Jsme rádi, že navštěvujete Motorkáři.cz.
Abychom mohli naši práci dále rozvíjet, tak oceníme, když nastavíte vyjímku v AdBlocku pro náš web.
Děkujeme, tým Motorkáři.cz.
Určitě se shodneme na tom, že "dobré" řešení neexistuje, politiku DORNY těžko ovlivníme a hlavně, jde jen o peníze...
Konkurence mnoha značek by byla v moto3 dobrá, ale to se při současných pravidlech asi nestane...
Alfi. Nenech se vysmat. Jednotne motory nezarucuji vyrovnane zavody. Od toho je RRC a cupove zavody. V Moto3 se to obchazi taky a diky tomu je tam asi 6 stroju, ktere proste jedou vic, nez ostatni.
Co se tyce moto2, tak tam se zjevne taky deji veci. VDS, Interwetten a dlouho nic. Ted se pridal Pasini. Ps: Tvuj napad se zmrazenim vyvoje motoru nebudu komentovat. To fakt nema smysl.
Kulik. A jaky smysl maji motory v moto3? Drahe je to jako cert a se serii to nema nic spolecneho. Co se tyce moto2, tak tam je zcela potlacen konkurencni boj znacek. MS jak ma byt. 😭
Karel Hanika "se kloudně nevešel" na Ajovu KTM (a údajně byl problém
upravit pro něj sedlo) ani na Mahindru, která měla "navíc" problémy
s převodovkou ...
Ja bych spis prekopal ramy a velikost motorek protoze treba takovy Bulega,Bendsneyder,DiGiantonio se ani v moto3 neohrali a pristi rok musej uz do moto2..jedno kolo sice zajedou slusny ale celej zavod nemaj sanci zajet..
Marex: já mám na jednotné motory opačný názor, protože neexistuje potom výmluva "oni mají dosaď co chceš:( lepší, silnější, tovární) motor". U jednotného motoru víš, kolik zaplatíš, žádné kličky. Motor pro moto2 si může koupit u GeoT nebo Dholda kdokoli. Ale pokus se koupit motor pro dvouvýfukovou hondu nebo motor od KTM, co dostává Ajo. Ani ti neotevřou dveře...
Možná by měla Dorna pouvažovat o zmrazení výkonu a vývoje motorů u moto3. Honda a KTM motory specifikace 2015 a Mahindra 2017, výkony by byly srovnány, ale neustálé dohánění náskoku jen zvyšuje náklady...
jinak je jasný že na silniční motor jsou jiný požadavky než na terénní, spíš se mi líbila ta myšlenka že má takovej 250 motor skoro každej velkej výrobce a tudíž by ta třída mohla bejt trochu rozmanitější...
A kde jsou světoví leader vyrobci moto? Yamaha,Suzuki, Aprília ...proč se nepustí do Moto3 ?Ještě že tu je ta KTM i když i ta se angažuje letos hlavně v Moto GP .
bylo myšleno moto3 250 4t z krosky a moto2 550 dvouválec ve stylu tý Aprilie SXV... něco ve smyslu super single 450 v Americe. ale zřejmě by z toho nedostali 60 a 120k, jako je tomu teď, nebo by to zase stálo stejnou raketu. no 800ccm prostředek, neni to tak dávno co měly 800 motoGP, i když výkonově samozřejmě trochu někde jinde...
Zas to ber tak že silniční 250/300 je takovej entry level do motorek a na těch největších trzích je to nejprodávanější silniční kubatura (asie), pak tu máš moto2 600ccm teď triumf s skoro 800 ccm ale podobný výkon - Takový prostředek. Nakonec královskou třídu do 1000ccm. Mě to rozdělení přijde jasné. To kdyby byli moto3 450tky z krosek nedava marketingový smysl.
Marex> to jsem tu psal před x-lety, když končily 250ky, aby byly nahrazeny motorama vycházejícíma z krosek, buď 450kama, nebo něčim jako má Aprilia SXV 550, nejnižší třída pak 250. V Americe stavěj z krosek moc hezký silničky, tak by se tim mohli inspirovat... nakonec se ale ty šestistovky celkem chytly a byly to pěkný závody, ale příští rok ty skoro osmistovky moc nechápu, to bude velkej skok z moto3 do moto2, už teď s tim maj někteří špičkový jezdci co přišli z moto3 problém
Alfi: Jednotné motory jsou OMYL- tragický omyl. Moto3 mohla mít základ na velkých jednoválcích ze supermoto a nikdo nemusel nic nového vyvíjet. Jenže to by se pochopitelně nelíbilo Hondě a ta drží Dornu nějakým záhadným způsobem za koule.
Tak to je konec šancí na zlepšení stroje do konce Kubova angažmá. Podle mne je ale velkou chybou Dorny, že neuhlídala financování jednotlivých strojů. Pokud je totiž pravdou, že Moto3 je nákladnější, než Moto2, je to tragický výsledek působení potentátů.
to FGR by byla pecka, samozřejmě pokud by to fungovalo... ale pro Kubu už to o moc horší být nemůže a bylo by to zajímavý spojení, tak by třeba na případnou spolupráci mohl kejvnout, pokud by nevyšla žádná ucházející Honda, k němu Hanika, kterej by si taky ještě jednu šanci zasloužil... po roce, až vyhraje RB rookies cup, pokud ne již letos, by se k nim přidal Salač no a teď zpátky na zem
e: teď mi došlo že Filip asi ještě nějakou dobu nebude mít na moto3 věk... stejně to byla jen snová spekulace
Vývoj motoru pro moto3 se současnými 62+hp na motoru a životností do revize 2000km, dle jedné rakouské motorářské firmy, by se prý pohyboval kolem 1,5M €. Ale rád si takový motor za 12.000,-€ od FGR pořídím.
Ale třeba budu velmi příjemně překvapen. Držím jim ve vývoji palce
Tohle se celkem dalo čekat. Třeba na uvolněné místo po Mahindře přijde konečne FGR. Vloni se o tom psalo a FGR tvrdilo, že jsou schopni dodávat materiál až 6-ti jezdcům.
yamaha99 ten materiál není horší než loni, naopak. Podívej se do výsledků nedělního závodu a odmysli si
prvních 7!! Hond a jen 33 KTM (to počítám i Bo64) a v druhé desítce 7 KTM včetně Oetla, Bulegy atd. a Peugeot Mahindry. Ta ztráta je minimální a třeba bažanti Pagliani a Bezekim zas nejezdí s Mahindrou od CIP zle. Navíc, Mahindra na letošní sezonu zamakala na motoru, ale Honda všem ucukla, protože chtějí titul ať to stojí co to stojí. Já rozhodnutí Mahidry chápu, je to sr*ní peněz do záchoda a výsledky nepřijdou a sílu pohrozením odchodu jako měla v roce 2013 Honda aby se změnila pravidla, nemají...
Jestli je pravda, ze se o tom mluvi od lonska, tak to vysvetluje horsi a horsi kvalitu materialu, kdyz uz treba rok nemaji potrebu nic zlepsovat a investovat... minulej rok se resila prevodovka, ze ji bude stavet starej webb a mladej na tom bude jezdit a to vydrzelo asi 2 zavody, takze tam uz bylo asi rozhodnuto
mozna se dozijeme jeste i navratu dvoutaktu,v enduru uz pomalu prvni motory zase ozivaji
No v MotoGP je už "zajímavostí" až až, tak uvidíme
jak Dorna "zorganizuje" WSBK ...
Určitě se shodneme na tom, že "dobré" řešení neexistuje, politiku DORNY těžko ovlivníme a hlavně, jde jen o peníze...
Konkurence mnoha značek by byla v moto3 dobrá, ale to se při současných pravidlech asi nestane...
Alfi. Nenech se vysmat. Jednotne motory nezarucuji vyrovnane zavody. Od toho je RRC a cupove zavody. V Moto3 se to obchazi taky a diky tomu je tam asi 6 stroju, ktere proste jedou vic, nez ostatni.
Co se tyce moto2, tak tam se zjevne taky deji veci. VDS, Interwetten a dlouho nic. Ted se pridal Pasini. Ps: Tvuj napad se zmrazenim vyvoje motoru nebudu komentovat. To fakt nema smysl.
Kulik. A jaky smysl maji motory v moto3? Drahe je to jako cert a se serii to nema nic spolecneho. Co se tyce moto2, tak tam je zcela potlacen konkurencni boj znacek. MS jak ma byt. 😭
Karel Hanika "se kloudně nevešel" na Ajovu KTM (a údajně byl problém
upravit pro něj sedlo) ani na Mahindru, která měla "navíc" problémy
s převodovkou ...
Ja bych spis prekopal ramy a velikost motorek protoze treba takovy Bulega,Bendsneyder,DiGiantonio se ani v moto3 neohrali a pristi rok musej uz do moto2..jedno kolo sice zajedou slusny ale celej zavod nemaj sanci zajet..
Marex: já mám na jednotné motory opačný názor, protože neexistuje potom výmluva "oni mají dosaď co chceš:( lepší, silnější, tovární) motor". U jednotného motoru víš, kolik zaplatíš, žádné kličky. Motor pro moto2 si může koupit u GeoT nebo Dholda kdokoli. Ale pokus se koupit motor pro dvouvýfukovou hondu nebo motor od KTM, co dostává Ajo. Ani ti neotevřou dveře...
Možná by měla Dorna pouvažovat o zmrazení výkonu a vývoje motorů u moto3. Honda a KTM motory specifikace 2015 a Mahindra 2017, výkony by byly srovnány, ale neustálé dohánění náskoku jen zvyšuje náklady...
...dóbro došli...
jinak je jasný že na silniční motor jsou jiný požadavky než na terénní, spíš se mi líbila ta myšlenka že má takovej 250 motor skoro každej velkej výrobce a tudíž by ta třída mohla bejt trochu rozmanitější...
A kde jsou světoví leader vyrobci moto? Yamaha,Suzuki, Aprília ...proč se nepustí do Moto3 ?Ještě že tu je ta KTM i když i ta se angažuje letos hlavně v Moto GP .
bylo myšleno moto3 250 4t z krosky a moto2 550 dvouválec ve stylu tý Aprilie SXV... něco ve smyslu super single 450 v Americe. ale zřejmě by z toho nedostali 60 a 120k, jako je tomu teď, nebo by to zase stálo stejnou raketu. no 800ccm prostředek, neni to tak dávno co měly 800 motoGP, i když výkonově samozřejmě trochu někde jinde...
Zas to ber tak že silniční 250/300 je takovej entry level do motorek a na těch největších trzích je to nejprodávanější silniční kubatura (asie), pak tu máš moto2 600ccm teď triumf s skoro 800 ccm ale podobný výkon - Takový prostředek. Nakonec královskou třídu do 1000ccm. Mě to rozdělení přijde jasné. To kdyby byli moto3 450tky z krosek nedava marketingový smysl.
to uz davno nejde o sport,byznys,to je to co ty dacany z dorny zajima nejvic,zlata dvoutaktni era...
Marex> to jsem tu psal před x-lety, když končily 250ky, aby byly nahrazeny motorama vycházejícíma z krosek, buď 450kama, nebo něčim jako má Aprilia SXV 550, nejnižší třída pak 250. V Americe stavěj z krosek moc hezký silničky, tak by se tim mohli inspirovat... nakonec se ale ty šestistovky celkem chytly a byly to pěkný závody, ale příští rok ty skoro osmistovky moc nechápu, to bude velkej skok z moto3 do moto2, už teď s tim maj někteří špičkový jezdci co přišli z moto3 problém
Alfi: Jednotné motory jsou OMYL- tragický omyl. Moto3 mohla mít základ na velkých jednoválcích ze supermoto a nikdo nemusel nic nového vyvíjet. Jenže to by se pochopitelně nelíbilo Hondě a ta drží Dornu nějakým záhadným způsobem za koule.
Tak to je konec šancí na zlepšení stroje do konce Kubova angažmá. Podle mne je ale velkou chybou Dorny, že neuhlídala financování jednotlivých strojů. Pokud je totiž pravdou, že Moto3 je nákladnější, než Moto2, je to tragický výsledek působení potentátů.
Jestli máte rádi Haniku tak ho prosím nestrkejte na MOTO3. Pro nej se už hodí větší motorka
se koukni na jejich WEB, pokud by to šlo nějak dopředu asi by byl trošku víc aktualizovaný... než výsledky z roku 2014
kulík: to máš teda blbé informace, to ti řeknu !!! Tfuj ...
Vzpamatujte se, ta MOTO3 od Flegra konkurenceschopná není ... jako OK mají ji, ale proč asi nic moc nikde ji neukazují...
Tímto nechci ranit ničí city, ale podívejte se jak dopadla MIDALU. Jsem fanda FGR, ale i Mahindra má na víc než FGR.
to FGR by byla pecka, samozřejmě pokud by to fungovalo... ale pro Kubu už to o moc horší být nemůže a bylo by to zajímavý spojení, tak by třeba na případnou spolupráci mohl kejvnout, pokud by nevyšla žádná ucházející Honda, k němu Hanika, kterej by si taky ještě jednu šanci zasloužil... po roce, až vyhraje RB rookies cup, pokud ne již letos, by se k nim přidal Salač no a teď zpátky na zem
e: teď mi došlo že Filip asi ještě nějakou dobu nebude mít na moto3 věk... stejně to byla jen snová spekulace
Vývoj motoru pro moto3 se současnými 62+hp na motoru a životností do revize 2000km, dle jedné rakouské motorářské firmy, by se prý pohyboval kolem 1,5M €. Ale rád si takový motor za 12.000,-€ od FGR pořídím.
Ale třeba budu velmi příjemně překvapen. Držím jim ve vývoji palce
Třeba MAHINDRU nahradí FGR,roky na vývoji udajně pracují.
Tohle se celkem dalo čekat. Třeba na uvolněné místo po Mahindře přijde konečne FGR. Vloni se o tom psalo a FGR tvrdilo, že jsou schopni dodávat materiál až 6-ti jezdcům.
Oprava JEN 3! KTM
yamaha99 ten materiál není horší než loni, naopak. Podívej se do výsledků nedělního závodu a odmysli si
prvních 7!! Hond a jen 33 KTM (to počítám i Bo64) a v druhé desítce 7 KTM včetně Oetla, Bulegy atd. a Peugeot Mahindry. Ta ztráta je minimální a třeba bažanti Pagliani a Bezekim zas nejezdí s Mahindrou od CIP zle. Navíc, Mahindra na letošní sezonu zamakala na motoru, ale Honda všem ucukla, protože chtějí titul ať to stojí co to stojí. Já rozhodnutí Mahidry chápu, je to sr*ní peněz do záchoda a výsledky nepřijdou a sílu pohrozením odchodu jako měla v roce 2013 Honda aby se změnila pravidla, nemají...
Jestli je pravda, ze se o tom mluvi od lonska, tak to vysvetluje horsi a horsi kvalitu materialu, kdyz uz treba rok nemaji potrebu nic zlepsovat a investovat... minulej rok se resila prevodovka, ze ji bude stavet starej webb a mladej na tom bude jezdit a to vydrzelo asi 2 zavody, takze tam uz bylo asi rozhodnuto
Jak píše Ivan ...nejdůležitější je vývar pro Španělskou DORNU
nečakane. mahindra šla každým rokom do sračiek