GP Německa – Králem Sachsenringu zůstává Marc Márquez
Text: Petr Czyž | Zdroj: motogp.com | Foto: Repsol Media, Monster Energy Yamaha MotoGP, Ducati Media, KTM Racing, Ajo Motorsport | Zveřejněno: 20.6.2021 | Zobrazeno: 27 495x
Nedělní závody na Sachsenringu uzavřely osmou Grand Prix sezony MS silničních motocyklů 2021. V třídě Moto3 vyhrál Pedro Acosta, český závodník Filip Salač startoval z pole position, ale závod nedokončil. Ve 200. závodě Moto2 slavil vítězství lídr průběžného hodnocení, Australan Remy Gardner. V královské kubatuře závod vyhrál Marc Márquez, který slaví první vítězství v závodě od Valencie 2019 a první vítězství po zranění z Jerezu 2020. Španěl na Sachsenringu neprohrál od roku 2010. Devátým podnikem sezony je už příští týden TT Assen a pak už následuje letní přestávka.
Kapitoly článku
MotoGP – Závod (30kol)
Do 30kol závodu odstartoval z první pozice Johann Zarco (Pramac Racing), Fabio Quartararo (Monster Energy Yamaha MotoGP) a Aleix Espargaró (Aprilia Racing Team Gresini). Druhá řada a Jack Miller (Ducati Lenovo Team), Marc Márquez (Repsol Honda Team) a Miguel Oliveira (Red Bull KTM Factory Racing). Třetí řada a Jorge Martin (Pramac Racing), Pol Espargaró (Repsol Honda Team) a Takaaki Nakagami (LCR Honda Idemitsu).
Po prvním kole vedl závodní pole Marc Márquez, druhý jel Aleix Espargaró, který vedl pole krátce po startu, třetí byl Johann Zarco, čtvrtý Fabio Quartararo, pátý Jack Miller a šestý Miguel Oliveira. Po třetím kole byl na první pozici Marc Márquez, který už měl za sebou několik soubojů s továrním jezdcem Aprilie Espargarem. Těsně za vedoucí dvojicí jel Johann Zarco, Jack Miller, Fabio Quartararo a Miguel Oliveira.
V šestém kole skončil závod pro dvojici Danilo Petrucci (Tech 3 KTM Factory Racing) a Alex Márquez (LCR Honda Castrol). Oba po kolizi havarovali v první zatáčce, tedy těsně po nájezdu do šestého kola. Závod vedl Marc Márquez, jemuž se prozatím nedařilo najet náskok na pronásledovatele. Druhý v závodu pokračoval Aleix Espargaró, třetí byl Johann Zarco. V desáté zatáčce havaroval Lorenzo Savadori (Aprilia Racing Team Gresini), kterému se moc nedaří. Španěl Maverick Viňales startoval jednadvacátý a v závodu jel devatenáctý, tedy poslední.
Po deseti odjetých kolech měl první Marc Márquez náskok 1,7 sekundy, což už bylo slušné, ale dalších dvacet kol měl jezdec tovární Hondy ještě před sebou. Na druhé místo se posunul Jack Miller, třetí jel Miguel Oliveira. Jezdci také uviděli vlát kolem okruhu vlajky, které je upozorňovaly na změnu traťových podmínek, takže nebylo vyloučeno, že po dvou dnech tropů může na Sachsenringu zapršet. O druhé místo se přetahoval Oliveira s Millerem, což Márquezovi hrálo do karet a v patnáctém kole natáhl náskok na dvě sekundy.
V polovině závodu zůstával Marc Márquez na dvou sekundách náskoku, který si držel na druhého Miguela Oliveiru. Portugalec měl náskok na třetího Millera v podobě 1,8 sekundy, naopak třetí Australan měl těsně za sebou Aleixe Espargara, Fabia Quartarara a šestého Johanna Zarca. Po dvaceti odjetých kolech byl náskok Marca Márqueze na 1,2 sekundy, takže Miguel Oliveira byl stále blíž možnosti zaútočit na vedení v závodu. Na třetí pozici jel Fabio Quartararo, jemuž se povedlo nejdřív překonat Aleixe Espargara a o něco později se dostal i přes Jacka Millera. Ostatní jezdci Yamahy ale jedno velké neštěstí, Valentino Rossi (Petronas Yamaha SRT) čtrnáctý, Maverick Viňales sedmnáctý a Franco Morbidelli (Petronas Yamaha SRT) devatenáctý.
V nájezdu do pětadvacátého kola Marc Márquez poprvé chyboval, když byl v nájezdu do první zatáčky delší a Miguel Oliveira během chvilky vymazal část z Márquezova náskoku, který byl nyní na devíti desetinách. Pět sekund za Portugalcem jel třetí Francouz Quartararo, jenž byl mimo šanci bojovat o vítězství v závodě. Čtvrtý Jack Miller ztrácel osm desetin na pódium. V předposledním kole už Márquez znovu vedl náskokem dvou sekund.
Králem Sachsenringu zůstává Marc Márquez, vítěz závodu Velké ceny Německa a jezdec, který na saském okruhu neprohrál od roku 2010 a jenž si dnes připsal na Sachsenringu osmé vítězství královské kubatury v řadě (2010-125ccm, 2011/2012-Moto2, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019, 2021-MotoGP). Druhý projel cílem závodu MotoGP Miguel Oliveira, třetí skončil Fabio Quartararo, jenž si díky tomu polepšil ve vedení průběžného hodnocení.
28°C, dráha suchá, 39°C, vlhkost: 51%
1. | # | 93 | Marc MARQUEZ | SPA | Repsol Honda Team | Honda | 41'07.243 |
2. | # | 88 | Miguel OLIVEIRA | POR | Red Bull KTM Factory Racing | KTM | +1.610 |
3. | # | 20 | Fabio QUARTARARO | FRA | Monster Energy Yamaha MotoGP | Yamaha | +6.772 |
4. | # | 33 | Brad BINDER | RSA | Red Bull KTM Factory Racing | KTM | +7.922 |
5. | # | 63 | Francesco BAGNAIA | ITA | Ducati Lenovo Team | Ducati | +8.591 |
6. | # | 43 | Jack MILLER | AUS | Ducati Lenovo Team | Ducati | +9.086 |
7. | # | 41 | Aleix ESPARGARO | SPA | Aprilia Racing Team Gresini | Aprilia | +9.371 |
8. | # | 5 | Johann ZARCO | FRA | Pramac Racing | Ducati | +11.439 |
9. | # | 36 | Joan MIR | SPA | Team SUZUKI ECSTAR | Suzuki | +11.625 |
10. | # | 44 | Pol ESPARGARO | SPA | Repsol Honda Team | Honda | +14.769 |
11. | # | 42 | Alex RINS | SPA | Team SUZUKI ECSTAR | Suzuki | +16.803 |
12. | # | 89 | Jorge MARTIN | SPA | Pramac Racing | Ducati | +16.915 |
13. | # | 30 | Takaaki NAKAGAMI | JPN | LCR Honda IDEMITSU | Honda | +19.217 |
14. | # | 46 | Valentino ROSSI | ITA | Petronas Yamaha SRT | Yamaha | +22.300 |
15. | # | 10 | Luca MARINI | ITA | SKY VR46 Avintia | Ducati | +23.615 |
16. | # | 23 | Enea BASTIANINI | ITA | Avintia Esponsorama | Ducati | +23.738 |
17. | # | 27 | Iker LECUONA | SPA | Tech 3 KTM Factory Racing | KTM | +23.946 |
18. | # | 21 | Franco MORBIDELLI | ITA | Petronas Yamaha SRT | Yamaha | +24.414 |
19. | # | 12 | Maverick VIÑALES | SPA | Monster Energy Yamaha MotoGP | Yamaha | +24.715 |
Závod nedokončil/neklasifikován: | |||||||
# | 32 | Lorenzo SAVADORI | ITA | Aprilia Racing Team Gresini | Aprilia | ||
# | 9 | Danilo PETRUCCI | ITA | Tech 3 KTM Factory Racing | KTM | ||
# | 73 | Alex MARQUEZ | SPA | LCR Honda CASTROL | Honda |
Informace o redaktorovi
Kapitoly článku
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.