Cortese je nazpět u Finů

Němec Sandro Cortese nepostoupí o level výš do Moto2, nýbrž pojede už svou osmou sezónu v nejslabší objemové kubatuře seriálu Grand Prix. Čtvrtý jezdec letošního šampionátu kubatury 125 ccm se dohodl na smlouvě s finským manažerem Aki Ajem, kde ostatně závodil už v sezóně 2010.

Cortese je nazpět u Finů
Německý jezdec Sandro Cortese si musí na postup o kubaturu výš počkat ještě minimálně další rok. 21-letý vítěz Grand Prix České republiky 2011 - bylo to jeho první vítězství v kariéře jezdce GP vůbec a vítěz Grand Prix Austrálie se ovšem se svým aktuálním týmem Racing Team Germany nerozešel nejlépe, ba naopak.
V minulých dnech obdržel německý jezdec od právních zástupců týmu RTG (Racing Team Germany) dvě doporučená psaní, dle kterých dluží týmu sponzorskou částku 100 000 Euro z původně smluvně zavázaných 280 000 Euro od výrobce baterií Intact za své místo v týmu na rok 2011. "Jednali jsme se Sandrem, ale nijak jsme se nedohodli", říká jeden ze čtyř majitelů týmu RTG Dr. Uwe Fischer, jinak oficiální doktor GP Německa na Sachsenringu.

Sandro Cortese je ovšem trochu jiného názoru, když upřesňuje: "Ačkoliv jsem vyhrál pro tým dva závody, tak ani od jednoho ze čtyř spolumajitelů jsem se už dlouho, tedy až na ty dva doporučené dopisy nic nedozvěděl, ani když jsem je několikrát kontaktoval".

Místo Corteseho pojede v týmu RTG (tým dostal dvě místa na roštu pro Moto3, ale ani jedno pro Moto2) Francouz Luis Rossi, který přinese 300 000 Euro a který se už s týmem RTG dohodl:"Proti Matteonimu (Rossi zde jezdil letos - pozn. Bosso) to už ani horší být nemůže!".
Sympatický německý jezdec měl na příští rok několik nabídek do kubatury Moto2, ale všechny převyšovaly jeho finanční možnosti a také finanční možnosti jeho sponzorů - 450 až 600 000 Euro. 

Velmi zajímavá byla třeba ta od MZ, kdy si mohl vzít s sebou i všechny mechaniky na čele s Jürgenem Linggem: "Měl bych k dispozici FTR 2011 s updaty 2012", říká Sandro.

Hodně zájmu o jeho závodění ale projevil i tým IODA Racing s projektem Giampiera Sacchiho do kubatury Moto3 a s motocyklem Emir. 

Nakonec se ale Cortese rozhodl jinak a pojede v příštím roce opět za finský tým manažera Aki Aja jako týmový spolujezdec Australana Arthura Sissise a Brita Dannyho Kenta v kubatuře Moto3. Tento tým bude vlastně továrním týmem KTM rakouské motocyklové továrny z Mattighofenu. I zde hrála podstatnou úlohu záležitost, tedy kromě přijatelného sponzorského příspěvku, možnost vzít s sebou dva techniky, tedy Jürgena Lingga a Manuela Mickana.

Tovární motocykl KTM je pravidelně testován Joanem Olivém, naposledy to bylo na francouzském okruhu Parc Motor Circuit v Castelloli: "Do konce prosince máme na programu ještě tři dvoudenní testy a v lednu bude mít každý z jezdců k dispozici jeden motocykl", říká týmový šéf Aki Ajo.
Sandro Cortese má na svém kontě za 7 závodních sezón v GP celkem 116 závodů ve "dvácách" a 11 podiových umístění, z toho dvě letošní vítězství.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 2x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist