Moto3 se představuje

FIM vydala definitivní pravidla nové kubatury Moto3 ze kterých vybíráme to podstatné. Co je ovšem hodně důležité, tak závodění v nové kubatuře seriálu Grand Prix by mělo být o hodně lacinější než v doposavadních stopětadvacítkách.

Moto3 se představuje
Komise Grand Prix ve složení Carmelo Ezpeleta (Dorna, CEO), Ignacio Verneda (FIM, sportovní exekutivní ředitel), Hervé Poncharal (IRTA) a Takanao Tsubouchi (MSMA), za účasti  Javiera Alonsa (Dorna) a M. Paul Butlera (sekretáře) schválila na svém zasedání v japonském Motegi 2. října 2011 defitivní reglement nové kubatury Moto3 ze kterého vyjímáme to podstatné:

Místo třídy do 125 ccm s dvoutaktními motory se pojede příští rok nová kubatura do 250 ccm se čtyřtaktními jednoválci.

Maximální počet otáček je omezen na 14.000 ot/min.

Kvůli udržení nízkých nákladů je maximální cena motoru 12.000 Euro. Byl zaveden systém  Claiming-Rule, tedy každý z týmů může od jiného zakoupit jeho motor a to v maximální ceně  12.000 Euro.

Každý z dodavatelů motoru musí být schopen dodat svůj produkt minimálně 15 zájemcům, v případě, že se jedná o novou firmu, tak pro 8 jezdců.
Je předepsána jednotná elektronika, která může být kdykoliv kontrolována. Je rovněž předepsáno 6 rychlostních stupňů. Na začátku sezóny musí být zvoleny dva různé převody a ty pak použity během celé sezóny.

Minimální váha motocyklu včetně jezdce je 148 kilogramů.

Brzdy nesmí být z karbonu či z jiných lehkých slitin. Pérování je povoleno standartní, mechanické.

Při technické přejímce před závodem může každý z jezdců předvést pouze jeden motocykl, aby se zabránilo použití rezervních motorek. Za sezónu je možno použít pouze osm motorů.

Kompletní znění celého reglementu si můžete přečíst zde.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 2.00
Známkováno: 7x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist