Rozhovor s Jakubem Kornfeilem

Český motocyklový závodník z Rohatce u Hodonína pojede v mistrovství světa svoji pátou kompletní sezonu jezdce nejnižší kubatury. V minulém roce závodil s nizozemským týmem RW Racing GP a letos pojede poprvé s týmem Calvo, kde bude sedlat motocykl KTM.

Rozhovor s Jakubem Kornfeilem
První testy, které letos Jakub Kornfeil s novým týmem absolvoval, byly privátní zkoušky v Almerii. Pak následovala série tří třídenních testů ve Valencii a Jerezu. Na okruhu Ricarda Torma byl český závodník třináctý nejrychlejší. Podstatná změna nastala na jihu Španělska, protože tam byl v prvním testu celkově druhý a tento týden přípravu dokončil s čtvrtým nejlepším časem.

O předsezonní přípravě a jeho vyhlídkách pro nadcházející ročník motocyklového šampionátu jsme si s Jakubem Kornfeilem povídali po jeho návratu ze Španělska, jen pár dnů před jeho odletem do Kataru, dějiště zahajovací Grand Prix sezony 2014.
První oficiální test předsezonní přípravy nižších kubatur přivítala na své dráze španělská Valencie. Co je cílem takového testu pro Vás jako jezdce, který je v novém týmu a na nové motorce?
Jakub Kornfeil: „Ve Valencii nebylo zapotřebí klást takový důraz na výsledky, ale především šlo o to, abychom se sžili s týmem. Všichni jsou to Španělé, jiná mentalita, a protože budeme spolu po celý rok, ta souhra je velmi důležitá.“

V sedle KTM máte najetý už nějaký ten kilometr, lze už nyní říct, jak velký je to rozdíl ve srovnání s vaši loňskou motorkou Kalex-KTM?
Jakub Kornfeil: „Dá se říct, že obě ty motorky jsou neporovnatelné. Kalex má opravdu dlouhý rám a s kapotážemi je to velká motorka, zatímco KTM je mnohem mrštnější motorka, která je přesně ušitá na míru Moto3. S KTM se mi jezdí mnohem snadněji a řekl bych, že je to větší zábava.“

Takže vám KTM sedla perfektně?
Jakub Kornfeil: „Já si myslím, že ano. Třebaže si dobře rozumíme, pořád ještě potřebuji najet nějaká kola, protože to zatím není takové, jaké by to mělo být. Chce to prostě nějaký čas, abych se s ní víc sžil.“
Druhý test v Jerezu a v kombinaci časů perfektní druhá pozice. Jak velký důraz se v těchto testech klade na jedno rychlé kolo?
Jakub Kornfeil: „Obrovský. Za ty tři dny, co tam testujete, je prostě třeba tam dát jedno rychlé kolo. Jinak testujete spoustu věcí, které tam přivezou z továrny. Potřebujete si také nastavit všechny páčky, ovládání prostě řadu dalších různých věcí. Jakmile získáte dobré nastavení, které třeba jeden najde hned ten první den, ten další zase až poslední třetí, takže až získáte pocit, že se při jízdě cítíte pohodlně, to je ideální okamžik zajet super rychlé kolo.“

Simulaci závodu jste v Jerezu také vyzkoušel?
Jakub Kornfeil: „Ano, to jsme zkoušeli úplně nakonec, když jsme měli poslední sadu nových gum. Rozhodli jsme, že pojedeme patnáct kol a to jsme splnili. První jel Eric Granado, pak já a nakonec Isaac Viňales. Tento malý závod jsem vyhrál, takže jsem byl s výsledkem simulace spokojený. O vítězství tam ale vůbec nešlo. Šlo o to, abych jezdil kontaktní kola, což se nám podařilo, protože jsme začali na hranici minuty sedmačtyřicet a po patnácti kolech byli na minutě osmačtyřicet, takže se dá říct, že jsem těch patnáct kol odjel ve vteřině a to je perfektní tempo.“
Tento týden skončila předsezonní příprava a už za týden se jede první závod sezony 2014. Jak jste spokojen s přípravou na novou sezonu?
Jakub Kornfeil: „Jsem spokojený jak sám se sebou, tak s týmem, motorkou, nastavením. Myslím si, že můžu být maximálně spokojený. Teď ale uvidíme, jak nám to půjde v Kataru. Jerez je dráha, kterou zná většina kluků a pro mě osobně je to velmi oblíbená dráha. Uvidíme, co přijde v Kataru. Nastaveno máme vše dobře a teď musíme potvrzovat tyto výsledky. Dokázali jsme světu, že tam patříme a teď je třeba se v Top5 nebo Top10 udržet.“

Když je řeč o nastavení, dá se říct, že dobré základní nastavení je základem úspěchu?
Jakub Kornfeil: „Optimální nastavení je jen jedno a pokud ho máte, motorka funguje na většině okruhů. Každá trať je samozřejmě jiná, takže se nastavení různě upravuje, ale aby šlo vše rychle sladit, je před sezonou nezbytně důležité najít dobré základní nastavení.“
Jak se na tom podílíte vy jako jezdec?
Jakub Kornfeil: „Po příjezdu do boxů sesednu z motorky, sundám přilbu a řeknu své pocity klukům s tím, co si myslím, že by se mělo změnit. Oni pak napíchnou motorku na počítač a dají mi vědět, zda je to tak možné nebo ne. Potřebujeme mít prostě nastavenou motorku na dvacet kol závodu a tam je třeba najít tu ideální cestu, takže pořad jezdíme, zkoušíme a hledáme.“

V týmu Calvo jste tři jezdci. Je ze strany týmu rovnocenný přístup ke každému z vás?
Jakub Kornfeil: „Ano. Brazilec Granado si sebou přivezl své mechaniky z předchozího týmu Mapfre a my s Isaacem máme mechaniky, kteří u Calva pracovali už loni. Isaac má tým po Maverickovi Viňalesovi a já po Španělce Ana Carrasco.“
Poslední test jste v kombinaci časů dokončil čtvrtý, ale s menší ztrátou na nejrychlejšího než tomu bylo koncem února, kdy jste byl v Jerezu celkově druhý. Na základě časů testu v Jerezu je konkurence Moto3 pořádně vyrovnaná, dá se něco podobného očekávat také v Kataru?
Jakub Kornfeil: „Tak nikdo nemůže čekat, že v Kataru bude dvacet jezdců v jedné a půl sekundě, ale určitě můžeme čekat mnohem vyrovnanější pole než loni. Letos je tam víc motocyklů KTM, což je teď asi špička, ale hodně se také přiblížil Kalex a tito výrobci techniku pořád zlepšují a prostě je to tak vyrovnané, že záleží jak to v ten konkrétní den danému jezdci sedne.“

Co říkáte na tým Estrella Galicia 0,0, kde došlo na výměnu KTM za novou Hondu a s tím spojena spousta práce s vývojem a přípravou. Myslíte, že Alex Rins s Alexem Márquezem budou také letos patřit mezi špičku?
Jakub Kornfeil: „Určitě ano. Za týmem stojí továrna Honda, mají obrovskou podporu a už na testech bylo vidět, jak šli postupně dopředu. Na začátku byli v Almerii hodně daleko, ale teď naposledy oba v první desítce a Márquez jen desetinu za Millerem. S oběma se musí počítat a určitě budou vpředu.“
Kdo bude podle vás letos mezi favority v boji o titul?
Jakub Kornfeil: „Teď je to velmi těžké odhadnout. Miller, Márquez, Rins, Fenati … , těžko říct. Favoritem bude určitě Jack Miller. V tomto směru nám ale víc napoví závod v Kataru.“

Je nějaký moment, který na vás v dosavadní spolupráci s novým týmem Calvo výrazně zapůsobil?
Jakub Kornfeil: „Už v testech v Almerii, které následovaly po závodu ve Valencii 2013 na mě celý tým velmi zapůsobil a tehdy jsem si řekl, to je ten správný tým, s nímž to půjde. Pro mě bylo hodně důležité si to v testech vyzkoušet, že to jde a teď vím, že to jde. Tým proto dělá maximum a já také, takže to musí vyjít.“
Před námi je úvodní podnik sezony v Kataru. Jaké to tam bude?
Jakub Kornfeil: „Závod v Kataru … bude to tak trošku crazy, protože ve čtvrtek máme dva tréninky, v pátek jeden a v sobotu také jeden, takže se to bude hodně táhnout. A co očekávám od prvního závodu? Je třeba jít do toho naplno a skončit třeba do toho osmého místa. Prostě se snažit dosáhnou nejlepšího možného výsledku. Zároveň ale při prvním případném neúspěchu předem nic nevzdávat. Sezona je dlouhá.“

A co vzkážete svým fanouškům?
Jakub Kornfeil: „Děkuji za podporu a fanděte dál v dobrém i ve zlém.“

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.11
Známkováno: 9x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist