Předběžná startovní listina Moto3

Těsně před Vánocemi dostává svou definitivní podobu také startovní listina kubatury Moto3. Dvoutaktní kubaturu stopětadvacítek po 63 rocích vystřídala nová třída Moto3. Pojede se s motocykly o objemu 250 ccm - což jsou jednoválcové čtyřtakty. Výběrem prošlo 20 týmů s celkem 32 jezdci a zde je její aktuální stav.

Předběžná startovní listina Moto3
Samozřejmě, že o účast v šampionátu se snažilo hodně konstruktérů, továren a "dílníček", ale problém byl pochopitelně stejný jako vždy, rozhodovaly peníze a ne každý si mohl dovolit vývoj nového motocyklu. A tak se nakonec v MS objeví pouze Honda, KTM, Oral Engineering, Emir (projekt Giampiera Sacchiho bude na základě know-how odvozeného od Aprilie) a také český projekt FGR.

Tovární zastoupení bude mít rakouská KTM, která testuje už od konce srpna v podání Joana Olivého. Kompletní motocykl by měl stát okolo 100 000 Euro, druhá varianta Kalex-KTM pak 108 000 Euro. Počet "KTM" je omezený, rakouská firma jich dodá pouze devět, včetně těch čtyř s podvozkem Kalex.

Při GP v Sepangu byl prezentován další model, a sice Suter: "Motocykl byl vyroben pro motor Honda NSF250R a bez brzd, kol, pérování a motoru bude stát 49 000 Euro", řekl konstruktér Eskil Suter, který je ale schopen vyrobit maximálně 10 motocyklů.
Japonská Honda dodala na trh motocykl, který je finančně hodně výhodný, neboť jeho nákupní cena je pouhých 23 600 Euro. Motocykl je ale určen především pro národní šampionáty, nebo pro začínající jezdce v Grand Prix. Jedná se o základní model, tedy ne kitový. Těchto motocyklů NSF 250R by mělo být na rok 2012 vyrobeno celkem 450 kusů. Navíc Honda dodá motory, jejichž cena nesmí přesáhnout částku 12 000 Euro. V reglementu dále stojí, že za celou sezónu GP může být použito maximálně 8 motorů. Jen pro upřesnění, co znamená zkratka: NSF znamená "New Sprint Fourstroke" a R je "Racing". Do šampionátu GP ale budou nasazeny závodní "kity", které pro Hondu vyrábí švýcarská firma GEO Technology. S jedním tímto motocyklem ostatně vyhrál Portugalec Miguel Oliveira celkem suverenním způsobem poslední dva závody španělského šampionátu CEV a nechal za sebou všechny jezdce s motocykly o objemu 125 ccm, tedy na Aprilkách a na Derbi. Takže kritika, která se snesla na novou Hondu - pouhých 47 HP (KTM má 55 HP) - ze všech stran a třeba Jürgen Lingg, šéftechnik RTG který říká: "Jsem zklamán, na rovinkách nám chybí ca 30 km/h", není vůbec oprávněná.

Jezdecky se toho moc nezměnilo, odešli sice mistr a vicemistr světa Terol a Zarco, ale jinak zůstal kompletní Top-10 na další rok. A neplatí už věkový limit 27 let, což je také hodně podstatná změna.

Co se týká české účasti a ta nás pochopitelně zajímá nejvíce, tak určitě pojede Jakub Kornfeil ve svém stávajícím týmu Redox Ongetta Centro Seta s motocyklem Honda. Těsně před podepsáním smlouvy byl v čase psaní tohoto materiálu další Čech Míra Popov. Ten by měl jet v týmu Phonica Racing (WorldWide) se strojem Oral Engineering. Ačkoliv některé italské weby přinesly zprávu, že český motocyklový talent Popov už má podepsanou smlouvu, tak náš motocyklový server zjistil přímo u jezdcova manažéra, že to stále ještě není - bohužel - pravda. Ovšem zdá se, že mezi Vánocemi by se vše mělo konečně vyřešit ve prospěch českého jezdce.

A konečně český projekt FGR z Ústí nad Orlicí - tedy do podvozku FGR zabudovaný motor Honda od firmy GEO Technology - by mohl sedlat další Čech, Tomáš Vavrouš.

Ajo Motorsport Red Bull (3 místa na startovním roštu) - KTM
Tovární motocykly KTM pojedou u Aki Aja Brit Danny Kent, Australan Arthur Sissis a Němec Sandro Cortese.

Avant Airasia Ajo (1) - KTM
Čtvrtý motocykl KTM pojede ve druhém týmu Aki Aja Zulfahmi Khairuddin z Malajsie.
Bankia Aspar Team (2) - Kalex/KTM
Jedničkou týmu je zkušený španělský jezdec Hector Faubel. Tím druhým potom jeho mladý krajan Alberto Moncayo.
By Queroseno Racing (1) - FTR/Honda?
Španěl Maverick Viňales prodloužil smlouvu se svým dosavadním týmem.

Caretta Forward (2) - Honda
Jistým je pouze šampion IDM Jack Miller z Austrálie, místo druhého jezdce je zatím volné. Tým spolupracuje v této kubatuře s Forwardem Racing a pojede se dvěma motocykly Honda NSF 250R.

CBC Corse Ongetta (2) - Honda
V týmu zůstává dosavadní jezdec Čech Jakub Kornfeil, kterého doplní hodně překvapivě starší z bratrů Viňalesových, Isaac Viňales.

Gresini Racing (1) - Honda
Mladý Ital Niccoló Antonelli pojede za Fausta Gresiniho. A bude to s motocyklem Honda.

Ioda Racing Project (2) - Emir
Tým Giampiera Sacchiho si vzal na novou sezónu hodně velké sousto, když kromě nového projektu MotoGP-CRT pojede i Moto3. Jedním jezdcem je mladý Ital Romano Fenati, druhý zatím není znám.

Mahindra Racing Team (2) - Mahindra/Oral Engineering
S motocykly Oral Engineering pojedou současní jezdci Marcel Schrötter a Danny Webb. Ostatně už v minulosti se tyto motocykly postavené firmou Engines Engineering jmenovaly Malgutti, Locin či třeba Lambretta. "Indové peníze mají, pokud bych chtěl závodit za jiný tým, musel bych přinést okolo 250 000 Euro", říká ex-mistr Evropy Marcel Schrötter.
Monlau Competicion (2) - Honda
Tým Emilia Alzamory posadí na motocykly Honda Portugalce Miguela Oliveiru a španělského šampiona Alexe Rinse.

Moto FGR (1) - FGR/Honda
Český tým pojede s vlastním podvozkem FGR a s motorem Honda od firmy GEO Technology. Jediný problém je, že motory Honda by měly do ústí nad Orlicí dorazit až ve druhé polovině ledna a první testy jsou na programu už 6. února. Na jezdeckou sedačku si dělá velkou naději a to hodně oprávněně Čech Tomáš Vavrouš.

Moto Racing Matteoni (2) - Emir
V týmu rozhodně nepojedou současní jezdci Luis Rossi či Joan Perello. V úvahu přichází Armando Pontone. Tradiční stáj šampionátu GP pojede s motocykly Emir.

MZ Motor (1) - Honda
S motocyklem Honda uvidíme Němce Jonase Folgera, ačkoliv smlouvu má i jeho krajan Toni Finsterbusch - s wild card na letošním Sachsenringu skončil na výborném 12. místě! Ten bude zřejmě přetransferován do dalšího německého týmu RTG.

Racing Team Germany (2) - Honda
Jistý je Francouz Luis Rossi: "Horší než u Matteoniho to už být nemůže", řekl sarkasticky francouzský jezdec slavného motocyklového jména po podepsání smlouvy. Druhým jezdcem pak zřejmě bude od MZ vypůjčený Toni Finsterbusch.
RW Racing GP (2) - Kalex/KTM
Nizozemský tým objednal pro svého jezdce Luise Saloma motocykl Kalex-KTM. Druhým jezdcem bude Jihoafričan Brad Binder.

Team Italia FMI (2) - Honda? Emir?
Tým italské motocyklové federace pod vedením Roberta Locatelliho pojede ve stejné sestavě jako letos: Alessandro Tonucci a Luigi Morciano. Jako motocykly připadají v úvahu buď Honda nebo Emir.
Team Machado/LaGlisse (2) - Suter/Honda
Nový tým na startovním roštu by chtěl jet se dvěma Španěly: Efrén Vazquez je jasný, druhým by měl být jeho krajan Adrian Martin. V letošním roce se tento tým potýkal s velkými finančními problémy a jezdil pod názvem "Andalucia Banca".

Technomag CIP (2) - TSR-Honda
Japonec Kenta Fuji pojede motocykl TSR-Honda, neboť tento japonský mladík Fuji je synem zakladatele firmy TSR, která vyrábí podvozky TSR. Druhým pilotem je Francouz z Red Bull Rookie Cupu Alan Techer.

TT Motion Events (1) - KTM
Mladý Niklas Ajo bude mít v týmu Terrella Thiena k dispozici motocykl KTM. Tým je více známý pod názvem Interwetten Paddock.

Phonica Racing (2) - Oral Engineering
Zůstává současný jezdec Giulian Pedone ze Švýcarska. Druhým jezdcem bude pravděpodobně Čech Mira Popov. Týmový šéf Fiorenzo Caponera by rád nasadil do rámu Aprilie motor Oral Engineering: "Viděl jsem samozřejmě Hondu NSF 250R, ale Oral Engineering má motor, který jsme schopni nasadit do současného podvozku Aprilia RSW". Tento způsob kombinace nového motoru a podvozku Aprilie ale vůbec nevidí závodění možný Gino Borsoi, sportovní ředitel Bankia Aprilia: "Tento rám nemůže vydržet váhu a vibrace čtyřtaktního motoru o objemu 250 ccm".

Z uvedeného přehledu je tedy jasné, že okolo nové kubatury Moto3 panuje ještě řada nejasností, ale každý začátek je tvrdý. A tak se jen můžeme těšit na levnější závodění (ceny za motocykly RSA se vyšplhaly do neuvěřitelných částek) a navíc poslední dva roky stopětadvacítek (s výjimkou několika závodů) byly hodně nezáživné a díky tomu, že se motocykly Aprilia (Derbi) už dále vůbec nevyvíjely, tak i o hodně pomalejší a startovní pole bylo hodně nevyrovnané.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 2x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist