Posezonní rozhovor s Jiřím Brožem

Přibližně před rokem tým Montáže Brož Racing oznámili podpis smlouvy s Miroslavem Popovem a cestu týmu do mezinárodního mistrovství Španělska FIM CEV Repsol. Dnes už víme, že spolupráce s českým závodníkem bude pokračovat také v roce 2015 a to samé platí i co se týče třídy Moto2, kde česká skupina pokračuje s motocyklem Suter.

Posezonní rozhovor s Jiřím Brožem
Začátek sezony nebyl pro tým Montáže Brož snadný, protože dřív než začali testovat se jim zranil jezdec a to znamenalo, že do šampionátu naskočili druhým podnikem sezony jak do rozjetého vlaku. Nakonec tam bylo další zranění a pro Miroslava Popova celkové deváté místo. Na základě předvedených výkonů tu ale pro nadcházející sezonu existuje velká motivace a reálná šance zajet daleko výš.

Právě o tom jaký byl úvod sezony nebo jaká byla spokojenost s výkony týmu v uplynulé sezoně, tak na podobná témata hovořil šéf stáje Jiří Brož v rozhovoru s Motorkáři.cz, kde mimo jiné prozradil, že byl jen kousek od převzetí týmu Daniela M.Eppa v mistrovství světa Moto2.
Loni padlo rozhodnutí jet španělský šampionát v třídě Moto2. Následovala náročná příprava týmu na předsezonní testy 2014, ale pak přišlo nečekané zranění Miroslava Popova, které si způsobil ve škole při hodině tělocviku. To asi nebyl snadný začátek?
Jiří Brož: „No, to byla pro nás opravdu nelehká situace. Ve chvíli kdy nám tuhle zprávu oznámil otec Míry, byl již kamión na cestě do Španělska, někde u Plzně. Vše se zkomplikovalo hlavně proto, že jsme počítali s mnoha najetými testovacími kilometry a seznámení s motorkou mimo závodní víkend. Díky tomu, že jsme nastoupili rovnou do druhého závodu v Aragonu, byl na jezdce mnohem větší tlak, což se projevilo několika pády.“

Miroslav Popov navíc absolvoval premiéru v Moto2. Jak jste se vypořádali s minimem natestovaných kilometrů v rámci předsezonní přípravy?
Jiří Brož: „Otázka spíše na jezdce ale za tým můžu říct, že jsme měli problém na pozici crewchief (šéftechnika). Po prvním testu před Aragonem bylo jasné, že potřebujeme někoho jiného. Proto jsem oslovil Alessandra, který s námi jezdil minulou sezonu s Ginem a ten díky neshodám s Davem Rea opustil MotoGP a přešel k našemu týmu do CEV. S týmem začal na závodech v Aragonii a chvíli trvalo než si vše sedlo. Nakonec ale mohu říci, že to byl dobrý tah.“
První závodní víkend sezony v Jerezu jste museli vynechat a sezona pro vás začala až s druhým podnikem seriálu FIM CEV Repsol v Aragonii. Náskok ostatních soupeřů už byl v tu chvíli zřejmě dost velký. S jakými ambicemi jste sezonu na MotroLand Aragónu zahájili?
Jiří Brož: „ Vůbec jsme nevěděli co od CEV čekat. Ne tedy, že bychom nevěděli jak kvalitní je to šampionát, ale vůbec jsme nevěděli jak moc dlouho si bude Míra zvykat na Moto2. To totiž nejde predikovat u žádného jezdce. Měli jsme ale před sezónou cíl jezdit do desátého místa, což bylo možná až moc při zdi, když hned v prvním závodě Míra bojoval o druhé místo, ale na konci sezóny musím říci, že jsme to odhadli správně.“

Nakonec byl Miroslav Popov ve své premiéře v CEV Moto2 celkově devátý. Přitom to ale nebyla vůbec snadná sezona potom co ji zahájil kvůli zranění lokte později a k tomu si pak v Albacete ještě zlomil klíční kost. Jak jste spokojen s jeho celkovým výkonem v letošním ročníku FIM CEV Repsol 2014?
Jiří Brož: „Motocyklové závody nejsou vždy spravedlivé, ale závody na nejvyšší úrovni, zpravidla vyhrávají nejlepší jezdci v nejlepších týmech a s nejlepší motorkou. Z toho můžeme jednoduše odvodit, že jsme neměli v letošní sezóně tu ideální kombinaci, i když jsme pro to udělali všichni maximum. Měli jsme smůlu se zraněním na začátku, Mírovi scházely zkušenosti a motocykl nebyl vždy optimálně naladěn … . Já osobně jsem nebyl nijak zklamaný z výsledku celé sezóny, co mě však trápilo byly pády v závodech. Bez nich to ale v závodění nejde a doufám, že v další sezóně bude pádů méně.“
Měl podle vás tým Montáže Brož Racing na víc než je letošní maximum v podobě dvou pátých míst ze závodů v Navaře a Algarve? Jak tým obstál v konkurenci ostatních týmů třídy CEV Moto2?
Jiří Brož: „Pokud by nebylo zranění na začátku sezóny, jsem si jistý, že by měl Míra na víc než zmiňovaná dvě pátá místa. Bojoval několikrát o pódium, ale bohužel to skončilo pádem. Víme však, že pokud začneme další sezónu od začátku, máme velkou šanci jet o pódium v každém závodě.“

Od roku 2015 má FIM CEV Moto2 status mistrovství Evropy. Pro vás to znamená, že budete startovat v ještě prestižnějším seriálu než tomu bylo dosud. Není ale tato změna spojena také s tím, že tento šampionát bude pro všechny soutěžící zároveň finančně náročnější?
Jiří Brož: „To, že tento seriál dostal přívlastek 'Mistrovství Evropy' je velice dobře. Kvalita jezdců a týmů se dá opravdu přirovnat k druhé lize mistrovství světa a dlouhá léta již platí, že kdo chce do Moto GP, nejlepší škola je ve Španělsku. Navíc zde startuje mezinárodní jezdecké obsazení. Finanční náročnost se pro nás nezmění. Navíc málokdo asi ví, že startovné v šampionátu je mnohem levnější než v Alpe Adrii a navíc dostává každý do patnáctého místa 'price money', které nejsou velké, ale kde jinde dnes jsou? Samozřejmě se znovu pojede ve Španělsku, takže velké náklady budou především na cestování, ale to se nemění.“
Do nadcházející sezony nastupujete se stejnou technikou jako letos. V případě světového šampionátu Moto2 je dnes jasná převaha německého Kalexu. Jak vidíte, že to bude v příštím roce vypadat v CEV? Máte v případě vaši šestistovky MMX2 nějakou oporu ve výrobci Suter?
Jiří Brož: „Máme několik modifikací pro další sezónu, ale kdo podrobně sleduje třídu Moto2 v seriálu Grand Prix tak vidí, že časy na jedno kolo se za poslední dva roky již moc nezlepšují. Dle mého je převaha Kalexu pouze “móda“ což ale nepomáhá šampionátu Moto2. Už teď mají všichni stejné motory, zapalování, 90% týmů stejné brzdy, 90% stejné tlumiče, kola a tak dále. Navíc si myslím, že Moto2 není žádný hi-tech a pokud by do soutěže vstoupil někdo jako Honda a udělal by nový rám, byl by diametrálně jinde.“

Letos jste na divokou kartu nastoupili do dvou podniků mistrovství světa a to v České republice a Misanu. Jaká to pro vás byla zkušenost a jak tyto dva závodní víkendy hodnotíte?
Jiří Brož: „Pro tým to byla zajímavá zkušenost a rovněž pro Míru. Já jsem ten čas prožíval velmi intenzivně, protože jsem měl nabídku od Daniela Eppa převzít jeho tým Interweten v další sezóně. Od června jsme spolu jednali a já jsem se rozhodoval, jestli do toho mám naskočit. V tu chvíli stačilo říci ano. Bylo to velmi lákavé, ale na druhou stranu jsem musel vzít v potaz mojí rodinu, práci a rovněž zodpovědnost k Danielovi, který je můj přítel a nakonec jsem se rozhodl, že v tuto chvíli to nejde.“

„Ale zpět k otázce … pro tým a jeho partnery to mělo obrovský úspěch. Samotný sportovní výsledek byl v Brně dobrý, jen v Misanu jsme se trochu trápili ale tým i jezdec si odnesl spoustu zkušeností, které se mu budou v budoucnu určitě hodit.“
Co se týče závodění v mistrovství světa Moto2 na divokou kartu, tak k tomu jste loni uvedl, že očekáváte určitou podporu ze strany Autoklubu České republiky (AČR). Jaká byla v tomto směru realita?
Jiří Brož: „Co se týče týmu, tak o nic nežádal a nic nedostal. Co se týká jezdce, tak ten žádal o reprezentační příspěvek a na konci sezóny dostal osmačtyřicet tisíc korun. Jen připomenu, že jedna divoká karta stála 13 000 euro. Rozdělování peněz, nemá cenu komentovat …  Míra dostal nějaký příspěvek od nadace, kterou vede Jakub Smrž, za což mu děkujeme.“

V letošním roce jste rovněž spolupracovali s mladým jezdcem Filipem Salačem, který jel soutěže Moriwaki Cup a PRE Moto3. Jak jste byl spokojený s tímto projektem týmu Montáže Brož Racing, který by měl vychovat jezdce pro účast v mistrovství světa?
Jiří Brož: „Filip je určitě velký talent a jsem rád, že jsme mu aspoň trochu pomohli. Společný projekt byl pro nás výzvou, ale do budoucna jsme se dohodli, že Filip pojede pod španělským týmem. Potřebuje tým, který se bude jeho talentu věnovat na sto procent a ne skákat z jednoho šampionátu na druhý. Moje společnost s ním každopádně zůstane a bude mu nadále pomáhat plnit sny o Moto GP, protože nevidím v České republice talentovanějšího jezdce.“
Jak si sezonu 2014 užil Jiří Brož jako závodník?
Jiří Brož: „Moje závodní kariéra je již minulostí a moje návraty mě stojí vždy hodně energie. Závody v Hořicích se nepovedly díky počasí, což mě hodně mrzelo, ale můj cíl byl se tam vůbec na motorku posadit, což se nakonec povedlo. Ostatní závody MČR byly pro mě zpestřením závodní sezóny a byl jsem rád, že jsem měl stále ještě možnost postavit se na stupně vítězů.“

Přeji vám krásné Vánoce a hodně zdraví, štěstí v roce 2015.
Jiří Brož: „Rád bych ještě závěrem poděkoval všem členům našeho týmu Aleš, Jirka, Tomáš, Míra, Alessandro & Pepa, všem partnerům a také všem fanouškům, kteří nás podporují … . Všem přeji krásné svátky a šťastný nový rok, motorkářům bezstarostnou jízdu a vždy bezpečný návrat.“

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 7x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist