Ana Carrasco: Cílem je MotoGP

Španělská jezdkyně motocyklového mistrovství světa jela první sezonu v seriálu Grand Prix v roce 2013 s týmem Calvo. Týmem s nímž Maverick Viňales vyhrál titul mistra světa. Ana Carrasco závodila v sedle motocyklu KTM a během své první sezony získala celkem devět bodů, což ji stačilo na celkové jednadvacáté místo.

Šestnáctiletá rodačka ze španělské Murcie Ana Carrasco po zkušenosti u španělské stáje Calvo teď míří k nové výzvě podobě týmu třídy Moto3 RW Racing GP. V nizozemském týmu mladá Španělska nikoho nezná, takže ji teď čeká velmi důležité období předsezonních testů, kde musí předvést rychlou adaptaci nejen novému motocyklu Kalex-KTM, ale také novému týmu.
Jak došlo k tomu, že teď budete závodit s RW Racing GP?
Ana Carrasco: „No, protože tým RW Racing GP představil velmi upřimnou nabídku a chtěli, abych s nimi závodila. Bylo to snadné rozhodnutí, protože vím, že mají dlouholeté zkušenosti ve světě závodění a také vím jakých výsledků docílili s Luisem Salomem v roce 2012.“

Už jste se setkala s členy svého nového týmu?
Ana Carrasco: „Ne, zatím jsme se nesetkali. Vím jen, že pojedu s motocyklem Kalex poháněným motorem KTM. Poprvé uvidím tým a motorku okamžitě po skončení zákazu testování (zákaz testování končí 31.1.2014). Zatím to nevím jistě, ale mělo by k tomu dojít na okruhu v Almerii v jihovýchodní části Španělska.“

Jak jste na tom s angličtinou? Bude ji teď potřebovat mnohem víc kvůli komunikaci s nizozemským týmem.
Ana Carrasco: „To ano. Bude to samozřejmě složitější situace než při závodění se španělským týmem, ale myslím si, že mám dobré jazykové základy. Před zahájením sezony se samozřejmě budu muset ještě jazykově zlepšit, co se týče odborné stránky, abych týmu dokázala nabídnout správnou a rychlou zpětnou vazbu.“
Jak po psychické stránce zvládnete skutečnost, že nyní budete každý den pracovat s cizím týmem a v naprosto jiném prostředí než na jaké jste byla zvyklá? Myslíte, že vám to jako jezdci pomůže stát se rychlejším?
Ana Carrasco: „Myslím si, že mi to pomůže dospět po jezdecké, ale také osobní stránce, protože závodění v cizím týmu a v tak mladém věku mi dává šanci se rychle naučit spoustu věcí, které budou dobré pro budoucí spolupráci s jakýmkoliv jiným týmem nebo pokud dostanu šanci závodit v třídě Moto2.“

Vy chcete závodit v Moto2?
Ana Carrasco: „Samozřejmě! Konečným cílem je stát se jezdcem MotoGP, ale teď je nutné postupovat krok za krokem, stejně jako všichni jezdci, kteří jsou v nejsilnější kubatuře.“

Pokud byl pro vás rok 2013 řekněme sezonou získávání zkušeností, co očekáváte od nadcházející sezony 2014?
Ana Carrasco: „Těším se na to, že budu pokračovat v získávání zkušeností tak rychle, jak jsem to dělala v roce 2013. V závěru uplynulé sezony to šlo mnohem lépe. Především si chci zachovat potřebnou dravost a nikdy neustoupit ani o píď. Nicméně hlavní teď bude si vyzkoušet novou motorku a uvidím, jak se v předsezonních testech dokážu přizpůsobit novým podmínkám, takže až pak budu pravděpodobně schopná říct, co ve skutečnosti můžu od této sezony očekávat.“
Můžete nám říct, jaká pro vás byla sezona 2013? Myslíte, že jste dosáhla stanovených cílů?
Ana Carrasco: „V úvodní části sezony to nebylo snadné, protože všechno bylo pro mě nové. V prvním závodu v Kataru jsem se ocitla na úplně neznámém okruhu a navíc v noci. V tisku mi byla věnována celkem značná pozornost, takže to na vás také vytvářelo určitý tlak. V neděli jsem stála poprvé na startovním roštu světového šampionátu a trošku se mi z toho rozklepala kolena :) Později jsem se snažila zlepšit své šance na okruzích, které jsem znala a ve druhé polovině roku se mi už dařilo víc. Cílem pro první sezonu byl alespoň jeden bod v průběžném hodnocení šampionátu, ale ve finále jsem jich nasbírala devět! Od závodu v Aragonii jsem postupovala rychleji a podařilo se mi předvést velký posun vpřed, což mi pomohlo na dalších okruzích. I když to byly velmi těžké závody, podařilo se mi zaznamenat první mistrovský bod v Malajsii a pak jsem vybojovala sedmé místo na startu v Austrálii.“
V Japonsku jste ale trošku válčila s problémy …
Ana Carrasco: „V Japonsku to bylo všechno komplikované. Byl to okruh, který jsem neznala a po bouřce jsme okamžitě začali kvalifikační trénink bez jakékoliv jízdy ve volném tréninku a referenčních bodů pro nastavení. Bylo tam toho hodně najednou a mě se nepodařilo zajet kvalifikační čas. Myslím, že to jasně ukazovalo na nedostatek zkušeností. Dostala jsem lekci a naučila se nikdy předem nic nevzdávat. Byl to můj nejhorší trénink kariéry, ale v neděli jsem v zahřívacím tréninku skončila čtrnáctá a po startu z pětatřicáté pozice jsem cílem projela osmnáctá. Odvedla jsem co bylo v mých silách a myslím, že pokud by mi na startu patřila lepší pozice, mohla jsem získat nějaké další body.“
Který závod uplynulé sezony byl z vašeho pohledu tím nejlepším?
Ana Carrasco: „Možná závod v Malajsii, ten byl nejtěžší kvůli velkému horku a mokrým podmínkám. Pršelo a pak hned dráha rychle osychala. Vybrat správné obutí byla velká loterie. Tehdy jsem se hodně naučila ohledně výběru pneumatik pro smíšené povětrnostní podmínky. Hodně jsem ztratila v pátečních trénincích, ale v sobotu mi moc pomohlo, že jsem si včas dokázala vybrat tu správnou pneumatiku. Na startu jsem byla dvacátá a v závodu jsem získala svůj první bod do průběžného hodnocení světového šampionátu! Ve Valencii pak nastal zřejmě ten nejlepší moment sezony. Můj týmový kolega Maverick Viňales vyhrál titul mistra světa a já projela cílem osmá před divokou skupinkou hladových kluků :)“

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):



TOPlist