Lukáše Peška čeká nový život

Dnešní tisková konference Lukáše Peška v Praze přinesla hodně nového o tom, co vlastně našeho dvojnásobného vítěze závodů Grand Prix letos čeká. V podstatě se dá říci, jednou za měsíc závod ve Španělsku a mezitím normální práce. Sen o MS však ale stále žije!

Lukáš Pešek pojede v letošní sezóně španělský šampionát CEV, o tom jsme ostatně už na našem webu psali v tomto článku. Na dnešní tiskové konferenci v Praze ale zazněly i některé další zajímavé názory, z kterých vyjímáme následovné.

Německý tým Peška kontaktoval již v průběhu zimy, český jezdec ale nabídku zprvu odmítl, protože stále věřil v realizaci angažmá v mistrovství světa. Nakonec ale hozenou rukavici zvedl a s týmem již absolvoval čtyři dny testů na okruzích v Aragónu a v Barceloně. „Měl jsem fantastický pocit, sedět po půl roce na motorce byl vážně adrenalin,“ vyprávěl nadšeně na dnešní tiskové konferenci, na níž angažmá v IAMT potvrdil a dále náš dvojnásobný vítěz závodů Grand Prix řekl: "Celý loňský rok bylo neskutečné trápení. A problémy se postupně stupňovaly. Po vyhazovu od Matteoniho přišla nedohoda s Katařany, následně mi vypověděl smlouvu i můj hlavní partner Česká pojišťovna… Všichni ode mě dali ruce pryč, musel jsem si pomoct sám“.

Přes zimu se stále udržoval v kondici, naději na start v elitním seriálu nechtěl nechat zemřít. A přestože se spekulovalo, že by mohl jezdit superbiky či třídu supersport, soustředil se na třídu Moto2. A nakonec se rozhodl pro španělské mistrovství. „Promotérem seriálu je společnost Dorna, která pořádá i MS. Vidím to tak, že bude dobré být na očích,“ naznačuje, že snu o návratu do MS – byť oklikou přes Pyreneje - nehodlá vzdát. O vstupu do světového šampionátu navíc uvažuje i německý tým a Pešek doufá, že by mohl už letos dostat divokou kartu buď na Sachsenringu nebo doma v Brně.

Při testech se na stroji IAMT RP2 cítil skvěle. „Makal jsem celou zimu jako každý rok. Spíš ještě víc, protože jsem doufal, že pojedu svět. Byl jsem připravený, při testech mě nic nebolelo,“ říkal dále Lukáš Pešek. Závodní premiéra jej čeká 17. dubna, sedmidílný seriál vyvrcholí 20. listopadu. Z okruhů, na nichž se španělský šampionát jede, Pešek nezná pouze trať v Albacete. „To ale není handicap,“ byl si jistý na dnešní TK pražský pilot.

Dlouhé měsíce táhnoucí se peripetie byly pro Peška praktickou školou života. „Některé věci bych asi dnes udělal jinak. Ale jsem teď svým pánem. Když budu chtít říct blbec nebo hovno, tak mě za to už nikdo nebude kritizovat,“ poznamenal. A v nové životní situaci se začal orientovat i mimo svět motorek. „Přes zimu jsem různě pracoval. Snažím se přimotat, kde to jde, a všude se něco přiučit. Kdybych měl do třiceti vyzkoušet dvacet prací, tak je vyzkouším. Pomáhal jsem třeba v realitách,“ byl hodně otevřený Pešek.

A práce jej čeká i v průběhu sezóny, v níž bude mít jeden závod měsíčně. „Stoprocentně budu muset někde pracovat jako doteď, protože tohle pro mě není finančně ohodnocené. Nějaké peníze si vydělat musím. Ležet ve Španělsku na pláži stoprocentně nebudu.", dodal český jezdec, který v roce 2007 skončil v MS kubatury stopětadvacítek celkově čtvrtý.

Německou stáj IAMT Factory Racing zaujala profesionalita, jakou Pešek předvedl při čtyřdenním testování v Aragonu a Barceloně, kde seděl téměř po půl roce na závodní motorce. Výrobcem rámu, se kterým bude Pešek startovat, je přímo tým. Stroj ponese název IAMT RB2/2011 a jedná se o druhý motocykl, který stáj vyrobila. IAMT jinak dlouhá léta funguje jako dodavatel v automobilovém průmyslu. Do šampionátu chce nasadit dva stroje, druhý jezdec zatím není znám. Tým sídlí zhruba 220 kilometrů od Prahy v okolí Chemnitzu a oficiální prezentace stáje se koná 8. a 9. dubna na německém Lausitzringu.

Prestižní španělský šampionát CEV Buckler začíná 17. dubna v Jerezu. Skládá se ze sedmi závodů. Pojede se v Jerezu, Barceloně, Aragonu, Valencii a Albacete. Oficiální startovní listina dosud nebyla zveřejněna, ale mělo by na ní figurovat několik jezdců se zkušenostmi z mistrovství světa, například Japonec Tomoyshi Koyama.

Co se týče technické specifikace, rám podléhá stejným regulím jako v mistrovství světa, motory jsou blíže kategorii Superstock 600. Jednotným dodavatelem pneumatik je Michelin.

Tým by se rád objevil také v některých závodech mistrovství světa na divokou kartu. V úvahu připadají především Velká cena Německa na Sachsenringu a Velká cena České republiky v Brně. Ve světovém šampionátu by stáj pochopitelně musela použít motor Honda a pneumatiky Dunlop. V případě úspěchů ve španělském seriálu stáj nevylučuje možnost postoupit i s Lukášem Peškem do mistrovství světa 2012. 

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)
Press - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (8x):



TOPlist