Rozhovor s Jakubem Kornfeilem

První sezonu s nizozemským týmem RW Racing GP letos absolvuje český motocyklový závodník Jakub Kornfeil. Dvacetiletý jezdec z Rohatce u Hodonína má k dispozici výkonný čtvrtlitrový stroj Kalex-KTM a po úvodních třech Grand Prix je v průběžném hodnocení Moto3 devátý.

Současná pozice v průběžném hodnocení nejnižší kubatury by mohla pro jezdce týmu Redox RW Racing GP vypadat ještě lépe nebýt smůly v Kataru, úvodním podniku letošního šampionátu. Na reflektory osvětlené dráze v Losail si Jakub Kornfeil vedl dobře, když v kombinaci časů všech tří tréninkových jízd obsadil desátou příčku a do zahajovacího závodu sezony 2013 se kvalifikoval jako sedmý.

Kvalifikační trénink ale českého jezdce hodně bolel, což také prozradil v rozhovoru pro Motorkáře.cz. „V nájezdu do posledního rychlého kola jsem hned ve druhé zatáčce zaznamenal dost nepříjemný pád, když jsem se snažil dotáhnout na Jacka Millera. Řekl jsem si, že by to mohlo být ještě rychlejší kolo než to předposlední, ve kterém jsem si zajel pro kvalifikační maximum, ale následoval pád. Přitom si nejsem vědom, že bych udělal něco špatně, brzdil jsem tam stejně, ale pravděpodobně bylo něco na dráze, protože povrch tratě v Kataru bývá dost špinavý a mě to tam podklouzlo. Nejvíc to odnesla motorka, já měl sedřenou kombinézu a bolela mě ruka.“
Samotný závod už tak úspěšný nebyl. Českému jezdci nevyšel úvod a o něco později se k tomu přidaly problémy s technikou, takže cílem projel až na nebodovaném dvaadvacátém místě. „První dvě kola mi nevyšla, ujela mi vedoucí skupina a já jel ve skupině, kde se bojovalo o osmé až čtrnácté místo. To by až tolik nevadilo, protože jsem tuto skupinu časem dojel, problém byl ale v tom, že mi poprvé asi devět kol před koncem vynechal motor a to se několikrát opakovalo. Bylo jasné, že je problém v elektroinstalaci. Příčinu problémů pak mechanici společně s lidmi od Kalexu hledali, ale nedokázali ji určit, takže aby se něco podobného už neopakovalo, museli na motorce vyměnit komplet elektriku. Od té doby je v tomto směru klid. S úvodem závodního víkendu v Kataru myslím můžu být spokojený, ale s výsledkem závodu rozhodně ne.“

V texaském Austinu jeli jezdci nejnižší kubatury poprvé. Nejlepší cestou úspěchu bylo co nejdřív najít základní nastavení a to postupně zlepšovat. Jakub Kornfeil byl v kombinaci tréninkových časů sedmý, což bylo určitě pozitivní, nicméně kvalifikace už tak úspěšná nebyla. Český závodník se do druhého závodu sezony kvalifikoval třináctý a s pozicí na startu nebyl pochopitelně spokojený. „Hlavní důvod proč jsem tam byl až třináctý byla nedostatečná přilnavost předního kola, což je problém, který nás pronásleduje už od začátku letošní sezony. Na tomto okruhu, pokud máte dobrou motorku, dokážete jezdit opravdu velmi rychle, protože je opravdu široký. Jakmile ale nemáte v zatáčkách potřebnou jistotu, tak samozřejmě rychlí nejste, což byl také můj případ.“
Závod v Texasu absolvovali jezdci třídy Moto3 nadvakrát, protože po pádu Jaspera Iwemy vyvěsili traťoví komisaři červené vlajky a závod zastavili v době, kdy jel Jakub Kornfeil na osmé pozici. Závod pak o něco později restartovali a všichni jezdci absolvovali rychlý sprint na pět kol. Český závodník projel cílem desátý a poprvé v letošní sezoně bodoval. Nabízí se tedy otázka, zda nebyla škoda přerušení závodu v době, kdy jel Kornfeil osmý. „Tady je třeba podotknout, že se v té době vytvořila opravdu velká skupinka jezdců, myslím od osmého nebo sedmého místa až po patnácté, kde jsem naštěstí bojoval v jejím čele, ale ve finále jsem také mohl klidně skončit patnáctý. Tuto první část závodu ale hodnotím pozitivně. Do druhého závodu jsme museli nasadit pneumatiku, kterou jsme neměli vyzkoušenou a já se na ni necítil vůbec dobře. Dlouhou dobu trvalo než se dostala na požadovanou teplotu a dá se říct, že jsme tím ztratili závod, protože to nebylo vůbec ideální. Nakonec jsme za tu desítku byli opravdu rádi.“

Třetí závodní víkend sezony zahájil Jakub Kornfeil až sobotním třetím volným tréninkem. Důvodem, proč v pátek český jezdec na dráze okruhu v Jerezu chyběl, byla státní písemná maturitní zkouška. Jakmile byly školní povinnosti splněny, Kornfeil okamžitě odletěl na jih Španělska, aby po třech hodinách spánku usedl do sedla svého Kalexu a v posledním tréninku na Velkou cenu Španělska zajel jedenáctý čas. Své maximum si ještě stačil zlepšit o pár hodin později, když se do závodu kvalifikoval devátý. „V kvalifikaci jsem byl hodně unavený z toho cestování a vůbec všeho, že už ani nevím, jak jsem to tam dal. Každopádně deváté místo a třetí řada na startu nebyla špatná výchozí pozice. V Jerezu jsou první zatáčky celkem pomalé, takže jsem věděl, že pokud máte na startu solidní pozici, tak to tam půjde.“ A jak vůbec reagoval tým na fakt, že v pátek seděl Jakub Kornfeil místo na Kalexu ve škole? „No, moc se jim to nelíbilo,“ prozradil.
Jakub Kornfeil vloženou důvěru opětoval pátým místem v závodu, což je prozatím jeho nejlepší umístění sezony a vyrovnání svého maxima z roku 2010, když tehdy v sedle stopětadvacítky projel pátý cílem závodu v Brně. „Z tohoto pohledu byl závod v Jerezu určitě zajímavější, protože v jeho průběhu docházelo k mnoha soubojům, což se muselo fanouškům líbit. Tento závod bych rozhodně hodnotil velmi pozitivně a krásně jsme si zazávodili. Myslím, že všichni kluci ve skupince jeli v pohodě a předváděli férové boje.“

A co Francie a okruh v Le Mans? „Pokud se podíváme na výsledky, tak to sice nevypadá nějak dobře, ale tento okruh mi vyhovuje, líbí se mi a hodně se tam na víkendovou Grand Prix těším.“ Po třech závodech sezony průběžné deváté místo, tři body za sedmým Miguelem Oliveirou. Spokojenost? „Určitě spokojenost. Loni jsem měl po Jerezu jeden bod, letos jich mám nějakých sedmnáct, takže určitě velká spokojenost,“ dodal závěrem Jakub Kornfeil.

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (4x):



TOPlist