Kornfeil ve Valencii stále zrychloval

Na okruhu Ricarda Torma ve Valencii skončilo první letošní měření sil kubatury Moto3, kterých se pochopitelně zúčastnil i český jezdec Jakub Kornfeil z prestižní nizozemské stáje Redox RW Racing GP. Už předtím absolovoval Kornfeil roll-out v Almerii, ovšem toto bylo první měření sil s letošní konkurencí.

Během tří dnů objel jezdec s motocyklem KALEX-KTM celkem 147 okruhů a jeho nejlepší čas měl hodnotu 1.40.543, když tento čas se mu podařilo zajet poslední den dopoledne.

První den testování byl "Kubajz" pronásledován střevní chřipkou, takže v něm objel pouze 31 kol a zaznamenal čas 1.42.460, což znamenalo 7. místo se ztrátou 1.745 sec. na Mavericka Viňalese. Český jezdec byl ovšem druhým nejlepším jezdcem s motocyklem KALEX-KTM, na pátého Jonase Folgera ztrácel 0,367 sec.

Druhý den se Kornfeilovi během 58 kol podařilo zrychlit na konečný čas 1.41.667, což v konečném účtování znamenalo 8. místo, na bezkonkurenčního Viňalese ztrácel ve druhém dni 1.499 sec., a na největšího značkového rivala Folgera nepatrných 0.077 sekundy.

Finálový den testů zahájil "Kubajz" útokem na svůj nejrychlejší čas, když hned v první části se mu v jeho úplně posledním 18. kole podařilo dostat na čas 1.40.543 a ten také zůstal během 58 odtrénovaných kol v poslední den testů jeho nejlepším. Jelikož konkurence také pořádně přidala, tak z toho paradoxně vyšlo až 11. místo se ztrátou 1.244 na vloni třetího v MS-Moto3 Mavericka Viňalese a na pátého Jonase Folgera tak ztrácel 0.493 sec. Ostatní piloty s motocykly KALEX-KTM ale český jezdec jasně porazil, když Livio Loi skončil 14. (+ 1.451 - ztráta na Viňalese), Philipp Ottl 18. (+ 1.810), Toni Finsterbusch 25. (+ 2.212), týmový kolega Jasper Iwema dokonce až 26. (+ 2.216), Eric Granado 27. (+ 2.227) a Florian Alt 33. (+ 5.373).

Pilot týmu Redox RW Racing GP měl první den problémy s přilnavosti předního kola a později se přidaly problémy s řazením.

Už příští týden od úterý do čtvrtka jsou na pořadu další oficiální testy IRTA, tentokráte na okruhu Jerez de la Frontera.
"Po třech dnech testování jsem docela šťastný, i když nás už od prvního dne sužovaly potíže s přilnavostí předního kola. Vyzkoušeli jsme snad všechno, spoustu variant nastavení tlumičů, zahýbat s krkem, ale ten správný recept na tento problém nenašli ani technici od firmy Kalex. Na stejný problém si stěžoval i Jonas Folger. Motorka se v nájezdu do zatáčky hrozně vlnila a teď ke konci se přední kolo začalo doslova žvýkat, což bylo dost nepříjemné. Když pomineme tento problém, tak jsem dosáhl na čas, který nikdo z nás neočekával. Snažil jsem se celou dobu jezdit sám, abych si zkusil svou skutečnou rychlost. Takže i výsledný čas jsem si zajel jen a jen sám, což je velmi cenné. Jedenácté místo sice až tak uspokojivé není, ale rozhodně to není nic, za co bych měl mít hlavu v dlaních. Kromě problému s předkem se už další naštěstí neobjevily, takže do Jerezu odjíždíme se dvěma cíli. Jednak odstranit to nepříjemné vlnění z nájezdů do zatáček a já se budu snažit ze sebe vyždímat ještě větší maximum. Na nejrychlejšího Kalexe neztrácím ani půl vteřinky, tak uvidíme, kam se dále dokážeme posunout. Strašně moc chci poděkovat mechanikům, kteří pracovali bezchybně, stejně jako celý tým a taky svým partnerům, že mi umožnili usednout na tak konkurenceschopnou techniku. Už se nemůžu dočkat, až v Jerezu opět usednu na svůj Kalex!“, říká na svých webových stránkách Jakub Kornfeil.

Moto3 World Championship 2013- Test Valencia, přehled časů po 3 dnech

01- Maverick Vinales – JHK T-Shirt LaGlisse – KTM – 1’39.299
02- Alex Rins – Team Estrella Galicia 0,0 – KTM – + 0.286
03- Luis Salom – Red Bull KTM Ajo Factory Team – KTM – + 0.370
04- Jonas Folger – MAPFRE Aspar Team Moto3 – KALEX KTM – + 0.751
05- Jack Miller – Caretta Technology RTG – FTR Honda – + 0.992
06- Romano Fenati – San Carlo Team Italia – FTR Honda – + 1.129
07- Alex Marquez – Team Estrella Galicia 0,0 – KTM – + 1.169
08- Efren Vazquez – Mahindra Racing – Mahindra – + 1.196
09- John McPhee – Caretta Technology RTG – FTR Honda – + 1.211
10- Miguel Oliveira – Mahindra Racing – Mahindra – + 1.227
11- Jakub Kornfeil – Redox RW Racing GP – KALEX KTM – + 1.244
12- Zulfahmi Khairuddin – Red Bull KTM Ajo Factory Team – KTM – + 1.265
13- Brad Binder – Ambrogio Racing – Suter Honda – + 1.429
14- Livio Loi – Marc VDS Racing Team – KALEX KTM – + 1.451
15- Arthur Sissis – Red Bull KTM Ajo Factory Team – KTM – + 1.619
16- Ana Carrasco – JHK T-Shirt LaGlisse – KTM – + 1.647
17- Francesco Bagnaia – San Carlo Team Italia – FTR Honda – + 1.729
18- Philipp Ottl – Paddock TT Motion Events – KALEX KTM – + 1.810
19- Juanfran Guevara – CIP Moto – TSR Honda – + 1.866
20- Danny Webb – Ambrogio Racing – Suter Honda – + 1.866
21- Lorenzo Baldassarri – Go & Fun Gresini Moto3 – FTR Honda – + 1.877
22- Isaac Vinales – Bimbo Ongetta Centro Seta – FTR Honda – + 1.897
23- Niklas Ajo – Avant Tecno – KTM – + 1.951
24- Matteo Ferrari – Ongetta Centro Seta – FTR Honda – + 2.028
25- Toni Finsterbusch – Kiefer Racing – KALEX KTM – + 2.212
26- Jasper Iwema – RW Racing GP – KALEX KTM – + 2.216
27- Eric Granado – MAPFRE Aspar Team Moto3 – KALEX KTM – + 2.227
28- Alessandro Tonucci – Team La Fonte Tasca Racing – FTR Honda – + 2.670
29- Hyuga Watanabe – Team La Fonte Tasca Racing – FTR Honda – + 2.870
30- Alan Techer – CIP Moto – TSR Honda – + 3.035
31- Niccolò Antonelli – Go & Fun Gresini Moto3 – FTR Honda – + 3.371
32- Alexis Masbou – Ongetta Rivacold – FTR Honda – + 5.348
33- Florian Alt – Kiefer Racing – KALEX KTM – + 5.373

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (3x):



TOPlist