Moto3 v roce 2012 až čtyřicet jezdců

První úspěch nově plánované kubatury Moto3 je už zde. Zatím se totiž předběžně přihlásilo více zájemců, než je plánovaný počet jezdců. O dalších zajímavostech této nové třídy a kolik bude stát třeba motorka Moto3, to vše se dočtete v následujících řádcích.

Moto3 v roce 2012 až čtyřicet jezdců
Jednoválcové dvoutakty o objemu 125 ccm budou od roku 2012 nahrazeny v závodech Grand Prix kubaturou Moto3, tedy jednoválcovými čtyřtakty o objemu 250 ccm - to je neměnný fakt. A dále: Jezdec smí během závodní sezóny použít maximálně 8 motorů, maximální počet otáček je 14 000 ot/m a motor nesmí stát více než 12 000 Euro. Budou použity jednotné pneumatiky Dunlop. Kompletní motocykly chtějí dodávat Honda, Yamaha, KTM, Mahindra, TM a Suter, zatímco pouze šasí vyrobí Moriwaki, FTR a Kalex a naopak s motory chtějí přijít na závodní trh Oral Engineering či Francouz Martial Garcia.

"Kubatura Moto3 přinesla doposud neobyčejný počet zájemců do předběžné startovní listiny. Původně jsme chtěli mít na sratu maximálně 36 jezdců, ale nyní uvažujeme o jejích navýšení na 40, tak jako to je v Moto2", řekl mluvčí Dorny. 
Při katalánské Grand Prix bude představen nový závodní motocykl Honda kubatury Moto3, tedy NSF 250R. Předpokládaná nákupní cena tohoto závodního motocyklu je 24 000 Euro. Honda NSF 250 bude produkčním motocyklem kde budou ty nejdůležitější elementy odvozeny od silničního závodního motocyklu Honda RS 125. Hlavní zájem továrny potom bude spočívat v účasti na různých národních šampionátech této kubatury, neboť motocykl Honda NSF 250 bude cenově dostupný velké škále mladých pilotů. 
To potenciální zájemci o motocykl této kubatury značky KTM budou muset sáhnout do kapsy pořádně hlouběji: "Chceme vybavit našimi motocykly přibližně 8 jezdců. Budou to ale opravdové prototypy a proto se i cena bude pohybovat někde jinde. Řádově plánujeme 100 000 Euro za jeden motocykl, to znamená, že tým o dvou jezdcích bude potřebovat - včetně materiálu - na sezónu přibližně 600 000 Euro", říká sportovní ředitel KTM Pit Beirer a dodává: "Máme to jako dlouhodobý projekt, momentálně na něm pracuje u nás v Mattighofenu 10 techniků. První testy uskutečníme po GP ve Valencii".
 
Jako prioritní týmy s motocykly KTM jsou předběžně domluveny Intact Racing Team Germany a finský Aki Ajo.
Dřívější generální manažér závodního oddělení Piaggio Group Giampiero Sacchi (54) stojí za italským projektem Ioda Racing kubatury Moto3. Ten je vyvíjen v jeho dílně v městě Torni a to společně s TM. Jako testovací jezdec působí Mirko Giansanti a motocykl je nasazován do italského šampionátu CIV v sedle s Armandem Pontonem. Plánovaná cena je okolo 60 000 Euro, tedy pro kompletní motocykl. Motor TM vychází z krosky, za tento koncept je zodpovědný známý rakouský technický mág Harald Bartol - dříve Derbi, Gilera či KTM.
"KTM nemůže zákaznicky obsloužit půlku závodního pole, to je jasné. Ovšem samotný vývoj našeho motoru pro tuto kubaturu stojí minimálně 1 milion Euro, takže rozhodně nemůžeme nabídnout takovou cenu jako Honda. A protože ceny budou určitě vyšší, tak musíme nabídnout vyšší kvalitu a to kompletní závodní motocykl. V září bychom chtěli poprvé testovat", říká švýcarský konstruktér Eskil Suter, kterého vidíme na snímku s motocykly Suter pro kubaturu Moto2.

  
 

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 5x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist