S Jakubem Kornfeilem před Grand Prix v Jerezu

Jakub Kornfeil závodí v mistrovství světa od roku 2009, kdy po vítězství v Red Bull Rookis Cupu nastoupil do pěti posledních závodů sezony. Od tohoto okamžiku je pravidelným jezdcem série Grand Prix, kde už má na svém kontě troje umístění na stupních vítězů. V letošním roce je jezdcem týmu Peugeot MC Saxoprint a v úvodních třech kolech se mu nepodařilo získat ani jeden bod.

Kdo sleduje Jakuba Kornfeila po celou jeho kariéru tak ví, že s každým přestupem něco získal. Zajet dobrý výsledek umí, ale je třeba mít k tomu také potřebnou techniku. Do této chvíle jezdec z Rohatce u Hodonína závodil v sedle Aprilie, FTR Hondy, Hondy, Kalexu KTM, KTM a teď je to Peugeot, což je vlastně indická Mahindra. Každý z tří letošních závodů dokončil, ale v ani jednom nebodoval, což je nejhorší úvod sezony jaký pamatuje za celou svoji jezdeckou kariéru.

S návratem šampionátu do Evropy přichází na řadu okruhy, které můžou situaci o něco zlepšit. Jak moc se dozvíme už tento týden v Jerezu, kde byl Jakub v testech letos v zimě čtvrtý. Český závodník nemá ve zvyku si na něco stěžovat. Chce bojovat, protože je závodník, ale nyní to vypadá víc na souboj ve vlastních řadách. Cílem je totiž být pokud možno vždy nejlepším jezdcem Mahindry. To se Jakubovi celkem daří, ale pokud se podíváme na výsledkové listiny, tak hovoříme o pozicích od patnáctého místa dál. To znamená, že je řeč o nebodovaných pozicích.

V předsezonních testech to bylo celkové čtvrté místo v Jerezu, jedenácté v Kataru. S jak velkým očekáváním jste testování zahajoval a jaká byla ve výsledku realita?
Jakub Kornfeil: „Pokud jde o Katar, tak to jsme věděli, že Honda přiveze nové motory, takže v tomto směru jsme neměli žádná očekávání. Naopak nás příjemně překvapil Jerez a čtvrté místo v testech. Nicméně tento okruh nevyžaduje až tolik sílu motoru, nevyjíždí se tam na jedničku ze zatáček a neakcelerujete na šestku, jak to teď bylo třeba v Texasu nebo na ostatních okruzích.“

V samotném prvním kole sezony to bylo po tréninkových jízdách dvaadvacáté místo a ztráta na prvního něco přes jednu a půl sekundy.
Jakub Kornfeil: „V Kataru to moc nešlo podle plánu a dost si tam s námi hrálo počasí. Do kvalifikace jsme ušetřili tři sady gum, ale tu pak následně zrušili, takže jsme měli tolik gum, že jsme nevěděli co s nimi. V závěru tréninků, když se zajíždějí nejrychlejší časy, jsme nové gumy nedávali a vzhledem k tomu, že pak kvalifikace kvůli dešti vůbec nebyla, to byl ten důvod, proč jsme byli na startu tak daleko vzadu.“

V Argentině po trénincích devatenáctý, start z dvaadvacáté pozice a v cíli závodu osmnáctý. Argentina byla z vašeho pohledu jaká?
Jakub Kornfeil: „Z mého pohledu to bylo v Argentině dobré. Dobře jsme rozplánovali gumy a také převody byly v pořádku. Ale je to okruh, kde je to o hodně dlouhých rovinkách, které tam jsou dvě po sobě, podobně jak v Malajsii. Najíždíte tam z dvojky a řadíte až na šestku. To je ale pro nás problém. V závodu jsem se snažil jet a udržet se skupinky před sebou, ale to šlo tak osm kol, pak jsem je ztratil, protože jsem nebyl schopný dávat ty rovinky stejně jako oni. Ve třetí, čtvrté pasáži okruhu šlo něco najet, ale to ve výsledku nebylo nic.“

Ani naposledy v Austinu to nebylo na bodované pozice. Na takto obrovské dráze se zřejmě nedostatek výkonu jen násobí a navíc tam byly i zdravotní problémy.
Jakub Kornfeil: „Austin snad ani nemá cenu komentovat. Byla to prostě noční můra. Tomuto víkendu předcházel přelet z Argentiny do České republiky, pak zase do Texasu a to mě nějak dostalo, takže jsem nebyl vůbec zdravotně v pořádku. V Austinu jsem nevěděl co dělá pravá, levá ruka, to bylo opravdu hrozné. Dnes už mi je dobře, ale chodím po doktorech a absolvoval jsem už několik vyšetření. Zatím je to o tom, že jsem teď v klidu. Odpočívám. Doktoři mi řekli, že se nemám přetěžovat a věřím, že to už v Jerezu bude dobré.“

Máte nějaký plán jak tuto situaci změnit nebo přijdou na řadu okruhy, které vám a motorce sednou lépe než sedly ty za mořem. Třeba teď Jerez, kde testy dopadly příznivě …
Jakub Kornfeil: „Mohlo by to být lepší. Doufáme v to. Třeba trať v Austinu je dělaná pro auta, brzda-plyn. To samé Katar s dlouhou rovinkou, Argentina má také dlouhé rovinky a Okruh Amerik tam je přes kilometr dlouhá rovinka. V tomto směru je Jerez jiný, takže chytřejší budeme až po pátečních trénincích, ale věřím, že už to bude lepší.“

V průběhu sezony máte plánované nějaké aktualizace techniky, které by motorku dostaly blíž absolutní špičce?
Jakub Kornfeil: „V tuto chvíli nevím. Opravdu ne. V šampionátu jsem už jezdil s řadou značek, takže můžu srovnávat. Většinou jsme pro každý závod dostali něco nového, třeba drobnost jako tužší spojku pro kyvku, ale dostali. Teď jsme třeba od zimních testů nedostali vůbec nic nového.“

Cíle pro Jerez a nejbližší evropské závody?
Jakub Kornfeil: „Já osobně se budu snažit být nejlepším jezdcem Mahindry. V trénincích se mi to zatím celkem daří a rád bych to dokázal také v závodech. To je pro tuto chvíli můj reálný cíl. S tím co mám, tak s tím zajet pokud možno co nejlépe.“

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Autor článku obdržel prémii 2 Kč od 4 uživatelů.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Samuel007 přispěl 0.5 Kč
Sokol291 přispěl 0.5 Kč
Riksa přispěl 0.5 Kč
Marex přispěl 0.5 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (5x):



TOPlist