Popov ve Valencii nedojel kvůli poruše motoru
Text: Jiří Mikšík | Foto: Mahindra Racing | Zveřejněno: 13.11.2012 | Zobrazeno: 3 874x
Finálového závodu letošní sezony Grand Prix se v kubatuře Moto3 zúčastnil také Mira Popov, který jel opět jako náhradník za italského pilota Morettiho v týmu Mahindra Racing. Ačkoliv to v závodě - na rozdíl od tréninků - nevypadalo vůbec špatně, tak kvůli vysypaným ložiskům v motoru šachovnicový praporek 17-letý Čech bohužel neviděl.
Poslední závod Grand prix ve Valencii Míra Popov absolvoval opět jako náhradník za Itala Morettiho a zároveň výměnou za účast v závodě CEV, který měl ve smlouvě a který se koná o týden později na stejném okruhu.
Závodní víkend to byl opravdu hodně rozporuplný. Všichni z Mirova bezprostředního okolí věděli, že motorka není žádná "raketa", vždyt´ ztrácí téměř dvacet kilometrů na top speedu, ale dle vyjádření samotného jezdce byla motorka nejhůře připravená za ty čtyři absolvované závodní víkendy v Grand prix s týmem Mahindra racing.
Již od prvních pátečních tréninků si mechanici nevěděli rady s problémem a seřízením vstřikování. Při uzavření plynu se stále do válce vstřikoval benzín a otáčky nechtěly klesnout, naopak při přidávání plynu byla zpočátku tzv. díra a pak nečekaně otáčky vyskočily nahoru.
Zpočátku měl několikrát náběh na Highsider a tak si na všech výjezdech pomáhal spojkou, aby překonal problematický bod při přidávání plynu a nevystřelilo ho to ze sedla.
K tomuto problému se vstřikováním byl i problém se spojkou, která již pak neplnila svoji správnnou funkci. Před kvalifikačním tréninkem však dostal náš jezdec spojku od Suter racing, která pracovala bezchybně.
Na sobotní odpolední kvalifikaci vysvitlo sluníčko a tím také bylo vlastně rozhodnuto o postavení na startu - poslední a předposlední pozice obou jezdců Mahindra racing na startovním roštu.
Nedělní warm up pro Míru nepřinesl žádné zlepšení, standartní problém se vstřikováním, ke kterému se přidal hodně slabý výkon motoru . Při hledání problému se zjistilo, že nedělní warm up absolvoval s ucpaným sáním !! Problém s motory Oral Engineering se ukazovaly ostatně v každém závodě, přičemž Webb musel ve Valencii startovat z boxu, protože měl již evidovaný devátý motor.
Míra sice teprve motor sedmý, ale o několik kol se zase ukázalo, že byl již na limitu . V průběhu víkendu se mechanikům podařil problém se vstřikováním trochu zmírnit , ale při zaváděcím kole při nájezdu na start se problém objevil opět . Mechanik se na poslední chvíli snažil graf palivové mapy přes PC upravit, ale času již moc nezbývalo na lepší doladění .
Tím, že se závod jel na mokru, tak se smazaly rozdíly ve výkonu motoru a Míra se musel s handicapem tvrdě prokousávat vpřed . Propracoval se na patnáctou pozici, kde jezdil ve skupině s dalším Čechem Jakubem Kornfeilem.
Pak ale motor začal ztrácet výkon a ozývaly se z něj nestandartní zvuky a tak musel Mira Popov závod ukončit . Byla to škoda, že závod nedokončil a neviděl šachovnicovou vlajku, protože od poloviny závodu popadali jezdci na předních pozicích a mohl si tak připsat nějaký ten bod do tabulky. Důvodem proč musel odstoupil ze závodu byla vysypaná ložiska v motoru .
Závodní víkend to byl opravdu hodně rozporuplný. Všichni z Mirova bezprostředního okolí věděli, že motorka není žádná "raketa", vždyt´ ztrácí téměř dvacet kilometrů na top speedu, ale dle vyjádření samotného jezdce byla motorka nejhůře připravená za ty čtyři absolvované závodní víkendy v Grand prix s týmem Mahindra racing.
Již od prvních pátečních tréninků si mechanici nevěděli rady s problémem a seřízením vstřikování. Při uzavření plynu se stále do válce vstřikoval benzín a otáčky nechtěly klesnout, naopak při přidávání plynu byla zpočátku tzv. díra a pak nečekaně otáčky vyskočily nahoru.
Zpočátku měl několikrát náběh na Highsider a tak si na všech výjezdech pomáhal spojkou, aby překonal problematický bod při přidávání plynu a nevystřelilo ho to ze sedla.
K tomuto problému se vstřikováním byl i problém se spojkou, která již pak neplnila svoji správnnou funkci. Před kvalifikačním tréninkem však dostal náš jezdec spojku od Suter racing, která pracovala bezchybně.
Na sobotní odpolední kvalifikaci vysvitlo sluníčko a tím také bylo vlastně rozhodnuto o postavení na startu - poslední a předposlední pozice obou jezdců Mahindra racing na startovním roštu.
Nedělní warm up pro Míru nepřinesl žádné zlepšení, standartní problém se vstřikováním, ke kterému se přidal hodně slabý výkon motoru . Při hledání problému se zjistilo, že nedělní warm up absolvoval s ucpaným sáním !! Problém s motory Oral Engineering se ukazovaly ostatně v každém závodě, přičemž Webb musel ve Valencii startovat z boxu, protože měl již evidovaný devátý motor.
Míra sice teprve motor sedmý, ale o několik kol se zase ukázalo, že byl již na limitu . V průběhu víkendu se mechanikům podařil problém se vstřikováním trochu zmírnit , ale při zaváděcím kole při nájezdu na start se problém objevil opět . Mechanik se na poslední chvíli snažil graf palivové mapy přes PC upravit, ale času již moc nezbývalo na lepší doladění .
Tím, že se závod jel na mokru, tak se smazaly rozdíly ve výkonu motoru a Míra se musel s handicapem tvrdě prokousávat vpřed . Propracoval se na patnáctou pozici, kde jezdil ve skupině s dalším Čechem Jakubem Kornfeilem.
Pak ale motor začal ztrácet výkon a ozývaly se z něj nestandartní zvuky a tak musel Mira Popov závod ukončit . Byla to škoda, že závod nedokončil a neviděl šachovnicovou vlajku, protože od poloviny závodu popadali jezdci na předních pozicích a mohl si tak připsat nějaký ten bod do tabulky. Důvodem proč musel odstoupil ze závodu byla vysypaná ložiska v motoru .
Informace o redaktorovi
Jak se Vám líbil tento článek?