Očima Karla Haniky – Závody v Jerezu a Le Mans

Český motocyklový závodník Karel Hanika má za sebou dvě náročné Grand Prix ve Španělsku a Francii. Závody v Jerezu a Le Mans nedokončil, takže neměl šanci bojovat o své první body sezony. Jezdec Mahindry přitom v rámci technických možností postupně zlepšuje své výkony v přípravě, ale štěstí mu nepřeje v samotných závodech.

Očima Karla Haniky – Závody v Jerezu a Le Mans

Po trojici mimoevropských Grand Prix přivítal světový šampionát jako první na starém kontinentu jihošpanělský Jerez. První dva tréninky na suchém povrchu představovaly v kombinaci časů pro Karla Haniku devatenáctou pozici s časem 1'48,445 sekundy a ztrátou na maximum dne něco přes jednu sekundu. V sobotu dopoledne uzavřel tréninky pětadvacátým časem.

„Nový motor, který mechanici měnili po špatných výsledcích z pátku a také z předchozích zámořských závodů, lepší výsledky nepřinesl,“ prozradil pro Motorkáři.cz Karel Hanika. „Motorka jela podobně jako předtím. V sobotním ranním tréninku jsem zastavoval víckrát v boxu, abychom mohli nastavovat a zlepšovat.“

„Odpoledne jsem v kvalifikaci ze začátku zajel rychlá kola, ale ty jsem už dál nezlepšil. V závěru tréninku, když všichni vyjeli na trať, byl už problém zajet dobrý čas. V posledním kole jsem to chtěl ještě zkusit, ale měl jsem kontakt s Locatellim, který do mě při výjezdu najel, takže jsem ztratil důležité desetiny. Startoval jsem tak z pětadvacáté pozice.“

„V závodě motorka fungovala lépe. Měl jsem skvělý start a během prvního kola jsem předjel asi deset jezdců. Už jsem se dostal na bodované pozice, bohužel jsem byl po několika málo kolech sražen zezadu dvěma motorkami. Jel jsem ve skupině, kde jsme se předjížděli, ale pak jsem ji vedl a začal sjíždět mezeru na další dva jezdce přede mnou. Najednou jsem měl svoje zadní kolo vedle sebe a ležel jsem pod vlastní motorkou.“

„Bylo nás tam na hromadě víc, ani jsem nevěděl, kdo do mě vlastně vrazil. Hodně mě to mrzelo a štvalo. Měl jsem konečně dobře rozjetý závod a vyhlídku na první body v letošní sezoně,“
dodal k závodu Velké ceny Španělska jezdec Mahindry.

Po trojici tréninků na francouzskou Grand Prix to pro Karla Haniku nebylo z pozice umístění ideální, protože mu patřila sedmadvacátá příčka. Přesto ztráta na nejrychlejšího jezdce představovala jednu a půl sekundy. V kvalifikaci Hanika kolem za 1'43,807 sekundy snížil tuto ztrátu na jednu sekundu, ale stále to byl šestadvacátý čas. Podobně jak v Jerezu měl ale šanci v samotném závodu bodovat.

„Ve volných trénincích jsme ladili a nastavovali. Časy zase nebyly tak špatné, ale v kvalifikaci se mi nepodařilo zajet moc rychlých kol. Jedno jsem zajel hned na začátku tréninku a druhé pak po přestávce v boxu. Ke konci tréninku už jsem musel předjíždět ostatní jezdce a tak jsem si čas nezrychlil. Skončil jsem sice na dvacátém šestém místě, ale zajel jsem celkem dobrý čas a na prvního jsem ztratit jenom jednu vteřinu.“

„Strategie pro závod mohla být jenom jediná, dobře odstartovat a předjet co nejvíc jezdců dřív než se dostaneme na dlouhou rovinku, protože pak už by se pole začalo trhat a já bych se nedokázal dotáhnout. Start jsem měl dobrý, ale asi v polovině kola měli jezdci přede mnou drobnou kolizi a prudce zabrzdili, takže my co jeli za nimi jsme museli tvrdě na brzdy, a došlo tam ke kolizi. Srazilo se nás tam víc a dva z nás bohužel spadli,“ dodal závěrem Karel Hanika.

Další šanci získat mistrovské body má český závodník Karel Hanika už příští týden v italském Mugellu, kde je na programu Velká cena Itálie. Jezdec Mahindry udělá maximum proto, aby body získal, třebaže to nemá letos vůbec snadné. Na startu nejnižší kubatury Moto3 je přes třicet jezdců a body získá jen patnáct z nich. Samozřejmě vědomí podpory domácích fanoušků je pro jezdce tím správným hnacím motorem.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 2x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist