První test Karla Haniky s Red Bull KTM

Privátního testu nižších kubatur se v Jerezu účastní také tovární tým Red Bull KTM Ajo s novou jezdeckou sestavou pro rok 2014 v podobě Australana Jacka Millera, britského závodníka Danny Kenta a vítěze letošního ročníku Red Bull Rookies Cupu Karla Haniky z České republiky.

Australský jezdec Jack Miller k tovární skupině KTM přestoupil z týmu Caretta Technology – RTG, takže pokračuje v nejnižší kubatuře Moto3, ale nyní samozřejmě s jinou technikou. První den byl na dráze Jerezu nejrychlejší, takže z jeho strany ideální zahájení spolupráce s novým týmem.
„První den testování byl dobrý,“ uvedl Jack Miller. „Provedli jsme pár velkých změn, najeli spoustu kol a nakonec našli dobré první nastavení. Budeme v takto nastaveném tempu muset pokračovat, protože je jasné, že to dnes byl teprve první den na motorce. Z KTM mám dobrý pocit jak u podvozku tak motoru. Předpokládal jsem, že adaptace bude těží, ale je pravdou, že nám to šlo dobře.“

Druhým nejrychlejším jezdcem prvního dne testování v Jerezu byl Karel Hanika. Český závodník jede první sezonu v mistrovství světa, takže v tomto směru má nejméně zkušeností, ale vzhledem k svému přirozenému talentu lze předpokládat, že bude příjemným překvapením sezony 2014.
„Abych řekl pravdu, tak motocykl, na kterém jsem dnes jezdil je jiný ve srovnání s tím, co jsem měl k dispozici v letošním roce, takže potřebuji najet větší počet kilometrů, abych jezdil rychleji,“ komentoval první zkušenost v sedle tovární čtvrtlitrové KTM Karel Hanika. „Každopádně si myslím, že jsme udělali důležitý krok vpřed. Intenzivně pracuji, měníme různá nastavení a hledáme řešení, která nám umožní jezdit rychleji a rychleji.“

Nejzkušenějším jezdcem týmu KTM je Danny Kent, jenž se po roce v třídě Moto2 vrací zpátky k týmu finského manažera Aki Aja s jasným cílem bojovat o titul mistra světa. První den privátního testování na jihu Španělska dokončil s pátým nejrychlejším časem.
„První den po mém návratu k Moto3 nedopadl úplně špatně,“ řek na úvod Danny Kent. „Prozatím nehledíme na časy a snažím se získat zpátky správný cit s KTM. Motorka je teď rychlejší a podvozek jiný ve srovnání s tím, co jsem používal. Nedokázal jsem jezdit tak rychle jak jsem chtěl, protože mám stále bolesti po zranění z Japonska a jsem z toho trošku smutný. Na první den to ale nebylo tak špatné.“

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (3x):



TOPlist