Kornfeil: Ze tří dnů testování zbylo pouze jedno odpoledne

Stabilní český jezdec nejnižší kubatury v cirkuse MotoGP Jakub Kornfeil má za sebou první letošní test s novým motocyklem Kalex-KTM v Moto3. Tento třídenní test se konal na španělském okruhu v Almerii, a kromě našeho pilota testovali na tomto okruhu i tovární piloti KTM z týmu Aki Aja Fahmi Khairuddin a Arthur Sissis a také vicemistr světa 2012 Luis Salom, či pilot týmu LaGlisse Maverick Viňales a i další jezdci kubatury Moto3 GP.

Testu v Almerii dominovali časově španělští tovární piloti KTM Maverick Viñales a Luis Salom.

            

Nejrychlejším byl Maverick Viñales z týmu LaGlisse, za kterým skončil vicemistr světa Luis Salom (Red Bull-KTM).

         

Na trati byla nejen 16-letá Ana Carrasco, ale i favorité MS Alex Rins či Alex Marquez.

         

Místo zraněného Niklase Aja jezdil na okruhu v Almerii malajský Red-Bull-Rookie Hafig Azmi, který poslední den havaroval. Motocykl FTR-Honda pak pilotoval Isaac Vinales, zatímco tovární tým KTM zastupoval Zulfahmi Khairuddin.
Nizozemský tým RW Racing GP zde měl plné obsazení, tedy českého jezdce Jakuba Kornfeila, nám dobře známého Jaspera Iwemu a pilota z Red Bull Rookies Scotta Deroueho. Zatímco o motocykl Jaspera Iwemy se bude starat Tim de Both, tak mechanický guru a ex-vicemistr světa Hans Spaan bude šéfmechanikem našeho Kornfeila. 

Bohužel z původně plánovaných třídenních testů se nakonec stal vlastně pouze půldenní trénink, když se Jakub dostal na trať až v pátek a své první seznámení s novým motocyklem KTM Kalex tak absolvoval po pátečním poledni. Zhruba padesát kol ujetých na jihošpanělském okruhu v Almerii ale Kubovi leccos napovědělo. Tým ještě před IRTA testy ve Valencii využije neděli k dalšímu testu na okruhu Cartagena.

„Dneska ráno, když jsme jeli na okruh, byla teplota zhruba mínus půl stupně. Takže na trať jsme mohli vyjet až na odpolední rozjížďku. Po zimní pauze jsem se během prvních kol cítil dost zvláštně. Motorka byla úplně nová, řadila dost ztuha, až jsem si myslel, že je problém s power shiftem, jak se nám to stávalo na Hondě. Můj nový šéfmechanik mě ale hned uklidnil. Celkově jsme najeli zhruba padesát kol a musím říct, že jsem překvapený, jak ta KTM jede. Snažili jsme se pracovat na nastavení podvozku, abychom měli na příští testy alespoň nějaký základ. Z motorky mám velkou radost stejně jako z mechaniků, kteří jsou až skoro pedanti, což se mně líbí, protože v tomhle je to potřeba. Nesmíme se ale nechat ukolébat, protože nás čeká ještě velký kus tvrdé práce.“,zhodnotil seznámení s novým motocyklem Jakub Kornfeil, který vloni závodil s bikem FTR-Honda. 

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (3x):



TOPlist