Kornfeil: Dokážeme bojovat o vyšší pozice

Po šesti úvodních kolech šampionátu patří českému jezdci sedmnáctá příčka v průběžném hodnocení kubatury Moto3, což samozřejmě není postavení, které by mu dělalo radost. Závodem v Assenu zahájí nejintenzivnější část letošního ročníku a ze série tří Grand Prix je odhodlán vytěžil maximum.

Dosud nejlepší kvalifikační výsledek v podobě druhé řady na startu zaznamenal Jakub Kornfeil v závodech na okruzích v Jerezu a Le Mans. Bohužel ani jeden z nich nedokončil, ale přesto jsme mohli vidět, že o přední pozice umí a dokáže bojovat. Ve Francii si na konto dokonce připsal nejrychlejší kolo závodu, což je jeho vůbec první v kariéře jezdce motocyklového mistrovství světa.

V Katalánské Grand Prix si Jakub Kornfeil dojel pro body za jedenácté místo. V kvalifikaci musel do boxů vyměnit spojku, po nedělním zahřívacím tréninku motor a v samotném závodu pak ztrácel na rovinkách kvůli nižší maximální rychlosti. Na otázku, jak to ovlivnilo jeho výkon v Barceloně, Jakub Kornfeil v rozhovoru pro motorkáře.cz odpověděl: „Nějaký extra vliv to určitě nemělo. Tu spojku stihli mechanici opravit velmi rychle, možná jsem pak neměl tolik času zajet rychlá kola, ale nějak extrémně se to na průběhu víkendu určitě nepodepsalo.“

Co se týče maximální rychlosti kompletu FTR/Hondy, tak k tomu českých jezdec dodal: „Řešili jsme to, ale zatím to vyřešené není. Čekáme na nějaké motorové díly od Hondy, které máme dostat právě pro Assen. Pokud je dostaneme, podaří se nám je namontovat a solidně odladit, tak si myslím, že by to o víkendu mohlo být hodně dobré. Vlastně všichni jezdci dostávají od Hondy zlepšení průběžně, ale snažíme se získat něco navíc, abychom výrazněji zrychlili, protože některé týmy jsou už nyní někde jinde, což je také vidět na jejich top speedech.“
Jakou roli hrají v Moto3 pneumatiky? „V tomto směru je to v Moto3 jednodušší, protože máme na výběr ze dvou druhů směsí pneumatik – tvrdší, měkčí. Je to určitě snadnější než to bylo ve stopětadvacítkách, ale samozřejmě na správném výběru záleží. My třeba pneumatiky zkoušíme už od prvních tréninků a hledáme vhodnou směs pro daný okruh. Vybrat tu pravou ale zase není nic tak komplikovaného, jedna mi pokaždé sedí víc než ta druhá.“

V britské Grand Prix Jakub Kornfeil po startu ze čtrnácté pozice rovněž bodoval jedenáctým místem. Průběh víkendu na jihu Anglie komentoval slovy: „Nevyvíjelo se to tam nejlépe. Ne, že bych Silverstone neměl rád, ale nepatří mezi moje oblíbené tratě a protože teď ztrácíme v maximální rychlosti, těch rovinek je tam spousta a je to pak samozřejmě znát. Maximálka je tam velmi důležitá. Už v pátek dopoledne jsme byli pomalejší a ono se to pak většinou od těch prvních tréninků všechno odvíjí dál.“

„Samotný závod se nám ale povedl. V prvním kole bohužel přede mnou spadl Miller, takže jsem celkem dost ztratil a do druhého kola najížděl až dvacátý. Pak jsem to postupně stahoval, svedl spoustu soubojů a nakonec byl jedenáctý, takže si myslím, že vzhledem k okolnostem jsme mohli z Británie odjet spokojení.“
Nyní následuje trojice závodů ve třech týdnech – Assen, Sachsenring a Mugello. Vidíte to jako příležitost si v průběžném hodnocení bodově polepšit a posunout se blíž první desítce?

„Tak určitě. Sedmnáctá příčka v šampionátu určitě není pozice, kde patříme. Máme za sebou šest úvodních závodů a dvě nuly z Jerezu a Le Mans samozřejmě dělají dost, tím jsme hodně ztratili. Věřím, že jsme schopni bojovat o mnohem vyšší pozice než na jaké jsme nyní. V dalších třech závodech se to může určitě zlepšit, protože Sachsenring je má nejoblíbenější trať, Mugello mám rád, Assen mi nevadí, takže doufám, že se mi podaří nasbírat důležité body a v průběžném hodnocení se posunout směrem nahoru,“ dodal závěrem Jakub Kornfeil, jezdec stáje Redox Ongetta Centro Seta.

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (4x):



TOPlist