Jakub Kornfeil: "S umístěním v Top-8 bych byl happy"

Český jezdec MS-Moto3 Jakub Kornfeil začíná už svou pátou sezónu v paddocku Grand Prix a se změnou techniky z FTR-Honda na Kalex-KTM doufá, že skončí nejen celkově v kýženém Top-10, ale také poprvé bude odmávnut šachovnicovým praporkem na pozici, znamenající podiové umístění.

Jakub Kornfeil vyhrál 2009 Red-Bull-Rookies-Cup před Norem Sturlou Fagerhaugem a naskočil okamžitě do seriálu GP v nejslabší objemové kubatuře. V ní se mu ale doposud rozhodně nedařilo dle jeho představ: Ačkoliv má za sebou už 56 závodů Grand Prix, tak zatím jeho nejlepším místěním je 5. místo v Brně 2010 - ovšem za mokra, zatímco za sucha se nejlépe umístil jako 7., opět v Brně, o rok později. Ani celková umístění v MS zatím nehovoří o nějakém vzestupu, a jsou následující: 2009 - bez bodů a tedy v tabulce MS neklasifikován (objel ale pouze 5 závodů), 2010 - 17. místo, 2011 - 12. místo a 2012 - 15. místo.

To by se mělo v sezóně 2013 změnit: S Kalexem-KTM má český celkový vítěz Red-Bull-Rookies-Cupu 2009 konečně letos k dispozici vítězný motocykl.

19-letý talent pojede v nizozemském týmu RW Racing a kolegové ze Speedweeku ho vyzpovídali.
Jakube, dá se tvoje nynější situace porovnat s předchozím rokem. Naposled jsi byl při jediném suchém tréninku v Jerezu na velmi dobrém desátém místě!
J.K.: "Celkově se tento tým a tento motocykl nedá s možnostmi v minulosti vůbec srovnávat. Hlavní rozdíl je při výjedzu ze zatáček, kdy má daleko větší power. To je neuvěřitelné. Co se týká  Top-Speedu, tak není rozdíl zas tak velký. Ale velmi dobré je šasí Kalex. Když máš větší výkon motoru, tak potřebuješ také silnější podvozek. Jsem rád, že jsme se rozhodli pro tento tým, pro tento motor a pro tento podvozek.

Ale máme především v otázce šasí ještě před sebou hodně práce. Zvláště ve Valencii jsme potřebovali celé tři dny, kdy jsme se snažili najít lepší nastavení přední vidlice. Ale to se nám nepodařilo. To bylo zvláštní. Sice jsem byl klasifikován jako 11., ale happy jsem nebyl. Chybělo mně 1,4 sec na první čtyřku a to neodpovídá mým představám.

Potom jsme přijeli do Jerezu. Na suchu byl problém s vidlicí pořád stejný, takže bylo hned jasné: Nemá to nic společného s tratí, problém je v nastavení. Zkoušeli jsme opravdu hodně, až se nám podařilo najít řešení. Byl jsem za nejrychlejším časem o pouhých 1,6 sec a ulevilo se mně."
Jak se ty problémy projevovaly?
"Neměl jsem sice vibrace, ale v rychlých zatáčkách jsem nemohl udržet motocykl v ideální stopě. Musel jsem vždy ubrat plyn. Bohužel uplynul celý den, než se nám to podařilo zlepšit. A další den už opět začalo pršet. Ale máme nyní o starost méně. A jedno vím: S tímto motocyklem se mohu ještě pořád zlepšovat." 

Ty jsi před těmito dvěma testy IRTA jezdil ještě v Almerii a v Cartageně?
"Ano, ano. Byli jsme tři dny v Almerii, ale chyběli nám některé díly, takže se s motocyklem nedalo vyjet. Prostě, když jsme tam přijeli, tak motocykl nebyl na jízdu připravený. Tým pracoval dva dny ve dne v noci, a až potom se dalo teprve vyjet. Takže jsme mohli trénovat pouze jeden den. To byla škoda. Tak jsme se rozhodli, že pojedeme za týmem Kiefer do Cartageny. Tam jsme mohli absolvovat jeden dodatečný den. Ovšem moc kol jsme neobjeli, přesto nám to pomohlo. Byl to teprve můj druhý den s motocyklem Kalex-KTM. "

Ty jsi vzal s sebou sponzora Redox od týmu Ongetta-CBC, kde jsi závodil dva roky, k týmu RW Racing?
"Ano, Redox je hlavním sponzorem. Je to slovenská firma."

Jakube, co si myslíš, že jseš po přestupu na Kalex-KTM schopen zajíždět?
"Chci závodit s první skupinou. Počítáme se šancemi mezi Top-5. Ale zanechme snů, já budu s celkovým umístěním mezi první osmičkou také happy".
S kým se chce Kornfeil měřit v mistrovství světa? Dřívější protagonisté Red-Bull-Rookies jako Johann Zarco či Luis Salom se mezitím už stali vícemistry světa...
"Pochopitelně chci porážet všechny Rookies. Ale já se v první řadě koncentruji především sám na sebe. Chci bojovat co nejčastěji o špičková místa a závodit v první skupině".

Jakub Kornfeil má startovní číslo "84". Z jakého důvodu?
"Jsem narozen 8.4.1993, proto ta 84".

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (3x):



TOPlist