Kornfeil: Nakonec to vyšlo a je to super pocit

Český motocyklový závodník Jakub Kornfeil dosáhl v závodu Velké ceny Velké Británie mezníku své profesní kariéry jezdce mistrovství světa, když prolomil pevnost v podobě stupňů vítězů, které mu tak dlouho odolávaly, a získal druhé místo v závodu třídy Moto3. V průběžném hodnocení je nyní patnáctý, má stejný počet bodů jako čtrnáctý Masbou a na první desítku mu schází šestadvacet bodů.

Kornfeil: Nakonec to vyšlo a je to super pocit

Právě o závodu na okruhu Silverstone jsme si s Jakubem Kornfeilem povídali jen pár dnů před jeho odjezdem na pobřeží Jadranu, kde na jezdce světového šampionátu čeká třináctý podnik sezony. V rozhovoru pro web Motorkari.cz Jakub Kornfeil hovořil nejen o pocitech, které měl těsně po průjezdu cílem britské Grand Prix, ale také o všem, co jeho stříbrnému umístění předcházelo.

Závod v Británii byl pro vás speciální v tom, že jste na Silverstonu získal své první umístění na stupních vítězů. Dřív než budeme hovořit o tom, jak to před týdnem na jihu Anglie vypadalo, řekněme si něco o tom, jak dlouhá cesta to byla a co všechno jste pro to musel udělat?
Jakub Kornfeil: „Byla to hodně dlouhá cesta, což všichni fanoušci vědí. Čekal jsem na to šest let. V šampionátu je opravdu málo kluků, kteří na stupně vítězů čekali tak dlouho jak já. Musím říct, že si velmi vážím vší podpory, které se mi v průběhu těchto let dostávalo od lidí, kteří tak trošku doufali se mnou. Nakonec jsem je nezklamal a dokázali jsme to. Samozřejmě čekali jsme na to dlouho, což bych nikomu nepřál, protože to nebylo vůbec jednoduchého. Bylo pár momentů na hraně a sami víte, že když se někdy nedaří, tak se prostě nedaří. Není snadné zůstat pořád nad věcí, udržet si tu správnou motivaci a je spousta sportovců nebo jezdců, které podobná situace zlomila a závodit prostě skončili. Já pořád věřil, že to dám a to se mi naštěstí povedlo. Neuvěříte jak se mi ulevilo, je to prostě super pocit.“

Co se týče výsledku v závodu Moto3 tak možná k jeho dosažení není až tak zásadně důležitá kvalifikace, ale řekněme první zatáčky, první kola po startu, kde se dá hodně získat nebo také ztratit. Je tomu skutečně tak?
Jakub Kornfeil: „Ano, je to tak. V třídě Moto3 není kvalifikace až tolik důležitá, ale samozřejmě startovat pětadvacátý a chtít v prvním kole jet kolem osmého místa, tak to už je hodně těžké až nereálné. Ale ano, máme to trošku jinak než v Moto2 nebo MotoGP, kde po startu prostě odjedou a jen těžko tam dokážete výrazněji získat. U nás dochází krátce po startu k řadě předjíždění, co zatáčka to změna pořadí a tato situace nám hraje do karet, protože ty kvalifikace teď nemáme dobré. Každopádně zase tak snadné to není, protože čím víc startujete vzadu, tím větší je tam pravděpodobnost kontaktu se soupeřem a riskujete pád.“

Kvalifikace jsou nyní pod drobnohledem vedení závodu a jednotliví jezdci už nemají možnost vyčkávat rychlejší soupeře, aby se za nimi vyvezli. Jaká je vlastně pro většinu pole Moto3 strategie pro kvalifikaci?
Jakub Kornfeil: „Všichni vědí, že sami to ideální kolo nezajedou a potřebují se za někým vytáhnout. Jsou týmy, kde jsou dobří jezdci, kteří si umí v tomto směru navzájem pomoci. U nás v týmu to tak ale není. Pak vznikají takové situace, že většina jezdců čeká v boxech na to až v posledních minutách kvalifikace vyjede na dráhu Kent a za ním je pak hrozen třeba dvaceti závodníků. Všichni vědí, že je důležité se za někým vytáhnout a není snadné si najít to správné místo zajet si to kolo sám, když většina jezdců různě vyčkává po dráze.“

Na Silverstonu stále držíte rekord okruhu a teď je dokonce místem vašich premiérových stupňů vítězů. Jak se vám na jihu Anglie závodilo v kompletně mokrých podmínkách?
Jakub Kornfeil: „Na vodě to bylo hodně složité. Je jasné, že na suchu by to šlo mnohem lépe. Já osobně musím říct, a to na základě zpětného zhlédnutí závodu společně s klukama z týmu, že od prvního kola jsem jel opravdu dobře. Sice to hodně klouzalo, bylo to dost zrádné, ale šlo mi to. Bylo to za takových podmínek neuvěřitelně těžké, ale zvládl jsem to. Stejně jako ostatní jsme na nastavení do mokra zapracovali teprve až ve warm upu a to byla dráha mokrá, závod jsme jeli na dráze, kde voda v některých místech stála, takže úplně jiné podmínky. Hodně zrádná byla třetí zatáčka. Nevím, co tam bylo, ale neuvěřitelně to tam klouzalo a v každém kole jsem si říkal, tady si dávej bacha. Možná pokud by nastavení motorky bylo ještě o něco lepší, troufám si říct, že bych mohl stíhat vedoucího Kenta.“

Dá se říct, čím víc bude letos pršet, tím lépe pro vás?
Jakub Kornfeil: „Mohlo by se zdát, ale určitě ne. Byli jsme konkurenceschopní i na suché dráze a motorka tam jela opravdu dobře, takže v tomto trendu chceme i nadále pokračovat a zlepšovat se. Uvidíme, jak bude nastavení fungovat na dalších tratích, které přijdou. Potřebujeme teď jít pořád nahoru a ukázat, že to v Anglii rozhodně nebyla náhoda. Na stupně vítězů jsem čekal šest let a samozřejmě nečekám, že bych hned tento týden v Misanu něco podobného zopakoval. Jde o to zajet do sedmého nebo osmého místa, to by bylo fakt dobré. Uvidíme jak zafunguje nastavení.“

Jaký to byl pocit, když jste projel cílem závodu druhý. Co vám jako první problesklo hlavou?
Jakub Kornfeil: „Abych řekl pravdu, tak v prvním momentu vůbec nic. Pořád jsem si v duchu říkal, jsem druhej, jsem druhej … ale nic víc. Jako kdyby ve mně něco vypnulo a nastala obrovská úleva. Byl jsem moc rád, že je to za mnou, protože jet sedmnáct kol na druhé pozici, tak to fakt nebylo nic snadného.“

Co říkali v týmu, že díky vám mohli oslavit své první umístění na stupních vítězů v mistrovství světa?
Jakub Kornfeil: „No to víte, kluci z týmu byli moc rádi. Dokonce byl u toho i majitel týmu, který letos na závody přijel jen v Barceloně a teď v Británii, takže to opravdu vyšlo. Z Malajsie s ním přijelo víc lidí a užívali si to. Pro majitele je závodění srdeční záležitost, takže to bylo fajn. Kluci z týmu jsou Angličané, takže i z tohoto pohledu to byla úspěšná Grand Prix.“

Teď vás čeká další kolo šampionátu na okruhu v Misanu. Patří tento okruh mezi vaše oblíbené okruhy nebo naopak?
Jakub Kornfeil: „Abych byl upřimný, tak Misano jako dráhu zvlášť nemusím, ale těším se tam moc, protože fakt, že mi to tam loni nešlo neznamená, že to letos nemůže být lepší. Trať je prostě pravý opak Silverstonu. Je to hodně takové zamotané, krátké, rychlé a technické, zejména první dva úseky. Moc se na to ale těším a uvidíme, jak nám to tam půjde. Je třeba za to vzít hned od prvního tréninku a nebát se toho.“

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.12
Známkováno: 8x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist