Karel Hanika po testu ve Valencii

První oficiální test kubatury Moto3 jel tento týden na okruhu ve Valencii český motocyklový jezdec Karel Hanika, jenž v letošním roce absolvuje premiéru v mistrovství světa s týmem Red Bull KTM Ajo. Sedmnáctiletý jezdec z Brna první sadu tří testovacích dnů uzavřel s třiadvacátým časem.

Úterní test  ve Valencii Karel Hanika zvládl dobře, když ve výsledkové listině figuroval na dvanácté pozici s časem 1´41,526 sekundy. První den také ale havaroval a pádem si bolestivě narazil pravé zápěstí.

Ve středu zajel Karel Hanika jen tři kola a kvůli bolestem musel za lékaři. Nejdřív do zdravotního centra přímo na okruhu a později pak do nemocnice ve Valencii, kde vyšetřením na magnetické rezonanci naštěstí u českého jezdce nezjistili žádnou zlomeninu.

Karel Hanika nakonec nastoupil do posledního dne testování ve Valencii a své maximum posunul na 1´41,258 sekundy. Celý den ale na dráze nestrávil, protože nechtěli zápěstí vystavovat vysoké zátěži. Už příští týden bude český jezdec znovu testovat, tentokrát na jihu Španělska v Jerezu, kde je ve dnech 18. až 20.února na programu druhý třídenní test nižších kubatur motocyklového mistrovství světa.

Po privátním testování v Almerii a prvním oficiálním testu ve Valencii jsme Karla Haniku požádali o jeho zhodnocení pro web Motorkáři.cz.
Máte za sebou první testy v Almerii a Valencii. Jaký z nich máte pocit?
Karel Hanika: „Zatím jsem velmi spokojený. Najezdili jsme hromadu kol a už jsem si na motorku celkem zvykl. Máme ještě šest dnů testování v Jerezu, takže jsme v půlce.“

Co říkáte na spolupráci s novým týmem?
Karel Hanika: „S týmem si dobře rozumíme. Moji mechanici jsou skvělí kluci. Celý náš tým Ajo je super. Myslím, že se od nich můžu hodně věcí naučit, což mi může pomoci na trati.“

Je to velká změna ve srovnání s loňskou účastí v Red Bull Rookies Cupu, popřípadě IDM?
Karel Hanika: „Tak zatím je pro mě rozdílná pouze motorka a práce s velmi profesionálním týmem. To je velmi příjemná změna.“
Jak se Vám daří přizpůsobit se novému motocyklu? Sedí vám tovární KTM nebo musíte měnit styl jízdy?
Karel Hanika: „Jelikož je konstrukce motorky velmi podobná té z roku 2013, tak měnit styl nemusím. Jenom si zvykám na jiné brzdy, výkon a tlumiče. Dohromady je to úplně jiná motorka.“

Ve Valencii jste si zranil pravé zápěstí. Proč k tomuto zranění vlastně došlo?
Karel Hanika: „No tak v mém posledním rychlém kole jsem dostal v jedenácté zatáčce highsider a blbě jsem dopadl na pravou ruku. Naštěstí to byl jen velký otok u kůstek pravého zápěstí.“

Moc to bolelo? Už je to lepší?
Karel Hanika: „Tak ve středu jsem jel jen tři kola, to bylo fakt hrozné. Ale pak ve čtvrtek už jsem jel celkem normálně, až postupem času to začalo bolet. Na datech bylo vidět, že ztrácím na brzdy do pravých zatáček. Teď už je to o dost lepší. Ještě ne stoprocentní, ale určitě lepší.“
Jak hodnotíte svůj první společný IRTA test s jezdci mistrovství světa?
Karel Hanika: „Tak mohlo to dopadnout trochu lépe, ale o nic nešlo.“

Na španělských okruzích ve Valencii a Jerezu jste už někdy v minulosti testoval?
Karel Hanika: „Tak ve Valencii jsem byl teď poprvé, a trať se mi až na dvě zatáčky dost líbí. A Jerez mám rád. Mám tam rekord v Red Bull Rookies Cupu a loni jsem tam jel celkem dobré závody. A nakonec i dobré testy loni.“

S jakými plány odjíždíte do Jerezu?
Karel Hanika: „Tak především bych chtěl všechny tři dny zvládnout bez pádu a zraněni. Nic víc.“

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (9x):



TOPlist