V Jerezu začne španělský šampionát

Sedm zastavení bude mít letos španělský motocyklový silniční šampionát a začíná se už tento víkend v Jerezu. Definitivní startovní pole nabízí nejen kvantitu, ale i kvalitu. Ostatně přesvědčte se sami v následujícím článku.

V Jerezu začne španělský šampionát
Letošní šampionát CEV Buckler se kromě tradičních tratí jede i na novém okruhu v Navaře a má ve svém kalendáři celkem 7 závodů:

01/04: Jerez
22/04: Navarra
27/05: Motorland Aragon
24/06: Barcelona
22/07: Albacete
09/09: Albacete
18/11: Valencia

Letošní španělský mistrák je jubilejním 15. ročníkem CEV Buckler, který společně pořádají Dorna Sports a Real Federación Motociclista Española. Je jediným národním mistrovstvím, kde se jede samostatně nová kubatura Moto3, která nahradila dřívější 125-ky.

Šampionát je po právu nazýván jako "továrna na mistry světa", neboť 73% aktuální startovní listiny všech tří kubatur MotoGP startovalo dříve v tomto španělském mistrovství, z toho 11 se stalo později mistry světa: v královské kubatuře MotoGP Casey Stoner a Jorge Lorenzo a dále Dani Pedrosa, Alvaro Bautista, Stefan Bradl, Andrea Dovizioso, Toni Elias, Julian Simon, Nico Terol, Mike di Meglio a Marc Marquez.

Podívejme se nyní podrobněji na všechny tři kubatury tohoto šampionátu.
Celkem 35 jezdců se přihlásilo do CEV Moto3. Filozofie této kubatury je už 10 let zcela podřízena reglementu světovému šampionátu. Jezdci včetně motocyklu musí vážit minimálně 148 kilogramů. Motorka je vybavena jednotnou elektronikou Dellorto a pneumatikami Dunlop. Ty mají stejnou specifikaci jako při MS, tedy každý jezdec dostane na závodní víkend dvě sady suchým pneumatik a 1 sadu do mokra. Peněžní náklady nejsou vůbec převratné, ba naopak. Za přední dunlopky zaplat jezdec 115 Euro, za zadní 150. Když se k tomu připočítá přihlašovací poplatek, který není vůbec velký a činí 1.489 Euro, tak se nelze ani divit tomu, že i v době hospodářské krize a těžkého zhánění sponzorů je na startu 35 stabilních jezdců. Připočítáme-li ještě přímé přenosy v televizi a celkové ceny v hodnotě 500.000 Euro, tak není vůbec žádným zázrakem, že je o tuto třídu takový zájem a CEV je jednoznačně velmi žádaným šampionátem.
V roce 2011 startovali jezdci s motocykly Moto3 společně s "dvácami", ale Miguel Oliveira dokázal s motocyklem Honda NSF250R týmu Monlau Competicion vyhrát poslední závody ve Valencii a v Jerezu.

Z 35 startujících jich 34 bude "Powered by Honda”. Pouze jeden z nich pojede v roce 2012 s továrním motocyklem KALEX-KTM, bude jím loňský protagonista seriálu Red Bull MotoGP Philipp Ottl. S motorem Honda NSF250R uvidíme 24 jezdců, dalších 10 bude mít k dispozici různé modifikace Hondy, jako jsou FTR Moto M312, Moriwaki MD250 GP3, Ariane3, Bianchi Motorsport BMS Moto3 GP a KRP M3-01.
Co se týká jednotlivých jezdců, tak určitě se musíme zmínit o dvou Italech. Jedním z nich je vítěz z Albacete, Francesco Bagnaia zvaný “Pecco”, druhým pak loňský vítěz Red Bull Rookies Cupu Lorenzo Baldassarri, tedy "Lory Balda". Oba dva pojedou v týmu Emilia Alzamory, Junior Team Estrella Galicia 0,0 (známého spíše jako “Monlau Competicion”). Právě pro 15-letého Lorenza Baldassarriho, je letošní rok generálkou před vstupem do závodů Grand Prix 2013, tedy po dosažení 16 roků.

“Lory Balda” a “Pecco” pojedou motocykl Honda NSF250R, stejně jako jejich týmový kolega a vicešampion Alex Marquez (bratr Marca).
Pojede i jedna slečna, 15-letá Maria Herrera.

Všichni tři poslední šampioni - ještě stopětadvacítek - už odešli a budou startovat v MS kubatury Moto3: Alberto Moncayo (vítěz 2009), Maverick Vinales (2010) a Alex Rins (2011).

Ze španělských jezdců je největší pozornost upřena na pochopitelně na Alexe Marqueza, a dále na Josepa Rodrigueze (FTR-Honda týmu Wild Wolf BST, který vede ex-pilot Juana Bautista Borja), Jorge Navarra (svěřence Jorge Martineze, který vede společný japonský projekt s firmou Larresport), Juanfrana Guevary (FTR-Honda Wild Wolf BST) či Alberta Arenase (Honda Motorrad Competicion). A nesmíme zapomenout na ex-šampiona IDM 125 Lucu Amata (Honda ADAC Nordrhein Sportteam) či Remyho Gardnera (Moriwaki MD250 GP3), když o Philippu Ottlovi už byla řeč.

CEV Buckler Moto3 2012

5- Gabriel Ramos – Venezuela Racing Team – Honda NSF250R
6- Maria Herrera – Junior Team Estrella Galicia 0,0 – Honda NSF250R
7- Lorenzo Baldassarri – Junior Team Estrella Galicia 0,0 – Honda NSF250R
9- Jorge Navarro – Bradol Project µ 7C HARC Larresport – Honda NSF250R
10- Agusti Levy – MR Griful Team – Honda NSF250R
12- Rogelio Lorente – Motorrad by Fores – Ariane3
13- Marcel Alves Rodrigues – ERTL Junior Team – Honda NSF250R
16- Andrea Migno – Motorrad Competicion – Ariane3
17- John McPhee – KRP Racing Steps Foundation – KRP M3-01 Honda
18- Samuel Rankin – H43 Team Nobby – Honda NSF250R
19- Gabriel Rodrigo – Team Gardner Racing RBA – Honda NSF250R
20- Luca Amato – ADAC Nordrhein Sportteam – Honda NSF250R
23- Alex Marquez – Junior Team Estrella Galicia 0,0 – Honda NSF250R
24- Marcos Ramirez – Andalucia Cadiz – FTR M312 Honda
26- Daniel Saez – Motorrad Competicion – Honda NSF250R
27- Alexandre Sirerol – Gadea & PCO Racing – Honda NSF250R
28- Josep Rodriguez – Wild Wolf BST – FTR M312 Honda
29- Hyuga Watanabe – Project µ 7C HARC Larresport – Honda NSF250R
32- Ana Carrasco – JHK T-Shirt LaGlisse – Honda NSF250R
36- Pedro Rodriguez – Speed Master Team – Honda NSF250R
40- Julian Miralles – MIR Racing – Honda NSF250R
41- Francesco Bagnaia – Junior Team Estrella Galicia 0,0 – Honda NSF250R
44- Fausto Jose Granton – Team RACC Honda – Honda NSF250R
46- Yui Watanabe – H43 Team Nobby – Honda NSF250R
55- Alejandro Medina – Eurotradis Racing Team – Honda NSF250R
58- Juanfran Guevara – Wild Wolf BST – FTR M312 Honda
61- Montserrat Costa – Costa Competition – Honda NSF250R
62- Johan Rousseau – Bianchi Motor Sport – BMS Moto3 GP
65- Philipp Ottl – HP Moto – KALEX KTM
66- Eduardo Alayon – Technomag CIP – Honda NSF250R
71- Edgar Gallipoli – Venezuela Racing Team – Honda NSF250R
87- Remy Gardner – Team Gardner Racing – Moriwaki MD250 GP3
89- Fraser Rogers – KRP Racing Steps Foundation – KRP M3-01 Honda
97- Xavi Vierge – Team RACC Honda – Honda NSF250R
98- Wayne Ryan – KRP Racing Steps Foundation – KRP M3-01 Honda
Rovněž kubatura Moto2 je doslova napěchovaná, neboť je v ní přihlášeno 33 pilotů ze 16 různých států (Argentina, Austrálie, Brazílie, Chile, Kolumbie, Francie, Japonsko, Itálie, Malajsie, Mexiko, Portugalsko, Qatar, Španělsko, USA, Švýcarsko a Jižní Afrika).

CEV Moto2 nahradila bývalou 600-vou kubaturu "Formule Extreme", když nejdříve v roce 2009 jezdily obě kubatury společně, od roku 2010 potom jako oddělený šampionát s nárokem na titul mistra.
2010: Carmelo Morales (Suter MMX)
2011: Jordi Torres (Suter MMXI)

Co se týká rozdílu v pravidlech vůči "světu", tak jsou následující: pneumatiky pocházejí ze dvou továren (Michelin a Dunlop), motor je sice jednotný a to Honda, ale mohou být použity všechny standartní CBR 600RR a nikoliv od GEO Technology a je volná elektronika. Velmi zajímavé ale je omezení ceny motoru, mezi 4.027 a 6.767 €. Registrace je pouhých 1.489 Euro. Pořadatel opět nabízí přímé televizní přenosy ze všech závodů a ceny v hodnotě 500.000 Euro.
Pojede celkem 14 různých šasí: Suter, FTR Moto, KALEX, Moriwaki, Harris, RSV, TSR/MotoBI, AJR, Inmotec, MIR Racing, ArianeTech, Bottpower, RC Sport a Barrionuevo Sport.

25-letý Jordi Torres by rád obhájil titul, ale bude mít velké soupeře: Noyes, Rivas, Ramos či třeba Koyama by se rádi zapsali  do listiny španělských mistrů. Odešel sice Torresův velký soupeř z posledních roků a první šampion CEV Moto2 Carmelo Morales, který chtěl závodit v MotoGP 2012 v CRT, ale nesehnal potřebné peníze a tak se musí spokojit s kubaturou Stock Extreme, ale uvidíme třeba Tommyho Aquina ze seriálu AMA Supersport a Daytona SportBike nebo Santiaga Hernandeze, kolumbijského jezdce a bratra Yonnyho (aktuální jezdec Avintia Racing v MotoGP). 

Z dalších zajímavých jezdců budou startovat: Alejandro Marinelarena, mistr “Privados” CEV Stock Extreme 2011, z MS s wild card známý Jihoafričan Steven Odendaal (Suter LaGlisse), zástupci z  Latinské Ameriky Andres Gonzales (AJR MR Griful) či Juan Manuel Solorza (Suter Palmeto PL Racing) - oba z Argentiny, Chilan Rodrigo Concha (RC Sport) a Mexičan Ricardo Escalante (Suter LaGlisse). A dále třeba Nasser Al Malki (Moriwaki QMMF Racing Team), Malajsijec Hafizh Syahrin Bin Abdullah - mistr Asie supersportů, kterého sponzoruje PETRONAS Malaysia.

CEV Buckler Moto2 2012

6- Tommy Aquino – FOGI Racing – FTR Moto M211
7- Dani Rivas – TSR Galicia School – KALEX Moto2
9- Kenny Noyes – PL Racing Moto2 – Suter MMXII
10- Juan Ramirez – TSR Galicia School – KALEX Moto2
12- Lucas Mahias – Inmotec Racing – Inmotec Moto2
14- Nicollas Felipe Ferreira – DMS Motorrad – Ariane2
15- Francisco Javier Alviz – Andalucia Cadiz – FTR Moto M211
16- Oscar Climent – Federacing Team Competicion – MIR Racing Moto2
17- Miguel Praia – Wilmax Harris Racing – Harris Moto2
18- Jordi Torres – JHK T-Shirt LaGlisse – Suter MMXII
20- Jesco Raffin – AJRacing – KALEX Moto2
27- Russell Gomez – Halcourier MS – AJR Moto2
32- Manuel Tirado – Tirado Team Bootpower – Bottpower M210
34- Javier Iturrioz – MR Griful Team – AJR Moto2
36- Aitor Montero – Federacing Team Competition – MIR Racing Moto2
37- Rodrigo Concha – RC Recouso Sport – RC Sport RCM2
40- Roman Ramos – Motorrad Competicion – Ariane2
41- Federico D’Annunzio – Wilmax Harris Racing – Harris Moto2
44- Steven Odendaal – JHK T-Shirt LaGlisse – Suter MMXII
45- Kris McLaren – Team BRP Racing – FTR Moto M211
49- Jose Gomez Barrionuevo – Barrionuevo Racing Moto2 – Barrionuevo BRM2
52- Juan Manuel Solorza – PL Racing Moto2 – Suter MMXII
54- Ricardo Escalante – JHK T-Shirt LaGlisse – Suter MMXII
55- Hafizh Syahrin Bin Abdullah – Petronas Raceline Malaysia – FTR Moto M211
57- Eric Granado – JiR Moto2 – MotoBI
64- Santiago Hernandez – Halcourier MS – AJR Moto2
71- Tomoyoshi Koyama – H43 Team Nobby – RSV Motor DR600
74- Andres Gonzales – MR Griful Team – AJR Moto2
76- Luis Miguel Mora Gonzales – H43 Team Nobby – RSV Motor DR600
92- Alejandro Marinelarena – CNS Motorsport – Suter MMXII
95- Nasser Al Malki – QMMF Racing Team – Moriwaki MD600
97- Ruben Fenoll – Federacing Team Competition – MIR Racing Moto2
99- Oscar Cejas – Wilmax Harris Racing – Harris Moto2
Po odchodu úřadujícího mistra Ivana Silvy do nejprestižnější kubatury MotoGP, jsou největšími favority na uvolněný titul hned tři jezdci: Carmelo Morales, Santiago Barragan a Javier Fores.

“Carmelito” Morales se vrací po dvou třech rocích, když naposled závodil s týmem LaGlisse v kubatuře Stock Extreme v sezónách 2008-2009 na Yamaze. Potom se stal historicky prvním mistrem CEV Moto2 (2010), a má na svém kontě i tři tituly evropského šampiona. Pokus o postup s motocyklem Suter-BMW CRT se mu nezdařil a tak má jediný cíl, získat španělský titul a pokusit se o stejnou možnost na rok 2013.
Poslední šampioni: Carmelo Morales (2008 a 2009), Santiago Barragan (2010) - na snímku a Ivan Silva (2011).

CEV Buckler Stock Extreme 2012

9- Andrei Martsevich – Team Motorrika – BMW S1000RR
11- Kyle Smith – Wild Wolf BST – Kawasaki ZX-10R
12- Javier Fores – Motorrad Competicion – BMW S1000RR
14- Alexandre Praud – Racing Spirit Team – Kawasaki ZX-10R
15- Raul Garcia Bermudez – RCM Competicion – Kawasaki ZX-10R
18- Alejandro Martinez – Briefing Competiciò – Honda CBR 1000RR
19- Raul Gomez – Extremadura Competicion YVRYA – Honda CBR 1000RR
21- Jon Purroy – JP Racing – BMW S1000RR
22- Sergio Ortega – Albaracing Motor Sport – Kawasaki ZX-10R
23- Adrian Bonastre – Team Suzuki – Suzuki GSX-R 1000
24- Javier Pascual – BMW MSM Easyrace – BMW S1000RR
27- Alan Vilches – RPM Tecnomoto – Kawasaki ZX-10R
28- Alejandro Rodriguez – Team Pastrana – Yamaha YZF R1
31- Carmelo Morales – JHK T-Shirt LaGlisse – Kawasaki ZX-10R
33- Alberto Cavallotti – GPD Engineering – Suzuki GSX-R 1000
34- Javier Del Amor – Team Suzuki – Suzuki GSX-R 1000
39- Jorge Arroyo – Team Pastrana – Kawasaki ZX-10R
41- Jose Castellano – Performance GC Champi Team – Kawasaki ZX-10R
42- Alberto Lopez – Motorrad Competicion – BMW S1000RR
35- Miguel Angel Lopez – Sport Coruna Stock 1000 – Kawasaki ZX-10R
48- Albert Santamaria – Prolimit Racing – Kawasaki ZX-10R
49- Raul Martinez – Medes Equipo de Carreras – Kawasaki ZX-10R
51- Santiago Barragan – Kawasaki Palmeto PLR – Kawasaki ZX-10R
53- Antonio Alarcos – Alarcos Racing – Kawasaki ZX-10R
55- Marcos Solorza – Kawasaki Palmeto PLR – Kawasaki ZX-10R
57- Ferran Casas – Marvel Hotels Racing Team – Kawasaki ZX-10R
61- Felix Rodriguez – Sport Coruna Stock 1000 – Kawasaki ZX-10R
65- Juan Eric Gomez – JEG – BMW S1000RR
66- Philippe Le Gallo – JEG – Kawasaki ZX-10R
69- Enrique Ferrer – CNS Motorsport – Ducati 1199 Panigale
73- Antonio Alarte – Basoli Competiciò – Kawasaki ZX-10R
77- Marc Massana – Marvel Hotels Racing Team – Kawasaki ZX-10R
81- Eduardo Salvador – BMW MSM Easyrace – BMW S1000RR
82- Olivier Vincent Lamy – Racing Spirit Team – Honda CBR 1000RR
88- Juan Olias – Circuito de Navarra – BMW S1000RR
94- Fran Rodriguez – Basoli Competiciò – Kawasaki ZX-10R
95- Erik Morillas – Morillas Team – Kawasaki ZX-10R

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 2x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist