Na nižší kubatury MS čeká poslední předsezonní test

Na katarském okruhu Losail pojedou od pátku do neděle jezdci tříd Moto3 a Moto2 závěrečný předsezonní IRTA test. Jezdci nižších kubatur již ve větším měřítku absolvovali řadu privátních testů včetně prvního oficiálního, který byl před týdnem na dráze Jerezu. Nyní se společně s technikou přesouvají do Kataru, kde už materiál zůstane až do zahajovací Grand Prix sezony, která se jede 20.března 2016.

Na nižší kubatury MS čeká poslední předsezonní test

Po testu v Jerezu je v třídě Moto2 nejrychlejším jezdcem Axel Pons (AGR Team), jemuž se druhý den podařilo všechny dokonale zaskočit časem pod minutu a dvaačtyřicet sekund. Španěla nikdo z jeho soupeřů do konce testu nepřekonal, třebaže on sám těžce havaroval a zkoušky na jihu Španělska tak musel předčasně ukončit. Druhým jezdcem v pořadí je Sam Lowes (Federal Oil Gresini Moto2) a třetí možná trošku překvapivě Lorenzo Baldassarri (Forward Racing). Všechny tři jezdce bude zajímavé v průběhu testu sledovat, protože pokud potvrdí podobné výsledky také na zcela jiné dráze než je Jerez, tak tu máme velké favority na přední příčky.

Úřadující šampion Johann Zarco (Ajo Motorsport) obhajuje titul a po testech v Jerezu je čtrnáctý. U francouzského závodníka možná překvapení v opačném gardu, ale Zarco mívá pomalejší rozjezdy, takže už v Kataru může být vše jinak. Stejně je tomu v případě jezdců jako Alex Rins (Paginas Amarillas HP 40), Thomas Lüthi (Garage Plus Interwetten) nebo Dominique Aegerter (Technomag Racing Interwetten), Takaaki Nakagami (Idemitsu Honda Team Asia) a Jonas Folger (Dynavolt Intacz GP).

V nejnižší kubatuře Moto3 je prozatím na špici výsledkové listiny testu v Jerezu trojice závodníků Romano Fenati (SKY Racing Team VR46), Jorge Navarro (Estrella Galicia 0,0) a Nicolo Bulega (SKY Racing Team VR46). V třídě Moto3 jsou dva jezdci z České republiky – Jakub Kornfeil (Drive M7 SIC Racing) a Karel Hanika (Platinum Bay Real Estate). V Jerezu zajel Kornfeil na čtrnáctou pozici, Hanika byl dvacátý čtvrtý. Oba jezdci letos sedlají stroje nových výrobců, takže chtějí využít každou minutu k přizpůsobení se novým podmínkám.

Před testem Jakub Kornfeil napsal: „Do Kataru se těším jednak na okruh a jednak na jízdu v noci. Test je sice plánovaný na odpoledne, ale pár jízd by mělo být také pod umělým osvětlením, takže to bude příjemná změna. Z Evropy odjíždíme s nějakým základním nastavením, na které doufám navážeme a brzy motorku přivedeme do stavu, který nám bude vyhovovat. Bude důležité, aby nám od samého začátku neujel vlak a drželi tempo. Samozřejmě víme, na co se chceme zaměřit. Velká cena bude určitě zajímavá, protože všichni budou mít prostor trénovat a můžeme tedy očekávat těsné souboje. Nebude to lehké, ale věřím, že budeme připraveni.“

Testovat jezdci nižších kubatur začínají prvním dnem v pátek 11.března a končí v neděli 13.března. Začátek testovacího dne je v 15 hodin a konec ve 22:30 hodin místního času. Den je pro každou z tříd rozdělen na tři samostatné části a jejich harmonogram nabízí přiložená tabulka.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 0.00
Známkováno: 0x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist