Nový tým a nová šance pro Popova

Osmnáctiletý český motocyklový závodník Miroslav Popov podepsal smlouvu s týmem Team Elle2-Ciatti a už tento víkend pojede závod španělského šampionátu CEV, poslední závod sezony italského mistrovství CIV a také Mistrovství Evropy v Albacete. Tato smlouva může také pootevřít českému jezdci dveře do světového šampionátu.

Nový tým a nová šance pro Popova
Miroslav Popov je znám především v Itálii. Rodák z Vlčkovic v Podkrkonoší závodí s italskou licencí a v roce 2010 jen těsně přišel o titul italského šampiona třídy do 125ccm. V roce 2011 jel poprvé závod mistrovství světa v italském Mugellu. V sedle 125ccm Aprilie se tehdy Popov kvalifikoval do závodu sedmadvacátým časem a cílem projel devatenáctý. Druhou divokou kartu dostal v domácím podniku na okruhu v Brně, kde projel cílem jen těsně za bodovanými pozicemi. První úspěch zaznamenal ve třetím podniku na divokou kartu, který se jel v Misanu. Miroslav Popov zajel v kvalifikaci fantastický šestý čas a ve finále bodoval třináctým místem. Jeho první mistrovské body.

Ani tyto výsledky nestačily, aby Miroslav Popov získal stálé angažmá ve světovém šampionátu. Od roku 2012 se jela nová kubatura Moto3 a tam Miroslav Popov spojil své jméno s indickou Mahindrou. Odjel celkem čtyři závody, přičemž ten nejnapínavější absolvoval na dráze v Brně, když tehdy s Jakubem Kornfeilem jeli na pozicích, které znamenaly umístění na stupních vítězů. Bohužel závod tehdy nedokončil a nebodoval ani v dalších závodech v Misanu, Aragonii a Valencii.

V roce 2013 odjel několik závodů v italském šampionátu a v polovině roku se rozešel s týmem Oral Cruciani Racing a podepsal s týmem Team Elle2-Ciatti, jenž loni vyhráli italský šampionát v třídě Moto3 s Kevinem Caliou.
Jak a proč k této změně došlo nebo co může smlouva s novým týmem Miroslavu Popovovi do budoucna přinést, tak na to jsme se zeptali otce českého závodníka pana Popova, jenž pro web Motorkari.cz uvedl: „Míra do této chvíle jezdil u Oralu, kde jsme nemuseli přinášet žádné peníze, ale to bylo samozřejmě vykoupeno tím, že ten motor nefungoval jak měl. Mě už se to také moc nelíbilo, když vám přijede z rozjížďky po kolena postříkaný od oleje, v další je problém s elektronikou a ve třetím tréninku se motorka definitivně zastaví. A když za víkend měnili třeba i čtyři motory, tak mě už to přišlo celkem nebezpečné.“

„Našim cílem je jezdit svět, jenže když pak přijdete za někým z paddocku Grand Prix, tak vám řekne: “Ano, ano, Popov to znám, ten je dobrý. Ukažte, co máte za výsledky, kde jezdíte?“ A co máme ukázat, čtyři závody v italském mistrovství a čtyři nuly, které nejsou kvůli tomu, že by to tam pokaždé rozmlátil, ale že ta motorka ani jednou nedojela. Ano, jednou spadl pár kol před cílem, když bojoval o vítězství. Už jsem si řekl, že to nemá smysl. Oral Engineering je velká italská firma na motory a strojní vybavení a její šéf je opravdu správný chlap. Řekli nám, že půjdou do mistrovství světa 2014, tak jsem chtěl ať nám pošlou nějaký papír, že je bude Dorna nebo IRTA akceptovat, jinak nám hrozí další ztráta sezony a to jsme už o dvě přišli. Bohužel k tomu nedošlo, takže jsme se museli poohlídnout jinde.“
„V Itálii jsme nakonec získali kontakt na tým, který si nás v červenci pozval na testování, což bylo ještě před Imolou. Měl tam k dispozici standardní Hondu a byli s ním hodně spokojení a zajel jim tam Míra velmi dobrý čas. Nabídli nám, zda bychom s nimi nejeli španělské mistrovství, závod mistrovství Evropy v Albacete a poslední závod italského šampionátu CIV.“

„Vše nakonec vygradovalo až tak, že museli zasáhnout právníci. U Oral Engineering, i když jsme neměli písemnou smlouvu, řekli, že Popova nepustí. Jenže, když si Míra vyzkoušel Hondu, tak zjistil, že jezdí úplně jinak než co zná a prostě už nechtěl jít zpátky. Když jezdec v průběhu sezony požádá o přestup, musí dát k tomu souhlas federace, což je v našem případě ta italská, protože jedeme s italskou licencí. Ta měla rozhodnout v Imole, kde byli zástupci obou týmů. My tam přijeli také, abychom něco neporušili, ale protože se nedohodli, tak jsme nezávodili. Nakonec celou věc museli řešit právníci. Pro poslední závod CIV by už měl Míra nastoupit v barvách nového týmu.“
„Ve čtvrtek už s novým týmem odlétáme do Albacete, kde je závodní víkend španělského šampionátu CEV a uvidíme, jak to bude vypadat. Zatím nevíme, jaký materiál vůbec dostane k dispozici. Teď bude důležité zjistit, jak si syn poradí v konkurenci, která je nejblíž mistrovství světa. Teď pojedeme Albacete, za čtrnáct dnů CIV v Mugellu, pak je v říjnu Evropa no a v listopadu končí španělský CEV dvěma závody v Jerezu a Valencii.“


A jakou vidíte budoucnost v roce 2014?Tak to je pořád v jednání. V Brně jsme byli pozvaní na jednání k dvěma týmům Moto3, kde jsme hovořili o sezoně 2014. Oba týmy syna znají, italský šampionát znají taky, ale otázkou je, kolik můžeme sehnat financí. To je teď zásadní.“

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 7x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist