Jirka Mrkývka před závodem FIM CEV Moto2 v Barceloně
Text: Petr Czyž | Zdroj: TZ WILLIRACE team | Foto: WILLIRACE team | Zveřejněno: 13.6.2017 | Zobrazeno: 1 868x
Český závodník Jirka Mrkývka nastupuje o nadcházejícím víkendu do druhého podniku evropského šampionátu šestistovek, jenž se pod hlavičkou FIM jede jako CEV Repsol Moto2 European Championship. Po úvodním podniku v Albacete nyní následuje závod v katalánské Barceloně. Tým Willirace, v jehož barvách český jezdec závodí, připravil před cestou do Barcelony se svým jezdcem krátký rozhovor.
Týmy evropského šampionátu Moto2 letos zatím odjely jeden závod v Albacete v němž Jirka Mrkývka obsadil patnácté místo a s jedním bodem mu také v průběžném hodnocení patří patnáctá pozice. Nyní čeká na jezdce z Brna závodní víkend, kde mají na programu celkem dvoje klání. Ty se jedou v neděli na jedenáct kol s termínem startu ve 12.00 hodin a v 15.00 hodin.
Ahoj Jirko, tento týden tě čeká druhý závod CEV Moto2 v Barceloně. Napřed se ale vrátíme zpátky do Albacete. Jak s odstupem hodnotíš tvůj první závod?
Jirka Mrkývka: „Na víkend v Barceloně se samozřejmě těším. Čekají mě dva dlouhé závody v jeden den na které se snažím co nejlépe připravit fyzicky abych odjel stejně druhý závod jako ten první. Závod v Albacete hodnotím určitě pozitivně. Celý víkend byl jen na mokru kromě WU a závodu takže jsme s týmem neměli žádné data a já neměl vůbec nakrouženo na suché trati. Do závodu jsme zvolili špatnou směs gumy které se zničila v půlce závodu a nebylo možné tak tahat. Ale jsem rád že už mám svůj první bod z mistrovství Evropy takže závod pro nás byl určitě pozitivní.“
V čem je speciál Moto2 jiný, než tvoje předchozí motorka?
Jirka Mrkývka: „Kalex je už závodní motorka. Tím myslím, že je daleko tvrdší a lehčí a to jde znát na trati. Daleko lépe se sní zatáčí a překlapává v šikanách. Má lepší akceleraci, protože je lehčí. Nikdy v životě jsem si nemyslel, že driftovat s motorkou do zatáčky je tak jednoduché jako s touto. Dá se říct, že to jde samo. Podle prvních pocitů to má zatím všechny plusy a jede se mi na tom lépe než na Kawasaki.“
Co jste se rozhodli vyladit do dalšího závodu? Přizpůsobil jsi třeba nějak trénink?
Jirka Mrkývka: „Momentálně trénuji jednou týdne i dvakrát na motardu na Brněnském okruhu. Ještě chodím třikrát týdne cvičit abych si udržel kondici.“
Podle předpovědi to vypadá, že v Barceloně bude sucho. Vyhovuje ti to více, než déšť?
Jirka Mrkývka: „Určitě mi vyhovuje jako většině sucho. Motorka je vždy v klidu a nic mě nerozhodí a většinou vím co čekat. Na mokru mi to sice jde a je to větší adrenalin, ale na suchu mě to baví víc.“
V Barceloně už jsi na motorce někdy jel?
Jirka Mrkývka: „V Barceloně jsem ještě nikdy nebyl takže to pro mě bude nový okruh jako většina. Barcelona se mi strašně líbí a moc se těším.“
Jak jste si sedli tým jako celek?
Jirka Mrkývka: „S týmem jsme si sedli určitě dobře. Je to pro všechny zase něco nového tak se musíme všechno naučit a všemu porozumět.“
Je pro tebe nové to, že musíš spolupracovat se specialistou na data? Jak si rozumíte?
Jirka Mrkývka: „Je to pro mě novinka a zatím se to učím. Musím se naučit více popsat pocity z tréninku z pohledu motorky a s telemetrikem si určitě rozumíme, ví co chci vždy říct. S angličtinou nemáme ani jeden problém takže stačí jen abych to více popsal a bude to super.“
Ptá se tě na to asi každý, ale jaké jsou do letošní sezóny cíle?
Jirka Mrkývka: „Zatím si nedávám žádné větší cíle. V prvním závodě jsem chtěl dojet do patnáctého místa což se mi povedlo a rád bych to zopakoval v Barceloně. Je to pro mě nová sezóna takže si teď velké cíle nedávám.“
Chtěl bys někomu poděkovat?
Jirka Mrkývka: „Určitě bych chtěl nejvíc poděkovat šéfovi týmu Honzu Šebkovi, který mi toto vše umožnil a jsem za to moc vděčný. Dík patří i sponzorům především Jet Investment, který mi také dost pomáhá a samozřejmě i rodině a přítelkyni, kteří mi dodávají sebevědomí a podporuji mě.“