Závodní víkend ve Francii byl pro Salače jedním z nejhorších v kariéře

O víkendu jel Filip Salač další závod seriálu mistrovství světa FIM CEV Repsol Moto3, který tentokrát zavedl mladé jezdce na dráhu francouzského okruhu Bugatti v Le Mans. Český závodník absolvoval poměrně náročný víkend vzhledem k tomu, že se do závodu kvalifikoval až na sedmadvacátou pozici. V samotném závodu bojoval o šanci klání dokončit na bodech, ale to se mu nakonec nepodařilo a závod ve Francii dokončil osmnáctý.

Nyní čeká Filipa Salače test v Barceloně a začátkem června další důležitý závod Red Bull MotoGP Rookies Cupu, který je na programu v italském Mugellu v rámci Velké ceny Itálie.

Francouzský závodní víkend FIM CEV Repsol Moto3 komentoval Filip Salač slovy: „První kvalifikaci jsme pojali hodně tréninkově a chtěli najet co nejvíce kilometrů. Přesto jsem musel už v sedmém kole zajet do boxu na malé změny v nastavení. Bohužel jsem hned po vyjetí dostal ještě v zaváděcím kole velký highsider kvůli studené zadní gumě a už jsem dál nemohl pokračovat.“

„Druhý měřený trénink byl pro mě bohužel propadák. Oproti soupeřům jsem měl najeto pouze sedm poznávacích kol, kde mi nenajeté kilometry chyběly právě pro ideální nastavení motocyklu. Zkoušel jsem co to šlo, ale jakmile jsem z výjezdu přidal jako ostatní, motorka nedržela stopu a vyjížděla z trati. Moc mě to mrzelo, protože se mi tento okruh líbí, minulý rok jsem tady jel poprvé a podařila se mi druhá řada, takže jsem s takovým umístěním na gridu vůbec nepočítal. Dvacáté sedmé místo pro mě znamenalo opět start ze zadních pozic a těžký závod.“

„Do sobotního ranního warm up jsme vyjížděli brzy ráno a to ještě bylo poměrně chladno, kolem deseti stupňů. Po úpravách z předchozího dne jsem byl s motocyklem celkem spokojený. Zlepšoval jsem časy a skončil na devátém místě.“

„Do závodu jsem startoval z deváté řady. Věděl jsem, že to bude těžké. Po startu jsem zůstal na stejné pozici, ale díky pádu jezdce ve třetí zatáčce jsem musel vyjet mimo trať a několik jezdců mě předjelo. Začal jsem pomalu stahovat skupinku jezdců přede mnou, ale poté co jsem je dojel, už jsem se nemohl dostat výše. Snažil jsem se, ale motorka mi nejela. Ani ze slipstreamu jsem nemohl předjet a byl jsem rád, že jsem se jich udržel. Pokaždé, když jsem je předjel, vrátili mi to na rovince. Závod jsem dokončil na osmnáctém místě.“

„Tento víkend byl jeden z nejhorších v mé dosavadní závodní kariéře a to jsem jich měl už nepovedených celkem hodně. Doufám, že se to už nebude opakovat. Tento týden mě čeká ještě test v Barceloně, kde se budou řešit i všechny důležité komponenty pro konkurenceschopný motocykl a další náležitosti nutné pro dobrý chod teamu. Stále věřím, že když zapracujeme společnými silami na všem potřebném, zase se nám podaří podávat dobré výsledky.“

„Přesto děkuji mému temu, všem svým partnerům, panu Janu Šťovíčkovi, Autoklubu České republiky, Ort s.r.o., Montáže Brož, 4SR, KŠD LEGAL, REPLAY, DUKLA PRAHA, PLASTYMAT CZ, MMB, SHARK, TSS, NOKAMOTO, TYREX, DELONGI, GAERNE, KUBERG, PP TUNING, MILERS OILS a dalším. Děkuji především své rodině a fanouškům. Držte mi prosím palce!“

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Autor článku obdržel prémii 2 Kč od 1 uživatele.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
masi přispěl 2 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist