Posezonní rozhovor s Jakubem Kornfeilem

Sezona 2014 byla pro jezdce z Rohatce u Hodonína jeho pátou kompletní v mistrovství světa silničních motocyklů, kde od roku 2010 závodí v třídách do 125ccm a nyní Moto3. První zkušenost ve světovém šampionátu má Jakub Kornfeil z roku 2009, protože to po vítězství v Red Bull Rookies Cupu absolvoval celkem pět závěrečných Grand Prix roku.

Posezonní rozhovor s Jakubem Kornfeilem
Pro Jakuba Kornfeila byl rok 2014 ve znamení přestupu k týmu Calvo, který v roce 2013 získal titul s Maverickem Viňalesem. V týmu jeli kromě českého jezdce další dva závodníci a to Španěl Isaac Viňales (bratranec Mavericka) a Brazilec Eric Granado.
Jakub Kornfeil nastoupil do všech osmnácti podniků sezony. Jeho nejlepším kvalifikačním výsledkem je start z třetí pozice v první řadě v Itálii a Malajsii. Nejrychlejší kolo závodu si na konto připsal na dráze Silverstonu v Británii a v cíli závodu byl nejlépe pátý v celkem třech Grand Prix Texasu, Velké Británie a Aragonie. Za sezonu nasbíral celkem 97 bodů, což je zatím nejvíc v jeho kariéře jezdce seriálu Grand Prix a v celkovém hodnocení Moto3 obsadil dvanáctou pozici.

Po závodu v Malajsii Jakub Kornfeil oznámil, že do sezony 2015 nastoupí s týmem Sepang International Circuit (SIC) Racing, kde bude jeho novým týmovým kolegou Malajec Zulfahmi Khairuddin. Co se týče motocyklu třídy Moto3, zůstává český závodník u značky KTM.

Na otázky spojené s letošním ročníkem mistrovství světa silničních motocyklů Jakub Kornfeil odpovídal v rozhovoru pro web Motorkáři.cz.
Pátá kompletní sezona v mistrovství světa byla spojena s týmem Calvo a motocyklem KTM. Jaká byla? Byla třeba v něčem jiná než ty čtyři předchozí?
Jakub Kornfeil: „Byla taková trošku proměnlivá. Ze začátku to bylo dobré, střed sezony takový průměrný a závěr byl znovu lepší až na ten poslední závod, který se nám nepovedl. Sezona s Calvem, to byla dobrá parta lidí, dobrá technika, celkově tam fungovalo spousta věcí a my byli v řadě tréninků hodně rychlí, takže ve srovnání s loňským rokem, kdy jsem jel Kalex-KTM, to byl velký pokrok. Rozhodně to ale nebylo takové, na co jsme si mysleli před sezonou. Nebylo to všechno tak jednoduché. Byl to ale mistrovský tým po Maverickovi, takže kluci v týmu jsou hodně zkušení a spolupráce byla naprosto něco jiného než co jsem doposud zažil.“

Tři motocykly KTM, které jste měli v týmu, byly po technické stránce naprosto stejné nebo tam v průběhu sezony byly nějaké rozdíly?
Jakub Kornfeil: „Co já vím, tak všechny byly stejné. Stejné rámy, stejné motory, které se losovaly a samozřejmě nikdy nemůžou být naprosto identické, a také stejná elektronika, takže ano, všichni jezdci v týmu měli stejnou techniku.“
Ptám se, protože v době, kdy se vám v úvodu sezony dařilo, byl Isaac Viňales většinou za vámi, později to bylo opačně. Čím si to vysvětlit?
Jakub Kornfeil: „Tak to opravdu nevím. Ze začátku sezony jsme do toho vlítli ve velkém stylu, KTM mi sedla, byl jsem rychlý a to přirozeně, protože jsem to vůbec nelámal přes koleno a přitom jezdil opravdu rychle. Takže fakt nevím říct.“

V třídě Moto3 to není o tom vyhrát stylem start-cíl, ale je to boj o každou jednu pozici. Co dnes vlastně rozhoduje o tom, zda získáte stupně vítězů nebo ne? Je třeba mít tu pomyslnou trošku štěstí?
Jakub Kornfeil: „Štěstí určitě potřebujete. Vpředu je početná skupina, a každý chce vyhrát. Další věc je mít o něco rychlejší motorku, dokázat ji připravit o něco lépe než ostatní. Pak je to daný váhový limit. Když jste šest kilo nad limitem a jsou jezdci, kteří jsou na něm, jako třeba Antonelli, Vázquez, Bastianini a mnozí další, tak se jim závodí o něco snadněji, protože šest kilo dělá na výkonu celkem hodně.“

Karta se tedy může otočit s přestupem do Moto2?
Jakub Kornfeil: „To ano, motorky jsou tam těžší, výkonnější a to je něco úplně jiného.“
Nejblíž umístění na pódiu jste byl zřejmě v Aragonii, protože tam jste nějakou dobu vedl závodní pole. Nakonec z toho bylo páté místo v cíli. Dá se říct, že je to letos váš nejlepší závod?
Jakub Kornfeil: „Když to vezmu z pohledu závodu, tak ten byl letos asi nejlepší. Pokud se na to podíváme z pohledu závodního víkendu, tak tam bych to viděl na Katar a Sepang, protože to jsme byli rychlí jak v trénincích, tak také v kvalifikaci. Závod v Aragonii byl určitě dobrý. Na dráze nebylo ani mokro, ani sucho a za takových smíšených podmínek jezdit umím. Třeba v roce 2012 jsem v Jerezu poprvé vedl závodní pole mistrovství světa a to byly na trati právě takové podmínky. Tyto momenty je třeba využít, protože soupeři jsou zranitelnější a vy do toho musíte dát maximum, protože za suchých podmínek je to hodně těžké. Chvilku jsem jel na špici a byl to báječný pocit.“
Kdy padlo rozhodnutí hledat si místo jinde?
Jakub Kornfeil: „Jednat se začalo někdy od Silverstonu. V týmu mi sice říkali, že jsou se mnou spokojeni, ale kdyby to tak zůstalo, tak jsem do Valencie závodil v domnění, že u Calva zůstanu. Přesně teď ani nevím, jak to vlastně mysleli. Měl jsem každopádně víc nabídek od různých týmů a hledala se prostě ta nejlepší.“

Nějakou dobu se spekulovalo, že pojedete s francouzským týmem CIP, ale nakonec je to tým Sepang International Circuit. Co je to vlastně za tým?
Jakub Kornfeil: „Majitelem je šéf okruh Sepang v Malajsii, takže tým patří Malajcům a tvoří jej bývalí členové stáje Johanna Zarca, s nimiž letos závodil v Moto2. Takže přicházejí z prostředí šestistovek. Většina je tam Britů, jsou tam také Nizozemci, manažera týmu máme ze Švédska a já jsem jezdec z České republiky. Takže docela pestré.“

Cíle týmu pro sezonu 2015 už jsou vedením nějak definované?
Jakub Kornfeil: „Zatím se nic takového neřešilo. Je jasné, že každý v týmu chce ty nejlepší umístění, takže budeme vědět víc až po testech. V této chvíli nemá cenu příliš tlačit na pilu.“
Máte za sebou první test s novým týmem. Byl tam nějaký intenzivní zkušební plán nebo to bylo víc o seznámení se s týmem?
Jakub Kornfeil: „Ano, především to bylo o seznámení se s novým týmem. Potřeboval jsem zjistit jak pracují, oni zase potřebovali vědět to samé o mně. Pro tým také bylo důležité získat určitou představu o technice KTM. Co se týče samotného testu, tak nám tam celou dobu pršelo a já jsem za tři dny najel osmačtyřicet kol a to jsme se s Khairuddinem střídali na jedné motorce. První dojem jsem si odnesl takový, že všichni kluci tam jsou velmi kamarádští, panuje opravdu dobrá nálada a z toho mám velkou radost.“

Už víte, jak bude vypadat příprava na nadcházející ročník?
Jakub Kornfeil: „Teď to jsou dva měsíce intenzivní práce na fyzičce a po skončení zákazu testování bychom měli absolvovat testy v Malajsii.“

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 3x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist