Karel Hanika: Chci hlavně dojet do cíle

Karel Hanika během první poloviny sezóny na Mahindře, stejně jako většině jezdců sedlajících tento motocykl, nevybojoval jediný bod a s týmem se rozešel. Nyní se díky divoké kartě opět představí v závodech mistrovství světa. Byť je budoucnost brněnského jezdce zatím nejasná, jisté je, že ho na domácí trati v kategorii Moto3 uvidí letos diváci naposled. Prozradil to v rozhovoru po tiskové konferenci k brněnské Grand Prix.

Karel Hanika: Chci hlavně dojet do cíle

Vrátil ses ke KTM, s kterou jsi však loni docela bojoval. Neobával ses, že vstupuješ do stejné řeky?
Karel Hanika: „Motorka je velmi podobná té loňské. Máme i přímou podporu od KTM a věřím, že i díky tomu motorka určitě nebude horší než ta, na které jsem jel první část letošní sezóny. Když jsem se vrátil z Mahindry na KTM, cítil jsem obrovský rozdíl. Je to mnohem kvalitnější motorka. Jedinou nevýhodou je, jak už jsem říkal několikrát loni, že je na mě bohužel KTM hodně malá. Z tohoto pohledu je to pro mě náročné. Ale vím, že tohle je moje poslední sezóna v kategorii Moto3, tak si říkám, že už to nějak dobojuji. Dojet sezónu na KTM pro mě byla v danou chvíli nejlepší možnost. Musím KTM poděkovat i za to, že se mi po mém návratu snažila vyhovět a dala mi nějaké další nástavce, což jsem překvapivě loni v továrním týmu neměl. Díky tomu se na motorce cítím podstatně lépe. S mými 179 centimetry to mám zkrátka na Moto3 složité. Vyšší je v Moto3 snad jen Bo Bensnyder, který se s tovární KTM také sžívá pomalu.“

Proč myslíš, že jsi loni v továrním týmu nedostal, co jsi žádal?
Karel Hanika: „Těžko soudit, ale mohlo to být i tím, že KTM měla hodně rychlých malých jezdců, takže neměla potřebu to řešit.“

S jakými ambicemi do závodního víkendu v Brně jdeš?
Karel Hanika: „Už jsem se poučil, že není dobré vyhlašovat nějaké cíle. Budu rád, když dojedu do cíle, což se mi loni nepodařilo. Některé předpovědi hlásí na neděli déšť, což by mi vůbec nevadilo. Déšť mám relativně rád. Samozřejmě je tam o padesát procent vyšší šance, že přijde pád, ale je to více o technice jízdy a samotném jezdci. Myslím, že déšť by nám hrál do karet a šance na zajímavý výsledek by se zvýšila.“

Je to tvůj poslední závod v mistrovství světa Moto3?
Karel Hanika: „V plánu je ještě jeden závod na divokou kartu. Zatím je to ve fázi jednání, takže teď nemůžu prozradit, o který závod konkrétně jde, ale rád bych se v sezóně ještě jednou projel na trati, kterou dobře znám a měl šanci získat nějaký zajímavý výsledek.“

Už se rýsují nějaké možnosti na příští sezónu?
Karel Hanika: „Vím, že nechci jet Moto3. Necítím, že by mě to nějak posunulo v další kariéře. Pokud by přišla možnost jít do Moto2, ať už v mistrovství světa nebo ve španělském šampionátu, bylo by to pro mě to nejlepší. Další alternativou je pak přestup do mistrovství světa supersportů. Zatím bohužel nemůžu být konkrétnější. Ať už to ale dopadne jakkoliv, tak se na příští sezónu hodně těším. Jednak se na motorku konečně lépe poskládám a hlavně mě silnější motorky baví. Vždycky, když jsem měl možnost si nějakou vyzkoušet, bavila mě jízda mnohem víc než na Moto3.“

A tvoje současná stáj Freudenberg uvažuje o přestupu do kategorie Moto2?
Karel Hanika: „Je to jedna z možností. Přestup do vyšší kategorie by byl pro tým náročný, ale i toto je jeden z možných scénářů.“

Byl by případný přestup do Moto2 náročnější z finančního hlediska?
Karel Hanika: „Určitě ano. Ona už jen divoká karta na Moto3 stojí přibližně 3500 euro, zatímco do Moto2 stojí zhruba 13500 euro. Pokud tedy budeme chtít do Moto2, budeme pravděpodobně muset dát dohromady větší rozpočet než doposud. Ale všechno záleží samozřejmě na konkrétních nabídkách a v záloze je stále ještě finančně dostupnější mistrovství světa supersportů. Je mi jasné, že hledání nového angažmá v mistrovství světa Moto2 nebude snadné. Měl jsem dva roky možnost ukázat v mistrovství světa svoje kvality, ale nevyužil jsem toho. Jezdec v mé situaci potřebuje buď bohatého strýčka, nebo schopného manažera, co vás dostane do týmu, který má na to dojíždět alespoň na bodech a to už může být odrazový můstek k dalším lepším nabídkám. Moje minulost v mistrovství světa není dobrá, ale pořád věřím, že se můžu vrátit v jiné kategorii a být úspěšný.“

A schopného manažera máš?
Karel Hanika: „Mám teď sotva dva měsíce nového manažera a věřím, že to bude pozitivní změna.“

Vidíš zpětně, že jsi v minulosti udělal nějaká chybná rozhodnutí?
Karel Hanika: „Moje největší chyba byla, že jsem loni nepřijal nabídku do Moto2. Teď už s tím ale nemůžu nic dělat, jen si z toho vzít poučení.“

Ovlivnil tvůj konec v mistrovství světa nějak příjmy od sponzorů?
Karel Hanika: „Víceméně ne. Kontrakty se uzavírají na celou sezónu, takže z tohoto pohledu se nic zásadního nezměnilo.“

Dřív jsi trávil velkou část roku ve Španělsku. Kde teď žiješ a trénuješ?
Karel Hanika: „Převážně bydlím v Brně, mám tu teď i osobní trenérku. Nějaké motorky na trénování mám ještě ve Španělsku, ale z finančních důvodů jsem se rozhodl Španělsko opustit a rád bych zakotvil v Brně. Mám tu hodně přátel, s kterými můžu jezdit jak na motorkách, tak na kole nebo trénovat fyzičku. K tomu ještě jezdím do Prahy, kde studuji Vysokou školu finanční a správní.“

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 1x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist