Náročný víkend v Albacete pro Filipa Salače

Český závodník Filip Salač jel v Albacete závod španělského šampionátu CEV. V testech si tam vedl velmi dobře, závodní víkend už byl o něčem jiném. Týmu se nedařilo nastavit motorku tak, aby český závodník dosáhl na očekávané časy, takže ten nakonec do závodu startoval dvanáctý a v cíli byl osmý. S výsledkem spokojený nebyl, protože ve své kategorii Moto3 má pro letošní sezonu vyšší ambice.

Jen pár týdnů před zmíněným víkendem měl Filip na stejné trati možnost poprvé vyzkoušet svůj motocykl KTM Moto3. Bez problémů si na motocykl během pár kol zvykl a team byl s výsledky velice spokojen. Přesto se nyní celý čtvrtek a pátek Filip nemohl dostat na svůj tréninkový čas, což bylo zapříčiněné změnou nastavení podvozku a motoru.

Filip Salač k víkendu v Albacete uvedl: „Tento závodní víkend bych raději vymazal z paměti. Po testech, které jsme tu absolvovali a já jezdil stabilně časy 1:38 ( pod tento můj čas se za celý závodní víkend dostal pouze jeden jezdec) jsem se těšil, že svůj čas ještě vylepším a vyjedu si pole position. Bohužel, oba tréninkové dny, kdy jsem měl jiný motor a nastavení, se nám nepodařilo dostat na solidní čas a já jezdil o dvě vteřiny hůř než na testech.“

„Společně s mými mechaniky jsme byli nazlobení, protože teprve do kvalifikace jsem dostal původní motor, nové gumy a co víc, dovažovat jsme museli osm kilogramů, což samozřejmě změní celé nastavení. V obou měřených trénincích jsem měl problémy s gripem na zadním kole. Motocykl mi vyjížděl ze zatáček a já nebyl schopný zajet rychlé kolo. Po druhé kvalifikaci, když jsem najel jen několik kol a získal dvanácté místo na gridu, jsem už byl opravdu psychicky na samém dnu, což se samozřejmě v teamu muselo řešit.“

„Do nedělního warm upu mi kompletně motocykl přestavili a po menších úpravách jsem se na něm cítil mnohem lépe. Do závodu jsem nastoupil v naprostém klidu, protože jsem věděl, že horší to už být nemůže :-) Po dobrém startu jsem se probojoval do první zatáčky okolo šestého místa, jenže pád jezdce přede mnou zapříčinil mé vyjetí ze stopy a já se propadl asi až na patnáctou pozici. Přede mně se dostal týmový kolega, kterého jsem nebyl schopný několik kol předjet, protože mi změkla brzda, čímž jsem měl větší nájezdovou rychlost a vynášelo mě to ven. Poté, co se mi ho konečně podařilo předjet, jsem zahájil stíhací jízdu. Přesto, že jsem se dostával na časy vedoucí skupinky a postupně jejich velký náskok snižoval, to nakonec stačilo pouze na šesté místo v mé kategorii a osmé místo celkově.“

„Jsem z tohoto opravdu zklamaný, ale na druhou stranu, nebylo to poprvé ani naposledy. Technika a dobrý team je jednou z nejpodstatnějších věcí v tomto sportu. I proto jsme se rozhodli jít cestou těch nejtěžších cupů a mistrovství, protože v tomto přechodu do světa vrcholového ježdění nejde až úplně o to “vyhrávat“, ale jezdit mezi těmi nejlepšími z nejlepších proto, aby mně to posouvalo nejen jezdecky co nejdál k mému vysněnému cíli Gran Prix. Poté, co team uznal svou chybu jsme se rozhodli, že co se stalo smažeme a pokusíme se do dalšího závodu v Jerezu o nový začátek.“

„Opět bychom rádi poděkovali všem, co nám pomáhají, mým sponzorů, firmám Ort, KŠD legal, Montáže Brož, 4SR, Tyrex, Mmb, Mitas, Nokamoto, Shark, millers Oil, RB bike, Autoklubu a jeho nadačnímu fondu na podporu talentů a taky viceprezidentovi AČR panu Šťovíčkovi, který mi hodně pomáhá, abych se mohl dostat co nejdál. V neposlední řadě děkuji všem mým fanouškům. Váš Filip.“

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist