Kdo zastaví Nicolase Terola?

Tři závody, tři vítězství, 2x Pole position, to je letošní bilance lídra šampionátu stopětadvacítek, španělského vicemistra světa Nicolase Terola. A tak se nabízí otázka, je schopen ho vůbec někdo zastavit v posledním roce šampionátu této kubatury v cestě za titulem historického mistra světa?

Kdo zastaví Nicolase Terola?

Ex-týmový a značkový kolega našeho Lukáše Peška ze sezón 2005 (v MS skončil celkově 36.), 2006 (14.) a 2007 (22.) Nicolas Terol jezdí nyní už čtvrtým rokem tovární Aprilii. V roce 2008 a 2009 to bylo ještě za stáj Jack & Jones WRB - celkově 5., resp. 3., poslední dva roky pak za Aspara a hned je to znát. Vloni ukončil sezónu jako vicemistr světa, když v 16 závodech Grand Prix stál 14x na bedně (3-8-3) a do té letošní vstoupil neuvěřitelně, neboť ještě neprohrál. Taková série se naposled v této kubatuře podařila japonskému pilotovi Masao Azumovi v roce 1999 a pro současné soupeře Nicolase Terola snad může být útěchou jen to, že ve stejném roce se nakonec tento sympatický Japonec - dnes je technikem firmy Bridgestone v kubatuře MotoGP - mistrem světa stejně nestal, když šampionát vyhrál Alzamora před Melandrim a Azumou.

Pokud se ale podíváme na letošní Terolovi soupeře, tak oba dva jeho zkušení krajané Faubel a Gadea těmi nejvážnějšími konkurenty pro něho zřejmě nebudou. Ex-vicemistr světa Hector Faubel  a zároveň jeho týmový kolega, je sice hodně rychlý, ale také hodně padá a tak má už nyní na svého mladšího krajana zásek propastných 65 bodů. A další zkušený Španěl, Sergio Gadea, střídá výborné výsledky s horšími, když jediné podium ná hned z úvodního Kataru, kde skončil třetí. Ostatní jeho velcí soupeři jsou buď ještě hodně mladí - např. Folger, Zarco či Viňales - nebo naopak nevyrovnaní - Vazquez. A tak jediným vážným soupeřem se zdá být zkušený Němec Sandro Cortese, který jede už svou 7. sezónu v této kubatuře!, ale který ještě nikdy nevyhrál závod Grand Prix.
V letošním roce dojel s výjimkou zmoklého Jerezu (získal zde ovšem PP) - kde po pádu v 18. kole z 5. pozice skončil v cíli 6. - pilot německé stáje Intact Germany Racing Sandro Cortese vždy na bednu jako druhý  a toto místo mu patří i v průběžné klasifikaci, ovšem už se ztrátou 25 bodů na Terola. Před Estorilem byl sice Cortese  plný optimismu: "Můj cíl je jasný, chci vedoucího jezdce šampinátu poprvé porazit", ovšem v cíli byl nakonec stejně až druhý se ztrátou skoro 4 sekund: "Dnes byl Nico prostě k neporažení, ale i on někdy musí udělat  chybu" a pokračoval: "Brzy přijde den, kdy Terola porazím a to už hodně brzy, prostě nic se nesmí uspěchat a trpělivě čekat na svou šanci", zůstává Cortese pořád hodně optimistický.  
A co k tomu říká samotný Terol: "Je to neuvěřitelné, že jsem vyhrál třikrát po sobě. Prostě se snažím dobře odstartovat a pak se koncentrovat kolo za kolem a jezdit je co nejpravidelněji".

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 3.00
Známkováno: 3x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist