Oral a Emir už zmizely z paddocku Grand Prix

Italské motory Emir a Oral byly rozhodně těmi nejslabšími v kubatuře Moto3. Nyní se po nich doslova slehla země.

Oral a Emir už zmizely z paddocku Grand Prix
K největším propadákům mistrovství světa Moto3 v roce 2012 patří určitě oba dva italské projekty  Emir-Iodaracing a Oral-Mahindra, jejichž jednoválcové čtyřtaktní motory o objemu 250-ccm byly vyvíjeny ve spolupráci s ladičskou firmou Oral Engineering.

Projekt Emir byl odstartován týmovým majitelem Iodaracing Giampierem Sacchim a Robertem Papettim, šéfem italské tuningové firmy Robby Moto Engineering. Bývalý šéf závodního oddělení Piaggio-Group Sacchi totiž nechtěl koupit žádné motory od KTM či od Hondy, nýbrž se chtěl prosadit s vlastními motory. Ovšem kromě neustále se opakujícími se spojkou, převodovkou, spolehlivostí trpěl tento motor především malým výkonem v porovnání s konkurencí.
Důvodem byl hodně nízký budget na vývoj a nenašly se ani zákazníci, kteří by chtěly tento projket použít ať už v mistrovství světa či v jiném národním šampionátu. A více jak 800.000 Euro nechtěl zakladatel projektu Emir investovat. A tak je na celém projektu snad nejzajímavější to, proč se vlastně jemnuje Emir. Sacchi: "Jak jsem na jméno Emir vlastně přišel? Čekal jsem u jedné benzinky a přemýšlel o nezaplacených účtech. A naráz mě napadlo: Potřebuji nějakého bohatého šejka, který by všechny dluhy zaplatil. A napadlo mě jméno Emir".

Oba dva jezdci Ioda-Emir Luigi Morciano a Armando Pontone zůstali za celou sezonu s tímto motorem bez jediného bodu, Němec Jonas Folger byl Sacchim zadarmo uvolněn během sezony do týmu Mapfre-Aspar od Jorgeho Martineze, kde s motocyklem Kalex-KTM vyhrál závod Grand Prix u nás v Brně. Po ukončení sezony 2012 ukončil tým Iodaracing své závodění v Moto3 úplně a nenávratně.
O mnoho lépe se nedařilo ani dalšímu italskému projektu Oral, který byl placen penězi indického koncernu Mahindra. O tom by ostatně mohl vyprávět český jezdec Mira Popov. V Brně při české Grand Prix byla oznámena spolupráce na rok 2013 s firmou Suter Racing Technology, která místo Oralu bude vyrábět motory Suter o objemu 250-ccm pro motocykly stáje Mahindra.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 0.00
Známkováno: 0x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist