S Jakubem Kornfeilem před víkendem v Japonsku

Český závodník Jakub Kornfeil letos závodí s týmem Peugeot MC Saxoprint a v průběžném hodnocení mistrovství světa je dvaadvacátý. Sezonu jaká je ta letošní dosud nezažil a to společně s Moto3 oslavil závodem na Silverstonu rovnou stovku startů. S technikou jakou mají s týmem k dispozici nejsou schopni čelit konkurenci a jen pokud počasí dovolí, mají šanci srovnat krok s ostatními. Nyní zbývají poslední čtyři Grand Prix sezony 2017 a už o nadcházejícím víkendu odstartuje misi po Pacifiku Velká cena Japonska.

S Jakubem Kornfeilem před víkendem v Japonsku

Po tak náročné sezoně jaká byla a stále je ta letošní to samozřejmě Jakub Kornfeil neměl snadné s otázkou přestupu nebo zisku angažmá pro nadcházející sezonu. Nakonec došlo k tomu nejlepšímu možnému řešení, což je jen dobře. Jakub Kornfeil zůstane u svého stávajícího týmu, ale v roce 2018 pojede s technikou rakouského výrobce KTM. To by mohlo přinést návrat na přední pozice a mnohem lepší postavení při vyjednávání o přestupu do Moto2.

Pomalu míříme k závěru sezony, která je pro vás zatím hodně náročná. Více méně takovou sezonu jste neměl od svého příchodu do mistrovství světa. Jak se motivujete před každým závodem, když jen podpora ze strany výrobce je během sezony minimální nebo žádná?
Jakub Kornfeil: „Tak nějak jsme si na to zvykli. Pár závodů jsme čekali, že přijdou s něčím novým, ale po prvních testech bylo jasné, že chtějí najíždět kilometry na motoru a to o tom není. Za celou sezonu nám nedali jediný upgrade, takže to je pak těžké. Všichni jsme si na to zvykli a jen si před závody přejeme, aby zapršelo.“

Body jste nezískal ani v Brně, přesto bylo vidět hodně fanoušků, kteří vás přišli podpořit. Jak vnímáte podporu ze strany fanoušků, když se zrovna nedaří?
Jakub Kornfeil: „Musím přiznat, že letos v tomto směru internet raději moc nesleduji, ale vím a cítím, že mi lidé pořád fandí. Ví s čím závodím, na čem sedím, chápou to a já jsem moc rád, že to tak berou. Nekoukají jen na mě a mé výsledky, ale také na ostatní kluky co jedou Mahindru a umí si dát věci do souvislostí. Za to jim z mé strany skutečně patří velké poděkování.“

Odjel jste všechny závody třídy Moto3, takže na Silverstonu to byl váš jubilejní stý start. Stokrát startovat do závodu, to už je solidní výkon. Tušil jste, že jich bude v Moto3 tolik?
Jakub Kornfeil: „To vůbec ne. Myslel jsem si, že přestoupím do Moto2 dřív. Osud tomu ale nějak nechtěl a teď už je vlastně jasné, že v Moto3 pokračuji také v příštím roce. Ale musím říct, že bych opravdu nikdy nečekal, že tu zůstanu tak dlouho, to opravdu ne.“

S technikou, kterou máte k dispozici to letos není zrovna snadné. Lze vůbec na víkend připravit motorku tak, aby jste si zajistil dobrou pozici na startu nebo bodovaným výsledek v cíli?
Jakub Kornfeil: „Před sezonou jsme měli nějaké nápady, které se nám podařilo na motorku aplikovat a to bylo skutečně jen z naši strany, jako hlavní mechanik, manažer a já. Byly to věci, které v určitých směrech pomohly. Jsou ale věci, na které nemůžete sebelepšími úpravami dosáhnout, což je především výkon motoru, kde vám nepomůže ani koupě lepších výfuků. Pak koukáte víc na to počasí, protože jedině to dokáže alespoň částečně srovnat síly.“

Jaký je váš názor na penalizace a finanční pokuty jezdcům po trénincích a kvalifikacích. Není to likvidační pro jezdce soukromých týmů, kde třeba těch peněz není tolik jak v případě bohatých stájí?
Jakub Kornfeil: „Je to tak, to máte pravdu, ale pravidla jsou pravidla a ty je třeba dodržovat. Ztráta pozic na startu některým opravdu nestačila, stále dělali to samé, takže se začaly rozdávat finanční pokuty. Já mám teď myslím něco pod tisíc euro, ale jsou i takoví, co udělají dva tisíce za jeden závodní víkend. Zrovna o tom teď budeme mluvit se zástupci IRTA v Japonsku.“

V Misanu sedmé místo v cíli, nejlepší výsledek dosavadní části sezony. Jaký to byl pro vás závod?
Jakub Kornfeil: „V Misanu nám naštěstí zapršelo. Už to vypadalo, že pršet přestane, ale vydrželo a mokrá dráha dost klouzala. Pravidlem bývá, že na vodě se jede tak o dvanáct sekund pomaleji, ale v tomto případě to bylo ještě pomalejší. V úvodu to bylo hodně o předjíždění. Dařilo se mi dostávat stále víc dopředu, ale pak jsem to přehnal. Nejdřív se mi podařilo ustát highsider, pak jsem ale přišel o předek v nájezdu do zatáčky a skončil na zemi. Naštěstí jsem motorku zvedl dřív než dorazili traťáci, protože jinak by to zdržení bylo delší. Trošku jsem ji oklepal a pokračoval v závodu. Nakonec z toho bylo sedmé místo, ale vzhledem k okolnostem to pochopitelně mohlo být ještě lepší.“

V Aragonii to bylo pětadvacáté místo v cíli, ale hlavním bodem víkendu bylo především to, že jste prodloužil smlouvu se svým stávajícím týmem a v roce 2018 pokračujete v Moto3. Nejlepší možné řešení a dobrý odrazový můstek pro sezonu 2019?
Jakub Kornfeil: „Ano to určitě. Samozřejmě já už pracoval na přestupu do Moto2 a tato varianta byla hodně reálná, protože jsem měl na stole dvě nabídky. Jenže v Misanu mi stávající tým řekl, že by se mnou rádi prodloužili a pokračovali příští rok s KTM. To situaci zásadně změnilo. Můj tým je kvalitní a věřím, že s novou technikou budeme vidět víc vpředu. Na toto se prostě nedalo říct ne, takže příští rok budu znovu jezdcem Moto3.“

Do konce roku zbývá odjet čtyři Grand Prix. Máte tam nějaké favorizované okruhy, kde by to mohlo podobně jak v Misanu vyjít?
Jakub Kornfeil: „Věřím, že v Austrálii by to mohlo vyjít, je to tam hodně rychlé, ale také se tam jede hodně na srdce. V Malajsii prší každý den, takže by bylo fajn, kdyby nám podobně jako loni zapršelo i v den závodu. Japonsko je hodně rovinaté, je tam šest dlouhých rovinek, takže uvidíme, nebude to tam snadné.“

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 4x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist