Jsou mladí a talentovaní, říká o svých jezdcích Ajo

Po úvodních testech předsezonní přípravy Moto3 hovořil zkušený finský manažer Aki Ajo o ambicích svého týmu Red Bull KTM Ajo a samozřejmě také o svých dvou nových jezdcích Jacku Millerovi a Karlu Hanikovi.

Aki Ajo je na základě výkonů z posledních testů spokojen nejen s výkony svých dvou nových jezdců, ale také s prací celého týmu a samozřejmě také KTM. Poslední třídenní test v Jerezu ukončil Australan Jack Miller s vůbec nejrychlejším časem a český závodník a zároveň nováček v mistrovství světa Karel Hanika byl čtvrtý.

Jak vidíte dosavadní předsezonní přípravu po testech v Almerii, Valencii a Jerezu?
Aki Ajo: „Mám-li být upřimný tak si myslím, že jsme tyto tři týdny zkoušek roku 2014 dokončili s velmi dobrým dojmem. S čím jsme velmi potěšeni tak s prací, kterou KTM odvedla během zimy. Pracovali velmi intenzivně, udělali řadu zlepšení a my jsme jim za to opravdu vděční. Technici KTM nám přinesli spoustu nových věcí k vyzkoušení. Plán testů byl naprosto perfektní. Věřím, že společnou prací jsme získali velmi dobré výsledky, zejména pak v Almerii a Valencii, a dále jsme v tom pokračovali v Jerezu. Zejména letos musíme být spokojeni, protože jsme měli štěstí na počasí. V předchozích zimních testech nebylo snadné dostat tři dny v řadě s vhodnými podmínkami k ježdění.“
Letošní KTM třídy Moto3 je vývojovým stupněm loňského motocyklu nebo tu hovoříme o úplně nové motorce?
Aki Ajo: „Tato KTM je úplně nová motorka, třebaže změny nejsou ve srovnání s loňskou sezonou tak razantní, jak tomu bylo v období let 2012 a 2013. Na první pohled se výrazně neliší od motorky, s níž jsme loni ukončili sezonu. Nicméně je tam řada změn, která nejsou vidět a přesto znamenají velká zlepšení, zejména pak u podvozku.“

Poslední test v Jerezu dopadl pro Red Bull KTM Ajo velmi dobře, když Jack Miller obsadil v kombinaci časů první místo a Karel Hanika byl celkově čtvrtý. Očekával jste něco podobného nebo je to pro Vás trošku překvapení?
Aki Ajo: „Předpokládal jsem, že Jack s námi a KTM může odvést dobrou práci, ale absolutně jsem nepředpokládal, že už nyní bude na takovéto úrovni. Obzvlášť jsem spokojen s jeho přístupem a to jak v garáži, tak na dráze. Velmi dobře se s ním pracuje a dosahuje výsledků, protože je velmi konzistentní a vždy připravený zajet rychlé kolo.“

„Co se týče Karla, musíme si uvědomit, že je to nováček a potřebuje čas. Líbí se mi, protože je velmi klidný a odvádí dobrou práci. Pro jezdce, kteří jedou premiéru v mistrovství světa není tento krok vůbec snadný a obyčejně se zaměří na jedno dobré kolo. Karel je víc konzistentní a jízdou na delší vzdálenosti pracuje společně s týmem na zlepšení citu s motocyklem.“
Pro letošní ročník má Red Bull KTM kompletně novou jezdeckou sestavu. Začněme u staršího z jezdců Jacka Millera. Před kamerami Australan působí velmi přátelským dojmem, ale jaký je v boxech ve skutečnosti?
Aki Ajo: „V garáži je Jack ještě zábavnější a dobrou náladu přenáší na celý tým. Teď ale vážně, je to dychtivý a inteligentní talent, který má před sebou skvělou budoucnost, pokud bude pokračovat stejným způsobem.“

Zatím Jack Miller v mistrovství světa nevyhrál závod ani nezískal umístění na stupních vítězů. Je to něco, co Vám před začátkem sezony trošku dělá starosti?
Aki Ajo: „Vůbec ne. Jeho způsob práce je velmi profesionální a každý den je na něm vidět, jak je za tuto příležitost vděčný. Pracuje na 110%, aby ze své šance vytěžil maximum. Nikdy nepřemýšlíme nad vítězstvím v závodu nebo šampionátu, myslíme na to být lepší. Tento aspekt mám na této práci rád a každým rokem máme příležitost, abychom se posunuli o krok dál. Pro mě je to jedna z nejlepších částí této profese. Věříme Jackovi, Karlovi a dalším jezdcům, kteří jsou součástí našeho projektu. Pevně věřím, že to pro nás může být dobrý rok.“
A Millerův týmový kolega Karel Hanika?
Aki Ajo: „Hanika je rovněž dychtivý mladý talent. V posledních týdnech jsme na jeho práci mohli vidět obrovské zlepšení. Možná se začátkem roku sám dostal pod určitý tlak, pravděpodobně kvůli tomu, co o něm říkali lidé. Skok do mistrovství světa je hodně velký. Musíte se učit, ale překvapil mě. Během několika týdnů se výrazně zlepšil. Jsem si jistý, že mu to půjde dobře.“

A s jakým cílem nastupuje do sezony?
Aki Ajo: „Pouze se učit.“

V tomto ročníku je na jezdce a sezonu o dva motory méně, je tu náhodná distribuce a řada dalších předpisů. Jak Vás tyto změny můžou v šampionátu ovlivnit?
Aki Ajo: „Myslím, že to celkově nebude jiné než jaké to bylo loni. Všichni začínáme na stejném základu. Je pravdou, že začínáme s tím, že máme o dva motory méně než předtím, ale neděláme si v tomto směru starosti, protože u KTM vždy na motorech pracovali a pokaždé byly lepší a to nejen v rámci výkonu, ale také spolehlivosti.“
Zdá se, že také ostatní výrobci během zimy intenzivně pracovali. Je zatím příliš brzo na nějakou analýzu?
Aki Ajo: „Potřebujeme konkurenci, protože je to součást tohoto sportu. Snažíme se odvádět tu nejlepší možnou práci a oni přirozeně budou zkoušet to samé.“

Po prvních testech už lze říct nějaké prognózy pro sezonu?
Aki Ajo: „Na to je ještě příliš brzo. Do prvního závodu v Kataru zbývá necelý měsíc. Po tomto závodu už můžeme začít analyzovat.“

V zimě odjel Jack do Finska a tam dostal tam chuť si zazávodit na ledové dráze. Kdo vyhrál?
Aki Ajo: „Přiznám, že jsem měl z této situace trošku obavy a proto jsem s ním nechtěl bojovat na dráze. Jezdil dobře, byl rychlý, ale já můžu kdykoliv říct, že ne natolik, aby mě porazil (smích).“

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (5x):



TOPlist