Chce to mít nervy ze železa, říká Kornfeil

Český jezdec mistrovství světa silničních motocyklů Jakub Kornfeil startoval do závodu třídy Moto3 čtrnáctý z páté řady, ale dokázal se hned po startu posunout do skupiny bojující o přední pozice. Po pádu Niklase Aja, ale musel vyjet mimo trať a po zbytek závodu jel stíhací jízdu, která mu nakonec vynesla pět bodů za jedenácté místo.

Jakub Kornfeil jel v úvodu závodu ve skupině bojující o třetí místo, kde byl Karel Hanika, Alexis Masbou, Niccoló Antonelli, Niklas Ajo, Miguel Oliveira, John McPhee, Efren Vazquez, Danny Kent, Isaac Viňales a Brad Binder. Všichni tito závodníci se prali o poslední pódiovou pozici. Za několik málo kol se ale na čelo této formace dostal Miguel Oliveira a postupně se mu podařilo uniknout.
Z bitvy o pódium tak byl boj o čtvrtou pozici, který ale pro českého závodníka týmu Calvo skončil v šestém kole. Zatáčka číslo sedm se totiž stala osudnou pro Fina Niklase Aja. Ten byl po highsideru katapultován těsně před za ním jedoucího Jakuba Kornfeila.

Jakub Kornfeil dokázal rychle zareagovat a finskému jezdci Husqvarny se vyhnout, ale znamenalo to vyjet mimo trať a přijít tak o možnost bojovat o přední příčky. Do závodu se Kornfeil vrátil čtyřiadvacátý a z této pozice začal skvělou stíhací jízdu, která pro něj skončila jedenáctým místem v cíli holandské TT v Assenu.
„Pro tyto případy to opravdu chce mít nervy ze železa,“ komentoval své počínání v závodu Jakub Kornfeil. „Už ani nepočítám, pokolikáté mě postihla taková smůla. V úvodu závodu jsme si pěkně zabojovali, jenže v šestém kole to přišlo. Ajo mně spadl přímo pod kola a jestli jsem ho nechtěl přejet, jakože v žádném případě nechtěl, musel jsem ven.“

„Najel jsem do kačírku v hodně velké rychlosti, takže pneumatiky dostaly hodně zabrat. Když jsem se vrátil, snažil jsem se jet v pohodě a nedělat chyby, abych předjel co nejvíce lidí. Jel jsem konstantně zhruba o čtyři desetinky pomaleji a to mně bohatě stačilo, abych se dotáhl na skupinku bojující o jedenácté místo.“

„Bylo důležité, abych se před ně rychle dostal a pokud možno poodjel. To se mi také podařilo. Jinak bych se tam zase zasekl v boji, což by bylo vzhledem ke stavu mého obutí hodně riskantní. Nakonec můžeme být celkem spokojení, ale už tak nejsem spokojený s tím, že motorka nefungovala moc dobře, a že pořád máme nějaké potíže být na předních pozicích.“

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):



TOPlist