Před sezónou Moto3

Už za chvíli startuje nová sezóna mistrovství světa silničních motocyklů. V následujícím článku se podíváme na to, co nás čeká v nové kubatuře Moto3.

V nejslabší kubatuře nás čeká veliká premiéra, stopětadvacítky totiž nahrazuje nově specifikovaná kubatura Moto3. Doufejme, že nové čtyřtaktní dvěstěpadesátky nabídnou vyrovnané souboje a vynahradí nám tak ztrátu skvělé atmosféry, kterou svým nádherným zvukem a vůní nabízely odcházející dvoutaktní malorážky. Rozhodně se můžeme těšit na pestřejší startovní pole, nežli tomu bylo v posledních „dvácových“ ročnících, i když původní prognózy slibovaly ještě o něco větší zapojení továrních i soukromých výrobců. Předsezónní testy ukázaly, že letos o vítězství budou bojovat piloti s motocykly Honda a KTM. Právě tyto dvě motocyklové značky, ať už s továrními motocykly (KTM M32 a Honda NSF250R) či v kombinacích jejich motorů s privátními podvozky (FTR a Suter s motory Honda či Kalex s motorem KTM) naprosto dominovaly oficiálním IRTA testům, které se uskutečnily ve španělském Jerezu. Piloti s motocykly Oral M3, Ioda TR002 či Mahindra MGP3O, případně s podvozky MZ, FGR, TSR3 osazenými motory Honda do bojů na čele zatím příliš nezasáhli. Jaká konkrétní jména budou bojovat o první světový titul v této nové kubatuře?


Začněme táborem pilotů, užívajících motocykl (či motor) Honda. Mezi nimi je nejvýraznější osobností španělský megatalent Maverick Viňales, který byl s motocyklem FTR Honda M312 připravovaným týmem Avintia Racing nejrychlejším pilotem ve dvou ze tří testovacích dnů. Vzhledem k tomu, že při svém loňském debutu skončil na skvělé bronzové příčce a jeho dva úspěšnější soupeři (Nico Terol a Johann Zarco) přešli do „dvojek“, je jméno největšího favorita na zisk letošního titulu celkem jasné. Portugalec Miguel Oliveira už v loňské sezóně dokázal svoji velikou rychlost a až do předčasného ukončení sezóny byl Viňalesovi poměrně vyrovnaným soupeřem v boji o nejlepšího nováčka. Letos pojede s motocyklem Suter Honda, připravovaným týmem Estrella Galicia 0’0 a také on bude určitě patřit k nejrychlejším pilotům, sedlajícím motocykl s motorem Honda. Stejný motor, tentokrát umístěný v britském podvozku FTR, využije také Ital Romano Fenati. Jeho jméno nejspíš žádnému z fanoušků zatím nic neříká, ale loňský mistr Evropy se v Jerezu prezentoval skvělým způsobem, když byl nejrychlejším pilotem úvodního dne a příliš nezaostal ani ve zbylých dvou testech. Napodobí Viňalesovu loňskou sezónu? S továrním motocyklem Honda NSF250R, připravovaným týmem San Carlo Gresini Moto3, pojede další debutující Ital a to Niccolo Antonelli. Ani tenhle bronzový medailista z loňské "Evropy" v testech rozhodně nepůsobil ustrašeným dojmem a dal všem italským fandům jasně najevo, že se můžou těšit na další italskou kudrnatou kštici na stupních vítězů. Navíc pojede s bílo-červenou Hondou v týmu Fausta Gresiniho - je třeba něco dodávat?


Skvělým dojmem při celé předsezónní přípravě působili jezdci pilotující rakouské motocykly KTM. Ty pojedou buďto v čistě tovární verzi, případně v privátním provedení s podvozky značky Kalex. S fabrickým modelem KTM M32 budou startovat piloti dvou týmů. Jednak jím bude Red Bull KTM Ajo Factory Team, jehož šéf Aki Ajo opět dokázal svůj skvělý cit na výběr svých svěřenců a ke zkušenému Němci Sandru Cortesemu angažoval mladého Brita Dannyho Kenta, kteří dokázali v Jerezu pokaždé dojet v nejrychlejším kvartetu. Spolu s nimi u Red Bullu pojede nováček Arthur Sissis z Austrálie. Další tým, který využije tovární KTM, je v podstatě sesterský AirAsia SIC Ajo, do něhož zkušený finský manažer nominoval Malajce Zulfahmi Khairuddina, jenž se v testech také nenechal zahanbit a dvěma pátými místy ukázal, že konečná top ten rozhodně není vyloučena. Zákaznický model Kalex KTM využijí dva týmy a to BANKIA Aspar Team a RW Racing GP. Zejména Asparovci budou hodně zlobit a bude zajímavé sledovat, jak se s nastupujícím mládím popere nejzkušenější muž celého startovního pole, kterým je Španěl Hector Faubel, jemuž v týmu bude sekundovat krajan Alberto Moncayo. Druhý privátní tým, tedy „eRWéčkaři“ ve složení Luis Salom a Brad Binder nejspíš do bojů o titul mistra světa příliš zasahovat nebude.

Z dalších pilotů nás pochopitelně nejvíce zajímá náš reprezentant Jakub Kornfeil. Ten pojede s motocyklem FTR Honda M312 v týmu Redox Ongetta Centro Seta svojí třetí kompletní sezónu a má tak určitě už dostatek zkušeností k bojům o ty nejvyšší příčky. V loňské sezóně bojoval s Albertem Moncayem a Dannym Kentem o elitní top ten a i když v testech nebyl tak rychlý jako oba dva loňští soupeři, tak progres, který zaznamenal po přechodu ze standardní Hondy na podvozek FTR, slibuje boje kolem nejrychlejší desítky.


Stejná pozornost, jako na Kornfeila, bude určitě upřena také na Nizozemce Jaspera Iwemu, který pojede v českém týmu Moto FGR se stejnojmenným motocyklem poháněným motorem Honda. S největší pravděpodobností eFGéeRáci budou bojovat spolu s dalšími týmy, které si staví vlastní motocykly, tedy TSR3, MZ, Ioda, Oral či Mahindra. Už samotný vstup našeho týmu do světa Grand Prix je velikým zářezem do historie našeho motocyklového sportu a pokud se hned v prvním roce Iwemovi dokonce podaří vybojovat nějaký světový bodík, bude to úspěch jako řemen - držíme palce!


Týmy a piloti kubatury Moto3

AirAsia-SIC-AJO
Zulfahmi Khairuddin

Ambrogio Next Racing
Simone Grotzkyj
Giulian Pedone

Andalucia JHK Laglisse
Ivan Moreno

Avintia Racing Moto3
Maverick Viñales

Bankia Aspar Team

Alberto Moncayo
Hector Faubel

Cresto Guide MZ Racing
Toni Finsterbusch

Elba-Caretta Technology
Jack Miller
Alexis Masbou

Estrella Galicia 0'0
Alex Rins
Miguel Oliveira

Ioda Team Italia
Luigi Morciano

IodaRacing Project
Jonas Folger

JHK Laglisse
Efren Vazquez
Adrian Martin

Mahindra Racing
Marcel Schrotter
Danny Webb

Moto FGR
Jasper Iwema

Ongetta-Centro Seta
Isaac Viñales

Racing Team Germany
Louis Rossi

Red Bull KTM Ajo
Sandro Cortese
Danny Kent
Arthur Sissis

Redox-Ongetta-Centro Seta
Jakub Kornfeil

RW Racing GP
Luis Salom
Brad Binder

San Carlo Gresini Moto3
Niccolo Antonelli

Team Italia FMI
Romano Fenati
Alessandro Tonucci

Technomag-CIP-TSR
Kenta Fujii
Alan Techer

TT Motion Events Racing
Niklas Ajo

Informace o redaktorovi

Martin Hakl - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (5x):



TOPlist