonu. Všichni stálí jezdci těchto tříd museli být na prvním měření sil přítomni a logicky tak nemohl chybět ani český závodník Jakub Kornfeil ze stáje Peugeot MC Saxo Print.

Na závodníky čekaly tři dny během nichž absolvovali celkem devět sedmdesátiminutových tréninků. Úvodní den testů Jakuba sužovaly potíže s nastavením podvozku a elektroniky – dosáhl na čas 1'47,782 ekundy a osmnáctou příčku. Ani druhý den se sice problémy nepodařilo odstranit, ale i tak si jezdec Peugeotu na osobním maximu polepšil. Hodnota 1'47,203 sekundy jej vynesla o čtyři pozice a rozestup od nejrychlejšího Nicolo Bulegy stáhl pod jednu vteřinu na 0,971 sekundy. Ovšem hledání řešení na potíže s elektronikou pokračovalo stejně jako nekonečné rozbory s techniky.

Do posledního dne už tým vyjel na trať s určitou alternativou, která měla zaručit lepší fungování stroje a snad také čas atakující přední příčky. Kubajz na sebe nenechal dlouho čekat a hned v závěru prvního tréninku přišel úder. V šestnáctém a posledním okruhu na časomíru vsadil výtečný čas 1'46,473 sekundy a trénink dokončil na třetím místě, pouhé dvě desetiny za vítězem Bulegou. Povětrnostní podmínky příliš nenasvědčovaly tomu, že by se v dalším tréninku podařilo čas ještě stlačit. Stejně jako odpolední sekce byl tedy využit spíše pro práci na motocyklu než na zajíždění rekordů. V kombinaci časů napříč všemi dny tak Jakub Kornfeil s novým motocyklem Peugeot končí na velmi slušné čtvrté pozici se ztrátou 0,241 sekundy na nejrychlejšího. Další a poslední oficiální testování se uskuteční příští týden v Dauhá, dějišti prvního podniku šampionátu .

Jakub Kornfeil po testech v Jerezu uvedl: „Bez ohledu na výsledek musím říct, že s testováním jsem opravdu nadmíru spokojený. Mnohem lépe jsme porozuměli motorce a udělali velký pokrok v nastavení. I když první dva dny nešly úplně podle našich představ, závěr vyšel skvěle. Máme dobré standardní nastavení a když se pak sejdou nové pneumatiky, jezdec před vámi, kterého můžete dotahovat, vznikne z toho krásný čas jako 1'46,473 sekundy.“

„Na druhou stranu je potřeba se na to dívat tak, že sedmačtyřicet nízkých je velmi slušný čas a na 46 nízkých už se to prostě musí všechno sejít. Nicméně jsme nejrychlejší Mahindra, testy končíme čtvrtí, nastavení máme, takže za mě velká spokojenost. Velký dík patří mé stáji, která pracuje opravdu ze všech sil, abychom se posouvali dál.“

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (2x):



TOPlist