Novinky z nejslabší kubatury

V tomto článku jsou aktuální novinky z nejslabší objemové kubatury do 125 ccm a sestavy některých týmů na rok 2011.

Novinky z nejslabší kubatury
Některé týmy stopětadvacítek už mají celkem jasno o další sezóně, jiné naopak hledají jezdce s novými sponzory.


Nizozemská stáj Molenaar Racing, která se v cirkusu zvaném Grand Prix pohybuje už 20 let, pojede v roce 2011 opět se dvěma jezdci. Po odchodu Švýcara Randy Krummenachera (ovšem i se sponzorem Stipa) do kubatury Moto2, kde pojede se šasím KALEX v týmu Kiefer Racing, budou tvořit tým Arie Molenaara následující jezdci.

Španěl Luis Salom, který začal uplynulou sezónu na Lambrettě a do tohoto nizozemského týmu se dostal až v Le Mans, skončil nakonec v tabulce jako 12., když získal celkem 72 bodů.

Druhým jezdcem pak bude Nizozemec Jasper Iwema, který dokončil sezónu 2010 na 16. místě se ziskem 34 bodů, když jezdil za italský tým CBC Corse.

Jak Salom, tak Iwema budou mít k dispozici dva tovární motocykly Aprilia RSA, přičemž cílem týmu je umístění v Top 5, v poslední sezóně malorážek v rámci MS.


Španělský tým Andalucia Cajasol nasadí do příští sezóny celkem 3 piloty. Kromě Alberta Moncaya, tedy 13. jezdce letošního šampionátu (70 bodů) a vítěze soutěže "Rookie of the Year", pojede druhý tovární motocykl Aprilia RSA této stáje britský jezdec Danny Webb (10. místo - 2010 se ziskem 93 bodů).

Novým jezdcem bude mladý Portugalec Miguel Oliveira, vicemistr Evropy a vážný kandidát na titul vítěze španělského šampionátu CEV - zatím na 3. místě se ztrátou 12 bodů na vedoucího Viňalese. Poslední dva závody CEVu (Valencia a Jerez) bude mít Oliveira k dispozici právě tovární motocykl Aprilia RSA pd Webba.


A ve včerejší TZ se německý tým "Racing Team Germany" pod vedením Dirka Heidolfa vyslovil i ke svým aktivitám v roce 2011. Tým ztratil své místo v kubatuře Moto2, kde se postupně vystřídali Němec Arne Tode,  Japonec Kazuki Watanabe a Španěl Carmelo Morales, ovšem ani příchod posledně jmenovaného nic na výsledcích týmu nezměnil. 

Dvě místa má německý tým jistá pro kubaturu 125 ccm, o třetím se teprve jedná. 

Dle Bernda Kellera, jednoho ze šéfů tohoto týmu, by chtěla stáj i nadále mít stejné složení jako v roce 2010: "Rádi bychom i nadále jeli s Tomoyoshim Koyamou (Japonsko) a s Čechem Jakubem Kornfeilem a i nadále spolupracovali se šéfmechanikem Jürgenem Linggem. Ale je to v podstatě jedno, kdo zde bude za pilota, hlavně musí dojíždět pravidelně v popředí". 

Věc má jeden háček, Tomo Koyama (8. - 2010) má jako podmínku svého setrvání v týmu tovární motocykl Aprilia RSA a to se zdá, že není v ekonomických silách této stáje.

Tím třetím jezdcem by ale mohl být Sandro Cortese (7. - 2010), na kterého nezbylo místo ve finské stáji Ajo-Derbi. 


Celkem čtyři piloty ve dvou týmech s motocykly Derbi chce vyslat do sezóny 2011 finský manažér Aki Ajo. Ten první by měli vytvořit Francouz Johann Zarco (11. - 2010) a Španěl Efren Vazquez (5. - 2010), který s sebou přinese sponzorské peníze do firmy Tuenti. 

Druhou dvojici pak zřejmě vytvoří Malajsijec Zulfahmi Khairuddin (24.- 2010) sponzorovaný leteckou společností Air Asia a německý talent Jonas Folger (14. - 2010), který pojede za peníze Red Bullu. Původně uvažovaní Brit Danny Kent či Němec Sandro Cortese se tak musí poohédnout po jiných týmech.


Po dvou rocích ve finských službách stáje Ajo Derbi se musí německý jezdec Sandro Cortese poohlédnout po jiném týmu. Po 6. místě v roce 2009 a 7. místě letos ( a pouze 5 podiových umístění) se sponzoři zrovna nehrnou a tak budoucí voják (v Německu je vojny povinná a Sandro rukuje 3. ledna k "polním myslivcůmů, kde absolvuje nejdříve 6-ti týdenní přijímač a potom narukuje ke sportovní rotě - obdoba naší Dukly) nemohl doposud žádné peníze ani slíbit. 20-ti letý Cortese si vše pokazil v úplném závěru sezóny, když v Motegi skončil 12., v Austrálii a v Estorilu vůbec po pádech nebodoval. V úvahu připadá buď Fontana Racing, kde je doposud jasný pouze Simone Grotzkyj (19. - 2010), možná i Racing Germany a dokonce nový tým Mahindra: "To by bylo ale jen v případě absolutní nouze", říká Sandro a dodává: "Jet sezónu kubatury 125 ccm v profesionálním týmu, znamená mít k dispozici 400 000 Euro".
 

Po Malaguti, Loncinu a Lambrettě přichází další název Mahindra. Přitom jde pořád os tejný tým a sice italský projekt Engines Engineering, který získal nového sponzora, a je jím indická společnost Mahindra, tedy zástupce vozů Jaguar a Land Rover. Jako jezdec přichází v úvahu Brit Danny Kent, dva Němci Jonas Folger a Sandro Cortese předběžnou nabídku odřekli. 


Tři Španělé se vracejí po neúspěšné sezóně v Moto2 nazpět do stopětadvacítek. Jedná se o jezdce Sergio Gadea (17. - 2010), Hector Faubel (26.) a Joan Olivé - bez bodu. Zatímco Sergio Gadea zakotví v týmu BQR - Blusens místo Esteve Rabata (jde do Moto2), tak Hector Faubel a Joan Olivé zatím místo nemají.









Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 2x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist