Radio Paddock o Moto3

Seriál Grand Prix má před sebou poslední čtyři závody a tak se pomalu zaplňují i soupisky jednotlivých týmů, kubaturu Moto3 pochopitelně nevyjímaje!

Red Bull KTM Ajo tým se čtyřmi jezdci. Tovární tým KTM sice opustí do Moto2 Němec Sandro Cortese, ale místo něho přijde neméně kvalitní jezdec Luis Salom ze Španělska. Jeho týmovými kolegy budou Australan Arthur Sissis a Zulfahmi Khairuddin z Malajsie. Na poslední volné - tedy čtvrté místo - je sice řada kandidátů, ale největší šanci má pochopitelně vítěz Red Bull Rookies Němec Florian Alt.

Kiefer Racing se dvěma piloty. Tato německá stáj obdržela na příští rok dvě místa na startovním roštu. Jako motocykly budou použity šasí Kalex s motory KTM. Ve vyhlídce má tým celkem čtyři piloty: Florian Alt, Phillip Öttl, Luca Amato a Brit John McPhee. Jelikož je předpoklad, že Amato zůstane u Aspara, a Alt bude jezdit u Finů, tak se výběr zúžil na Öttla a McPheeho.  

Lorenzo Baldassari chce do Moto3. Ital Baldassari vyhrál Red Bull Rookies Cup v roce 2011, mezitím ale vyrostl do výšky 180 cm a váží 69 kg, takže už předem neměl letos v této soutěži vůbec žádnou šanci. Baldassari letos vyhrál v tomto šampionátu pouze jeden závod (Jerez) a jelikož bude 6. listopadu slavit 16. narozeniny, tak bude moci v roce 2013 závodit v Grand Prix.
FTR Moto má nového majitele. Britská firma FTR z Buckinghamu, která vyrábí šasí pro kubatury Moto2 a Moto3 má nového majitele. "Heads of the Valleys Development Company" je nejen sponzorem nového okruhu "Circuit of Wales", ale koupila i tuto firmu. Zakladatel FTR Steve Bones založil firmu v roce 2009 a o rok později vyhrál jeho motocykl i první závod Grand Prix zásluhou Čecha Karla Abrahama. Jak Bones, tak designer Mark Taylor zůstanou i nadále v nové organizaci.

Kalex Enginnering se šesti motocykly? V letošním roce jedou motocykly Kalex-KTM celkem dva týmy po dvou pilotech. Mapfre s Folgerem a Amatem, RW Racing se Salomem a Binderem. Oba týmy by měly zůstat i na příští rok, navíc přibude německá stáj Kiefer Racing.

Emir končí. Trisktní výsledky obou jezdců s motocykly Ioda-Emir zřejmě povedou k tomu, že se tyto motocykly s motory Emir už nadále v nové sezoně neobjeví. Majitel týmu Giampiero Sacchi to odůvodńuje nedostatkem peněz na vývoj motoru oproti KTM či Hondě. Sacchi chce i nadále nasadit vlastní šasí, ale do něho vmontovat motory Honda.

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)
Vladimír Rejda - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist