Nepodařená Kubajzova kvalifikace

Kvalifikace na úvodní Velkou cenu Kataru byla pro českého pilota Jakuba Kornfeila skoro až noční můrou. Do jeho sobotního vystoupení se totiž promítly četné technické problémy.

Své první ostré měření sil se soupeři v kvalifikaci si Kubajz představoval určitě jinak. Pomýšlení na start v Top 10 je fuč a bude se muset poprat s nelichotivou 19. pozicí na startovním roštu. Malou náplastí může být warm up, který ukončil sobotní den ježdění a Jakub v něm skončil jedenáctý.
Jakub Kornfeil: „Devatenáctá pozice je přímo tragická. Po včerejším dni jsme si dělali zálusk na první desítku, ale nakonec jsme až kdesi hluboko ve startovním poli. Moc změn jsme na kvalifikaci neudělali, a přesto se motorka chovala úplně jinak. Byla strašně tvrdá a ze začátku tréninku neuvěřitelně moc klouzala. Kvůli zmiňovaným problémům jsem musel zajet dvakrát do boxů, ale moc se toho nezměnilo. Včera jsem se na motorce cítil daleko lépe a mnohem více jsem si jízdu užíval, oproti tomu dneska jsem s motorkou musel celý trénink ,,bojovat“. Naštěstí jsem se v posledním kole vyvezl za Albertem Moncayem, který skončil celkově na 14.místě a zajel jsem si tak své nejrychlejší kvalifikační kolo, v každém případě to však mělo být mnohem lepší. Všechno začalo už v prvních dvou kolech, kam jsme nastupovali s tvrdší přední gumou oproti včerejšku. Tato varianta se ukázala jako velmi špatná, téměř se s tím nedalo jet, tudíž jsem hned po třech kolech musel zajet do boxu. Po několika kolech jsem k mechanikům musel zamířit ještě jednou a to kvůli změkčení tlumičů, zlehčení převodu a nasazení nové zadní pneumatiky do posledních minut kvalifikace. Celkově jsem prostál v boxech strašně moc času a to mne stálo dost podstatnou část tréninku. No a aby toho nebylo málo, tak jsem ke konci navíc cítil, že něco z motorky dře o zem. Mohla za to špatně namontovaná koncovka výfuku, kterou mechanici zkrátka špatně přidělali. Víme, že máme navíc a proto mě tyhle problémy, slušně řečeno až neskutečně moc štvou. Co se warm upu týká, tak tam se dostavilo drobné zlepšení a 11. místo už není úplně nejhorší, ale samozřejmě, postavení na startu v nedělním závodu už to nikterak neovlivní.“

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):



TOPlist