Kornfeil bude bojovat o první desítku

V letošním ročníku je Jakub Kornfeil ve hře o umístění v první desítce a nějakou dobu už v ní také byl. Nyní je ovšem dvanáctý a má čtyři závody k tomu, aby se mezi nejlepších deset vrátil. Získal by tím nejlepší umístění dosavadní kariéry jezdce mistrovství světa a zároveň dobrou vyjednávací pozici pro příští sezonu.

Závodní víkend v Aragonii měl český motocyklový závodník z Rohatce u Hodonína dobře rozjetý, když se do závodu třídy Moto3 kvalifikoval desátý, což byla pro Jakuba Kornfeila po Kataru, Jerezu a Mugellu nejlepší kvalifikace sezony. Bohužel závod nedokončil a to znamenalo posun z první desítky na dvanácté místo.

Před sebou má nyní v průběžném hodnocení Moto3 oba jezdce tovární stáje KTM Arthura Sissise a Zulfahmi Khairuddina. Čtyři body od první desítky a třináct bodů od osmé pozice, na které je nyní Alexis Masbou. Nyní následuje série tří závodů, jejichž výsledek bude velmi důležitý.
Dřív než Jakub Kornfeil vyrazil do Malajsie, zeptali jsme se ho na to, jak vidí dosavadní část sezony. „Začátek sezony byl dobrý, střední část už ale byla slabší, protože jsme tam měli tři nuly,“ uvedl pro web Motorkari.cz Jakub Kornfeil. „Zlomilo se to vlastně až na Sachsenringu. Tam jsme se vydali správným směrem, což pokračovalo až do Aragonie. Tým pracoval perfektně, nedělali jsme zbytečné chyby a od Kalexu se pokaždé snažili získat to nejlepší.“

Jakub Kornfeil jezdí motocykl Kalex/ KTM stejně jako například Jonas Folger z týmu Aspar. Většinou dochází k srovnávání výkonů českého jezdce a Němce, protože mají ve výsledkových tabulkách u svého jména uvedený stejný stroj. Jenže ono to zase tak jednoduché není. Zeptali jsme se proto, jaká je v tomto směru realita.
„Je pravda, že nás srovnávají, protože máme stejný rám, ale ten rám ve skutečnosti stejný není. Kalex má nyní tří různé tvrdosti rámů a k tomu tři různé kyvné vidlice. Já teď jedu ten prostřední rám, protože ten nejtvrdší má pouze Folger a Oettl. Co se týče kyvných vidlic, tak ty máme s Folgrem po tři. Folger má ale vždy ten nejlepší materiál.“

Říkal jste, že se vám začalo znovu dařit od závodu na Sachsenringu, to znamená, že už tehdy jste dostali od Kalexu nový rám? „To ne. Na Sachsenringu jsme jeli ještě starý rám, to samé v Brně, ale tam už jsme dostali novou kyvnou vidlici, což nám tehdy hodně pomohlo a nový rám vlastně jedeme až teď od Misana.“
Nyní následuje trojice Grand Prix v Malajsii, Austrálii a Japonsku. Jak se Vám na těchto okruzích závodí? „Tak loni se mi v zámoří zrovna moc nedařilo, takže doufám, že už jsem si tam všechnu smůlu vybral a letos to prostě bude lepší. Ty okruhy mi nějak extrémně nesedí, ale měly by vyhovovat motorce, na které letos jezdím. Takže uvidíme.“

„Na tyto tři závody jsem hodně namotivovaný, protože chci do první desítky a chci se v ní udržet. Pořád vidím to osmé místo jako reálné umístění a budu ho chtít docílit. Rozhodně proto udělám maximum,“ dodal závěrem Jakub Kornfeil, který už dnes zahájí společně s ostatními jezdci motocyklového šampionátu přípravu na Velkou cenu Malajsie.

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):



TOPlist