Filip Salač po úvodním podniku FIM CEV Moto3 v Estorilu

O Uplynulém víkendu odstartovala v portugalském Estorilu závodní sezona juniorského mistrovství světa FIM CEV Repsol Moto3. Stejně jako loni byl součástí startovního roštu český jezdec Filip Salač, který tentokrát nastoupil v barvách Czech Talent Team Cuna De Campeones. Do závodu Salač odstartoval šestadvacátý a cílem projel osmý. Druhým podnikem sezony FIM CEV Repsol Moto3 bude 29.dubna španělská Valencie.

Po čtyřech letech se Filip Salač vrátil na závodní okruh z něhož má smíšené vzpomínky. Tehdy ve třídě PreMoto3, právě pod záštitou týmu Cuna de Campeones, sice bojoval o vítězství, ale pádem z druhého místa body bohužel nedovezl.

Nyní byl odhodlaný opět zabojovat, ale nebyl to jednoduchý úkol. Ve čtvrtek, kdy v Estorilu panovalo slunečné počasí, se Filip během tří volných tréninků snažil najet co nejvíce kilometrů a dosáhnout tak optimálního nastavení motocyklu. Pátek přinesl velké změny, kdy se počasí doslova “zbláznilo“. Trénovlo se v mlze a dešti na mokrých pneumatikách. Pádů bylo více než dost a kdo nespadl, skoro jako by netrénoval.

Sobotní první měřený trénink jezdci ještě odjeli na mokrých pneumatikách, protože se vzhledem k příznivé předpovědi počasí pro odpolední kvalifikaci, celkem dost taktizovalo. Také Filip se svým týmem vyčkával, jenže se jim to moc nevyplatilo. Filip nedokázal zajet žádné rychlé kolo a byl osmnáctý.Na začátku druhé kvalifikační jízdy ještě jezdci vyjížděli na mokrých pneumatikách, ale už po několika minutách začalo přezouvání na sucho. Bohužel ani tam se Filip neprosadil, přestože několikrát zajel do boxu, kde se provedly nepatrné změny. Nedostal se do tempa a s přidružením dalších aspektů si vyjel až dvacátou šestou startovní pozici.

Bylo to zklamání, ale v týmu stále panovala pohodová nálada. Vyhodnotily se chyby na obou stranách, dodělaly se potřebné úpravy na motocyklu a nezbývalo už nic než se prostě vrhnout do závodu. Filip je ale velký bojovník a všichni v týmu mu věřili.

První závod sezony FIM CEV Repsol Moto3 odstartovali v neděli v jednu odpoledne místního času. Po vydařeném startu a projetí prvního kola byl Filip devatenáctý. Jeho stíhací jízda pokračovala a postupně se dostával na bodované pozice. Několik kol před koncem už byl desátý, když s velkým náskokem na jedenáctého uzavíral čelní skupinku bojující o pódiová umístění. Závod nedokončilo třináct jezdců, z toho pět jich postupně spadlo i před Filipem. S vedoucí skupinkou nakonec projel cílem osmý, na prvního ztratil necelé čtyři sekundy a s časem 1'48,384 sekundy navíc zajel druhé nejrychlejší kolo závodu.

„Tento víkend byl opravdu hodně těžký,“ uvedl Filip Salač. „A to jednak, že jsem jel na této trati jen jediný závodní víkend před čtyřmi lety, ale také vzhledem k počasí, které tu bylo jako na houpačce. Při prvním volném tréninku na vodě se mi jelo celkem dobře, jako asi jeden z mála jsem nespadl, ale zároveň jsem ani nejel naplno. Ve druhém tréninku jsem už i já dostal highsider a přišel lehký pád.“

„V tréninku jsem mohl pokračovat, ale bohužel hned v dalším kole po vyjetí z boxu mě zastavil problém s baterií a musel motocykl odstavit ke krajnici. Pak ale po pádu jiného jezdce letěla jeho motorka přímo na mně. Naštěstí jsem včas zareagoval a uskočil, tím ale pro mě trénink bohužel skončil a mechanici měli opět plné ruce práce.“

„Sobotní kvalifikace byly zase velká a nová zkušenost. První se jela na mokrých pneumatikách, ale vzhledem k tomu, že byl po celý den silný vítr a nepršelo, ve všech teamech, včetně našeho, se po zkušenostech z předchozího dne taktizovalo. Dojel jsem osmnáctý, ale nejel úplně naplno. Šetřili jsme síly na druhý měřák, který se sice vyjížděl znovu na mokrých pneu, ale po pár kolech všichni postupně zajížděly na výměnu za suché. Měl jsem pár drobných úprav, kdy jsem musel zajet do boxu, ale bohužel jsem se nedostal do tempa a šestadvacáté místo bylo maximum. Byl to šok nejen pro mě, ale po vyhodnocení všech drobných závad a telemetrie, kde jsem byl hodně agresivní na brzdy a chtěl tím dohánět ztrátu na motoru, se vše vyřešilo.“

„Před závodem jsem byl hodně nervozní, věděl jsem, že až takhle dozadu prostě nepatřím a chtěl jsem bojovat o body, které budou pro letošek opravdu důležité. Start se mi povedl a vzhledem k celkem široké trati po celé délce okruhu se dalo téměř všude předjíždět. Závod jsem si hrozně užíval. Podařilo se mi dojet vedoucí skupinku jezdců a chtěl jsem ještě zabojovat o pódium, ale bohužel to už nebylo možné. Čtyři kola před koncem jsem měl problém se zadní pneumatikou a cílem projel osmý.“

„Myslím, že to byl pozitivní závod. Je tu hrozně moc opravdu rychlých jezdců, což nebude vůbec lehká sezona, ale na motorce jsem se cítil dobře a doufám, že už v dalším závodě se nám povede ještě lépe. Teď už se budu připravovat na předsezoní testy Red Bull MotoGP Rookies Cupu v Jerezu.“

„Chtěl bych moc poděkovat celému teamu, rodičům, všem svým partnerům, hlavně pak svému manažeru panu Janu Šťovíčkovi a všem fanouškům, kteří mi i přes hodně nevydařenou kvalifikaci věřili. Vážím si toho.“

Děkujeme všem našim partnerům, bez kterých bychom tento sport nemohli dělat:ACCR, KŠD LEGAL, ORT s.r.o., 4SR, REPLAY, DUKLA PRAHA, PLASTYMAT CZ, MMB, SHARK, TSS, MONTÁŽE BROŽ, NOKAMOTO, DELONGI, MILERS OILS, TYREX, KUBERG, PP TUNING, GAERNE, atd.

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Autor článku obdržel prémii 2.5 Kč od 5 uživatelů.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
masi přispěl 0.5 Kč
Matesvfr přispěl 0.5 Kč
blackie.one přispěl 0.5 Kč
Asenad přispěl 0.5 Kč
Riksa přispěl 0.5 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist