Filipa Salače ze závodu vyřadila palivová pumpa

Český závodník Filip Salač zahájil sezonu FIM CEV Repsol Moto3 prvním závodem světového šampionátu juniorů v Albacete. Vedl si velmi dobře, ale problémy s pneumatikou mu nakonec neumožnily prodat svůj potenciál v kvalifikaci. Do závodu odstartoval čtrnáctý a byl ve skupině bojující o osmé místo, když jeho motorku zastavil problém s palivovým čerpadlem.

Nedělní dopoledne nás přivítalo podstatně vlídněji, než předchozí dny. Počasí bylo sice bez deště, teplota vzduchu 14°C jen foukal vcelku silný vítr. Trať díky tomu začala rychle osychat a jelikož za celý víkend nebyla příležitost vyzkoušet nastavení na sucho, vstoupili jsme do ranního Warm-Upu s velkou neznámou. Filip zakončil se ztrátou 1,4 sekundy na prvního, což znamenalo jednadvacátou pozici z devětačtyřiceti jezdců.

Start se Filipovi podařil, v úvodních kolech se propracoval na dvanácté místo. Posléze se pohyboval ve skupině od osmého po sedmnácté místo. Slušně rozjetý závod zastavila porucha benzinové pumpy. Je to škoda, tento víkend se totiž Filipovi dařilo.

Závodní víkend Filip Salač komentoval slovy: „Od začátku se mi na vodě dařilo zajíždět skvěle časy a těšil jsem se do kvalifikace, kde jsem dokázal atakovat první pozice ještě na ojetých pneumatikách. Bohužel jsem po přezutí na nové musel třikrát po sobě zajíždět do boxu, protože jsem neměl grip na zadním kole. Zbývalo pár minut do konce, byl jsem už nervní, když mě mechanici našli příčinu, dostali jsme pět let starou pneumatiku. Dali mi tedy zpět původní ojetou. Postupně jsem se ze třetího místa propadal. V posledním kole jsem měl nejrychlejší mezičasy, ale v předposlední zatáčce mi do stopy najel jiný jezdec a svou skupinu jsem dokončil šestý, celkové pak z obou skupin sedmý.“

„Do druhé kvaldy jsme už dostal nové gumy, jenže hned po vyjetí začalo silně pršet a bylo jasný, že časy už se moc nezrychlí. Opět jsem se pohyboval na čele skupiny, jenže pak jsem dostal highslider na nájezdu do zatáčky, spadl jsem a skončil ve své skupině čtvrtý. Celkové to stačilo jen na čtrnácté místo na startovním gridu.“

„Nedělní warm up byl už na osychající trati, což pro mě byla první jízda na suchu. Měl jsem totiž trochu nevýhodu oproti soupeřům, kteří tady testovali. V zimě jsem onemocněl mononukleózou a byl dva měsíce bez jakékoliv zátěže.“

„Do závodu, který byl zahájen ve dvě odpoledne, a kvalifikovalo se do něj dvaačtyřicet jezdců, jsme tedy udělali pár změn, které nebyly vyzkoušené, ale i tak jsem se hrozně těšil. Povedlo se mi dobře odstartovat, jenže pak jsem začal pomalu ztrácet. Po pár kolech jsem se dostal do tempa a začal předjíždět, když mi najednou přestal jet motor. Přesto, že se nám podařilo celkem rychle dopravit motocykl do boxu a následně ještě znovu vyjet do závodu, po pár set metrech se to opakovalo a musel jsem odstoupit že závodu. Telemetrista pak při kontrole zjistil, že byla poškozena benzínová pumpa. Byl jsem hodně zklamaný, ale tohle se prostě stává.“

„Chtěl bych poděkovat celému teamu, byl to pro nás první závod a myslím, že jsme už dobře sehrání, přesto nás čeká ještě hodně práce. Děkuji rodině za podporu, všem fanouškům, kteří mě podporují i těm, co jsem zklamal. Mrzí mě, že dobrá práce za celý víkend nebyla v závodě zúročena, ale je před námi ještě hodně závodů, tak snad to příště vyjde.“

„Děkuji samozřejmě všem partnerům, Jirkovi Brožovi, Zdeňku Ortovi a panu Janu Šťovíčkovi a všem dalším, co nás podporují. Jsem rád, že mužů jet kombinézy 4SR a helmy Shark, protože se osvědčila jejich kvalita při pádu. Díky všem a držte mi palce :-)”


Nyní se tým přesune do mekky francouzského motorsportu, na okruh Bugatti v Le Mans. Následující závod se totiž jede při Velké ceně Francie. Filipa tento týden čeká první závod Red Bull MotoGP Rookies Cupu v Jerezu.

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Autor článku obdržel prémii 0.5 Kč od 1 uživatele.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Samuel007 přispěl 0.5 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist