Kornfeilův standardní výkon v kvalifikaci

O postavení na startovním roštu pro zítřejší závěrečný podnik letošního Mistrovství světa silničních motocyklů na Okruhu Ricarda Torma ve třídě Moto3 je již rozhodnuto. Český jezdec Jakub Kornfeil tak do posledního podniku sezony 2012 odstartuje ze 14. pozice

Kornfeilův standardní výkon v kvalifikaci
Kvůli častým přeháňkám nad valencijským okruhem byla kvalifikace v podstatě prvním suchým tréninkem. Z toho se Jakub docela potěšil, neboť ve zmoklých volných sekcích se na nově pokrytém okruhu nedaleko Valencie poměrně trápil. V kvalifikaci už to ale naštěstí vypadalo trošku jinak. Kornfeil se hned v úvodu kvalifikace usadil mezi elitní desítkou, kde se udržel až do prvního zajetí do boxu, kam musel zamířit kvůli změně nastavení pérování. Jelikož se ale změna neukázala jako to ,,pravé ořechové“, celá zastávka se musela ještě jednou opakovat. Když už tedy bylo vše v pořádku a na hodinách odpočítávajících čas do konce kvalifikačního tréninku se psalo šest minut, Kornfeil zajel své osobní maximum, kterým se opět vrátil do hry o top ten, když se zařadil na průběžnou jedenáctou příčku. Míchanice ve třídě Moto3 ale nikdy nemají konce a Jihomoravan se opět po chvíli propadl na 16. místo. V úplně posledním kole kvalifikační sekce se pak Jakubovi povedlo vrátit do první desítky s časem 1´42.476. Jak ale již jednou padlo o míchanicích v nejnižší kubatuře, i v tomhle případě byl Jakub opět odsunut na čtrnáctou příčku, ze které také odstartuje do zítřejšího závodu.
Jakub Kornfeil: ,,Z počátku se mi zdála motorka strašně měkká, celá tak nějak plavala, a proto jsem zajel k mechanikům. Řekl jsem Mirkovi (šéfmechanik), aby to přitvrdil. Nepřitvrdil to pouze kliknutím, ale výměnou celých pružin, což bylo bohužel špatně. Dohodli jsme se na tom, že dvě kola se pokusím zatáhnout. První kolo jsem jel za nějakých 45, což je samozřejmě špatné. Musel jsem tedy k mechanikům zamířit znovu, protože to bylo úplně neuvěřitelně tvrdé. Mechanici to tedy předělali a nazuli eskovou směs zadní pneumatiky. Nastavení předku se pak hodně zlepšilo, ale pořád to nebylo ono. Ve všech pravých zatáčkách jsem se necítil dobře, zavíral se mi předek. Myslím si, že jsem mohl být o něco lepší, ale bohužel se to nepovedlo. Jinak dnes ale motorka fungovala skvěle, za což patří týmu velký dík, protože oproti tomu, jak to vypadalo za mořem, se to nedá vůbec srovnat. Když se nám podaří zítra ještě doladit ten předek, bude to super. Ze čtrnáctého místa nemůžu být pochopitelně nadšený. Opět to vypadá, jako kdybych nic nepředvedl, a je to jen a pouze další z mých standardních výkonů. Je to škoda. Nicméně ztráta na prvního není až tak propastná. Zítra to vypadá, že se pojede na vodě. Pokud tomu bude opravdu tak, budu se snažit nespadnout a snad se podaří dostat na nějaké solidní umístění. Na okruhu je nový asfalt a na mokru to neuvěřitelně drží, což je docela překvapující, takže uvidíme zítra.“

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 0.00
Známkováno: 0x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist