RTG: Poučili jsme se z chyb

Poprvé v historii nastoupí německý tým Racing Germany se špičkovým německým jezdcem. Tím bude už dříve jmenovaný Sandro Cortese. A cílem je umístění do třetího místa celkově, ostatně s takovým závodním materiálem, který má tým k dispozici na příští rok, je to skoro podmínka.

Tým Racing Germany nastupuje do sezóny 2011 úplně s novou strategií a také strukturou týmu. Zatímco letos závodil ve dvou kubaturách a se třemi jezdci, tak v příštím roce maximálně se dvěma piloty a pouze ve stopětadvacítkách: "Jsem striktně proti tomu, aby za tým jeli více než dva jezdci, potom je totiž vše hodně chaotické a nic se nedá zorganizovat", říká Jürgen Lingg, který v týmu RTG převzal kompletní technické vedení. To znamená i to, že dosavadní motocykly Aprilia RSW byly prodány týmu AKI AJO a německá stáj naopak koupila od zaniklého týmu Teunti - v roce 2010 s jezdci Polem Espargarem a Efrenem Vazquezem - oba tovární motocykly Derbi RSA. "Nasadím pouze motocykly RSA", je si jistý Lingg.


Další novinkou v týmu je skutečnost, že dosavadní manažér týmu Dirk Heidolf byl zbaven veškeré moci - bylo proti němu zahájeno trestní stíhání kvůli pojistnému podvodu a na celý tým to vrhalo nepříliš dobré světlo - a tým tak patří trojici mužů: Bernd Keller, Frank Beierlein a Dr. Uwe Fischer. 

Bez Koyamy. Osmý z letošního šampionátu, Japonec Tomoyoshi Koyama, bude mít zřejmě smůlu. Problém je, že japonský veterán stopětadvacítek, zřejmě nesežene požadované sponzorské peníze. Plánovaný budget pro dva jezdce je totiž 900 000 Euro a ten je hodně těžko naplnit: "Další kandidáti na druhého jezdce jsou Harry Stafford z Red Bull Cupu a mistr IDM Luca Grünwald. Ten sice chce jet pouze CEV a IDM, ale to může rovnou naskočit i do MS, velký rozdíl v tom zase není", říká jeden z majitelů týmu RTG a dodává: "V nouzovém případě pojedeme pouze s jedním jezdcem."

"Na motocyklu budou zvýrazněni pouze tři nebo čtyři největší sponzoři, možná i jeden hlavní. Design budu dělat já společně s Jürgenem (hlavní technik) a všechen materiál bude u něho v dílně. Bydlí ostatně jen nedaleko ode mně",
říká dále Cortese, který měl nastoupit od nového roku základní vojenskou službu. Tomu se ale Sandro vyhnul tím, že sponzor Intact mu nabídl místo učně a od 1. července pak u našich německých sousedů končí povinná vojenská služba. 

"Sandro je jistě jeden z Top jezdců stopětadvacítek a v roce 2011 mu věřím, že skončí definitivně v Top3. Musí jen svůj temperament (Sandro se narodil v Itálii) získat pod kontrolu. Rychlý je dostatečně, to se o něm ví. Bohužel v okamžiku, kdy pokazí start, tak se snaží vše dohnat během prvních dvou kol a to je chyba. Myslím si, že u nás bude mít jako jezdecká "1" daleko lepší podmínky, než měl v roce 2010 u týmu AKI AJO" říká šéfmechanik Jürgen Lingg, který od týmu Tuenti koupil nejen ty dva tovární motocykly, nýbrž i stájový kamion s tahačem.   

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (2x):



TOPlist