Kornfeil je po Valencii nespokojený

Tři dny testů má za sebou jediný český jezdec v nové kubatuře Moto3 Jakub Kornfeil a pokud by se tyto úvodní testy daly shrnout do jedné věty, tak je hodně lakonická, ale vyjadřuje vše podstatné: "Mám co dělat", říká sebekriticky Kubajz. A jak tyto uplynulé tři dny ve Valencii Kuba Kornfeil ve zkratce viděl?

Kornfeil je po Valencii nespokojený
Po tříměsíční pauze - bez závodní motorky - se český jezdec Jakub Kornfeil ve středu konečně svezl na závodním motocyklu v rámci oficiálních testů IRTA na okruhu Ricarda Torma u Valencie. Prakticky celý první testovací den byl věnován mechanickému nastavování a seznamování se s motocyklem. Čtyřkatní motocykl totiž vyžaduje naprosto odlišný styl
jízdy, než tomu bylo loni na stopětadvacítkách.

Jakub Kornfeil po 1. dnu: ,,Dnes jsem se tedy konečně po dlouhé době svezl. Hned brzy ráno jsme na to s mechaniky vlítli a upravili páčky, stupačky a řídítka. Když se konečně trošku oteplilo, mohli jsme vyrazit na trať. Mé první dojmy z motocyklu nejsou vůbec špatné, ale mám se ještě co učit. Naprosto odlišné je brzdění do zatáček, to se zdá být alfou a omegou všeho. Proto je velmi důležité, abych najel co nejvíce okruhů a zvykl si co nejrychleji na odlišnosti, které s sebou nový motocykl nese. Samozřejmě motocykl ještě nemá konečnou podobu, pro dnešní tréninky tým použil standardní provedení Hondy NSR 250F. Zítra budeme pokračovat ve zvykání si na motocykl a otestujeme také výfuky. Doufám, že se mi zítra podaří smáznout rozdíl na kluky, kteří už mají jedny testy za sebou a udělám důležitý krok vpřed.
Ačkoliv na okruhu Ricarda Torma ve čtvrtek svítilo sluníčko a podmínky byly na testy přímo ideální, v rozjížďce vyčleněné pouze pro třídu Moto3 Jakub chyběl. Důvodem jeho absence byla instalace předepsané elektroniky pro závody MS od firmy Dellorto. Jakub totiž do téhle chvíle jezdil na standardním provedení Hondy NSR 250F.

Jakub Kornfeil po 2. dnu: ,,Dnes bylo ještě lepší počasí než včera, což je pro test dobrý základ. Během dopoledne se mi podařilo zlepšit se a stáhnout čas o nějakou tu sekundu. Nicméně stále ještě nejsem sám se sebou plně spokojený, protože vím, že mám mezery, proto musím udělat všechno proto, abych je zítra definitivně smázl a lépe pochopil princip fungování čtyřtaktního motocyklu. Snad tomu napomůže nová elektronika, jejíž instalace mě stála dnešní odpolední trénink. I přes absenci v odpoledním tréninku jsem najel 43 kol. Vypadá to tedy, že můj motocykl by se mohl velmi rychle přiblížit závodní podobě, kterou budeme užívat v průběhu sezony. Zítra máme poslední testovací den ve Valencii a já doufám, že se s motocyklem definitivně sžijeme a vytvoříme dobrý odrazový můstek na testy do Jerezu.“
Pátek byl posledním dnem, kdy Jakub mohl vylepšit svůj dojem z jízdy na motocyklu moto3. Během dne vyzkoušel několik možností nastavení, která ale nevedla k výraznému zlepšení.

Jakub Kornfeil po finále: ,,Dnešek je pro mě velkým zklamáním. Odzkoušeli jsme mnoho druhů nastavení, ale bohužel v rychlosti mě to nikam neposunulo. Problém není ovšem v nastavení motocyklu, ale ve mně, neboť jsem si stále nezvykl na styl jízdy na čtyřtaktní moto3. Ať je motocykl nastavený jakkoliv, bez mého přičinění na brzdách a akceleraci se nikam nedostaneme. Nyní nás čeká přesun na jih Španělska. Doufám, že po testech v Jerezu budeme spokojenější a uděláme větší kus práce.“

Neoficiální časy testů Moto3 ve Valencii po třech dnech

01- Sandro Cortese – Red Bull KTM Ajo Factory Team – KTM M32 – 1’40.9
02- Maverick Vinales – Avintia Racing – FTR Honda M312 – 1’41.0
03- Alberto Moncayo – BANKIA Aspar Team – KALEX KTM – 1’41.2
04- Danny Kent – Red Bull KTM Ajo Factory Team – KTM M32 – 1’41.2
05- Luis Salom – RW Racing GP – KALEX KTM – 1’41.2
06- Niklas Ajo – TT Motion Events Racing – KTM M32 – 1’41.4
07- Hector Faubel – BANKIA Aspar Team – KALEX KTM – 1’41.6
08- Miguel Oliveira – Team Estrella Galicia 0,0 – Honda NSF250R – 1’41.8
09- Zulfahmi Khairuddin – AirAsia SIC Ajo – KTM M32 – 1’42.0
10- Brad Binder – RW Racing GP – KALEX KTM – 1’42.0
29- Jakub Kornfeil – Redox Ongetta Centro Seta – Honda NSF250R – 1’46.3

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 3x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist