Ex-vicemistr Evropy Schrötter našel nový tým

Jelikož se současný sponzorský "příspěvek" na účast v závodech Grand Prix kubatury stopětadvacítek v roce 2011 pohybuje mezi 250 tisíci Euro a výš, tak je pochopitelně každý jezdec rád, když nemusí platit..., a to je i případ německého mladíka Marcela Schröttera.

17-letý Bavorčan Marcel Schrötter odchází od týmu Interwetten-Honda k novému týmu Mahindra. Jistě tato jeho první sezóna v MS Grand Prix nebyla zrovna dle přání ex-mistra Evropy, neboť v konečném hodnocení skončil až jako 18. (27 bodů) - bez jediného umístění v Top 10, což samozřejmě žádné sponzory nenaláká. Pokud by chtěl i nadále závodit ve svém dosavadním týmu Interwetten Honda s motocyklem Honda RS 125 R - což by samozřejmě nemělo mnoho smyslu, tak by i tak musel donést 90 000 Euro. 

A přestup do kteréhokoliv jiného týmu byl podmíněn sponzorským příspěvkem od 250.000 Euro a výše. Mohl třeba jezdit v továrním týmu Tuenti Derbi (doposud P. Espargaro a Vazquez) ex-manažéra Kawasaki v MotoGP Haralda Eckla, ale: "Za jeden rok závodění s továrním motocyklem Derbi RSA je potřeba zaplatit 400 000 Euro", řekl jasně Harald Eckl. Tedy částku, kterou tento mladík rozhodně nebyl schopen dát dohromady. A tak se dokonce uvažovalo, že svěřenec trojice ve složení Toni Mang, Adi Stadler a Sepp Schlögl odejde do IDM a bude zde jezdit supersporty.


Ovšem pak se naskytla šance, Marcel Schrötter (17), německý mistr třídy do 125-ccm v letech 2008 a 2009, a mistr Evropy 2009, využil odřeknutí nabídky svého krajana Jonase Folgera u italského týmu Lambretta (mimochodem dle zahraničních médií dostal zde nabídku i náš Jakub Kornfeil a rovněž i on odřekl) a pojede tedy v roce 2011 v týmu pod názvem indického koncernu Mahindra.

 
Týmový šéf Nicola Casadei totiž hledal druhého jezdce vedle Brita Dannyho Webba a jelikož indická továrna Mahindra podepsala pěti letou smlouvu s jeho týmem, tak 18-tý jezdec šampionátu 2011 třídy do 125 ccm nemusel vůbec nic zaplatit. 

Tento dosavadní tým "Lambretta" jezdí s motory bolongské firmy "Engines Engineering" a jako šéf mechanik zde působí zkušený Giancarlo Cecchini. V posledních osmi rocích se tento tým prezentoval pod různými značkami, jako třeba Malaguti, v letech 2008 a 2009 jako Loncin a konečně 2010 pod jménem Lambretta.

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (2x):



TOPlist