Portrét mistra světa: Sandro Cortese

Po Grand Prix Austrálie už známe všechny mistry světa v nejprestižnějším motocyklovém závodním seriálu na rok 2012. Postupně si je představme, a začneme tím, který svůj premiérový titul získal už po minulé Grand Prix Malajsie: Němec Sandro Cortese je prvním historickým mistrem světa kubatury Moto3.

Portrét mistra světa: Sandro Cortese
Jako nový mistr světa získal včera Sandro Cortese své páté letošní vítězství, když posedmé startoval na Phillip Islandu z Pole position.
"Sice jsem svůj velký cíl už splnil, ale chci stále ještě vyhrávat, tedy i ve Valencii", říká 22-letý tovární jezdec KTM z německého Berkheimu.

Sandro Cortese (169 cm a 63 kg) se narodil 6. ledna 1990 v německém Ochsenhausenu. Je svobodný a jeho koníčkem je cyklistika a tenis. Povoláním je motocyklový závodník, který má na svém kontě celkem 132 závodů Grand Prix. Z toho sedm jich dokázal vyhrát a 25x stál na stupních vítězů. Kromě toho získal 10x Pole position a 11x zajel nejrychlejší kolo v závodě.  

Na motocyklu začal závodit v roce 2003, kdy v IDM skončil 4. O rok později, opět na Hondě obsadil místo 10. a od roku 2005 startuje v MS kubatury do 125 ccm s následujícími výsledky: 2005-26. (Honda), 2006-17. (Honda), 2007-14. (Aprilia), 2008-8. (Aprilia), 2009-6. (Derbi a zároveň první podium v kariéře GP - Qatar 3. místo), 2010-7. (Derbi), 2011-4. (Aprilia a první vítězství v GP - u nás v Brně), 2012-1. (KTM).
V sezoně 2012 je Sandro Cortese symbolem stabilních výkonů - tedy stejně jako další letošní mistr světa Jorge Lorenzo.

Pět prvních míst, čtyři druhá a pět třetích - je Corteseho neuvěřitelná bilance 14 podiových umístění v doposavadních 16 závodech letošní sezony. Jen v Le Mans a v Motegi byl šachovnicovým praporkem odmávnut jako šestý...Na svém kontě má Cortese po dnešku 305 bodů, doposavadní bodový rekord v nejnižší objemové kubatuře pochází z roku 2010 a drží ho Marc Marquez ziskem 310 bodů, německý pilot ale má k dobru ještě jeden závod.
Kde se v tomto německém pilotovi vlastně vzala tato fantastická forma: "Zlom nastal vloni v Brně, kdy jsem vyhrál svůj první závod Grand Prix", vzpomíná Sandro Cortese. Má pravdu, je totiž jediným mistrem světa v historii od roku 1949, který svůj první závod vyhrál až po absolvování 108 závodů Grand Prix. Po Brně pak dokázal Cortese vyhrát vloni ještě na Phillip Islandu.

Sandro Cortese je teprve šestým německým mistrem světa v nejnižší objemové kubatuře seriálu Grand Prix. Před ním to byli v kubatuře do 125 ccm Werner Haas (NSU/1953), Dieter Braun (Suzuki/1970) a Dirk Raudies (Honda/1993), stejně jako v kubatuře do 50 ccm Ernst Degner (Suzuki/1962) či trojnásobný mistr světa Hans-Georg Anscheidt (Suzuki/1966, 1967 a 1968).
Sandro Cortese je pochopitelně historicky prvním mistrem světa nově zavedené kubatury Moto3. Je ale také prvním pilotem, který pro rakouskou KTM získal titul mistra světa na silnici.

"Do sezony jsme odstartovali se zpožděním, vždyť ještě v srpnu 2011 byl náš motor pouze na rysovacím prkně. Byli jsme ale rozhodnuti, celý projekt uvést do praxe pouze s našimi lidmi, bez pomoci zvenčí. Aki byl prvním, který nás v Mattighofenu navštívil a našemu projektu od začátku věřil. Společně jsme se dohodli, že tím vyvoleným bude právě Sandro", byl po zisku titulu nadšený Pit Beirer, ředitel závodního oddělení u KTM a bývalý skvělý motokrosový závodník.

Nesmíme zapomenout na finského manažera Aki Aja, kde Cortese závodil už v sezonách 2009 a 2010: "Aki byl hodně tvrdým učitelem (Cortese odešel od Aja po roce 2010 z důvodů, že příliš upředňostňoval Marca Marqueze - pozn. Bosso). V roce 2011 jsem se v jiném týmu naučil, jak se dají vyhrávat závody a získávat více podiových umístění. Ale Akimu patří hodně velké poděkování. Byl to on, kdo mě letos dokázal vždy dostat znovu na zem, když jsem se začal vznášet v oblacích.", říká o letošní sezoně pilot, který velkou část svého dětství prožil právě v Itálii, odkud je jeho otec Antonio.
A čemu především vděčí Cortese, že se letos stal mistrem světa? "Mí mladší soupeři byli přemotivováni a dělali chyby, které se mně dříve stávaly taky. Maverickova první chyba přišla v Indianapolis, to jsem získal náskok 29 bodů. A po Misanu to bylo už 46. Moje sebedůvěra a klid byly stále větší a větší. A rozhodně nikdo nemohl očekávat, že můj největší rival odcestuje už v pátek z Malajsie domů..."

Jeho trumf v Sepangu a na Phillip Islandu zažili live i jeho rodiče Karin a Antonio, kteří se teprve po závodě Motegi rozhodli odletět na GP Malajsie a GP Austrálie.

Mimochodem jeho zisk titulu zažil naživo v boxu týmu Aki Aja i Hubert Trunkenpolz, jediný ze zakladatelů firmy Kronreif & Trunkenpolz, Mattighofen - tedy aspoň víme, proč ta zkratka KTM. Ten je i nadále ve správní radě této firmy: "Tento titul má větší hodnotu než našich 200 titulů v offroadu."
Po 8 rocích závodění v nejslabší objemové kubatuře Grand Prix odchází po této sezoně Sandro Cortese o třídu výše, do Moto2, kde pojede za úplně nový německý tým IntAct Racing s motocyklem vybaveným šasím Kalex. Tato firma vyrábějící autobaterie je soukromým sponzorem Corteseho od roku 2008.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 0.00
Známkováno: 0x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist