Změna termínu a místa pořádání čtvrtého podniku CEMC

Čtvrtý z pěti závodů Středoevropského šampionátu CEMC se PŘESUNUJE ze stávajícího termínu 5. až 7. července v Brně o týden dříve na 28. až 30. června na Autodrom do Mostu. Přesun termínu bylo nutné učinit z organizačních důvodu. Pátý a současně poslední závod CEMC zůstává ve stejném termínu 6. až 9. září na okruhu v Hockenheimu.

Autodrom Most
Než byl před stotisícovou diváckou kulisou odstartován první závod na novém speciálním okruhu, konalo se v Mostě a jeho blízkém okolí od druhé světové války celkem 57 závodů, z nichž bylo 35 automobilových a 22 motocyklových. Autodrom Most, tehdy ještě bezejmenný, se začal stavět v roce 1978 v místě bývalého povrchového dolu Vrbenský. Závodní okruh měl být součástí tzv. branně-sportovního areálu. Po čtyřech letech intenzivní práce se na staveništi o rozloze 140 ha začala rýsovat konečná podoba závodního okruhu. V průběhu zhruba deseti let se okruh stále upravuje a modernizuje, aby si udržel krok s celosvětovými trendy a bezpečnostními požadavky.

Časový harmonogram
V pátek se pojedou pouze volné tréninky, v sobotu 29. června 2013 je na pořadu povinný trénink, první závod kategorie Moto600 startuje v 15:35 hod. a kategorie Moto1000 v 16.15 hod. V neděli 30. června 2013 se ráno pojede warm-up, první závod třídy Moto3 startuje v 10:50 hod., poslední závod Moto3 se pojede v 14:05 hod. Ve třídách Moto3, Moto600 a Moto1000 se v rámci CEMC v sobotu a v neděli pojedou 2 závody.

Stav Středoevropského mistrovství CEMC 2013
- po závodech v Oscherslebenu 8. – 9. června:


Moto600: 1. Prášek 115, 2. Zielinsky (PL) 98, 3. Forstenhäusler (D) 96, 4. Marek Szkopek (PL) 66, 5. Eigenmann (CH) 61, 6. Nadalet (CH) 58, 7. Hüsler (CH) 48, 8. Leu (CH) 45, 9. Lanfranchie (CH) 36, 10. Ghilardi (CH) 33, ... 13. Jantulík (SK) 21, ... 20. Frodl 7, 21. Svoboda 7, 22. Chalupa 6, ... 26. Brož 1. 

Moto1000: 1. Pawel Skopek (PL) 110, 2. Schmid (CH) 103, 3. Erceg (HR) 78, 4. Christiansen (DK) 68, 5. Rosstad (N) 65, 6. Drobný 57, 7. Karel Pešek 55, 8. Düssel (D) 54, 9. Büchel (CH) 41, 10. Hollinger (CH) 40, ... 13. Vostárek 21, ... 20. Kučeřík 1.

Statistiky CEMC 2013

Moto600

Pole positions: Prášek 2, Nadalet 1. 
Starty z první řady: Lanfranchie 2, Prášek 2, Zielinsky 2, Nadalet 2, Forstenhäusler 2, Marek Szkopek 1, Eigenmann 1.
Nejrychlejší kola: Prášek 3, Hüsler 1, Forstenhäusler 1, Nadalet 1. 
Vítězství: Prášek 2, Forstenhäusler 2, Zielinsky 2. 
Postavení na stupni vítězů: Zielinsky 5, Prášek 4, Marek Szkopek 2, Forstenhäusler 2, Hüsler 2, Nadalet 2, Läuger 1.

Pořadí podle průměrné rychlosti vedoucího jezdce:
1. Oschersleben 2. závod (Zielinski) 157,206 km/hod
2. Oschersleben 1. závod (Zielinski) 153,690 km/hod
3. Brno 2. závod (Prášek) 149,530 km/hod
4. Brno 1. závod (Prášek) 149,118 km/hod
5. Sachsenring 2. závod (Forstenhäusler) 125,293 km/hod
6. Sachsenring 1. závod (Forstenhäusler) 121,090 km/hod

Hattrick: 1. a 2. závod Brno Prášek. 

Moto1000

Pole positions: Pawel Szkopek 2, Widmer 1. 
Starty z první řady: Drobný 2, Pawel Szkopek 2, Schmid 2, Karel Pešek 2, Christiansen 1, Widmer 1, Erceq 1, Rosstad 1.
Nejrychlejší kola: Pawel Szkopek 4, Drobný 1, Karel Pešek 1.
Vítězství: Pawel Szkopek 4, Schmid 1, Rosstad 1. 
Postavení na stupni vítězů: Christiansen 4, Pawel Szkopek 4, Schmid 4, Drobný 2, Erceq 2, Rosstad 1, Karel Pešek 1. 

Pořadí podle průměrné rychlosti vedoucího jezdce:
1. Oschersleben 2. závod (Pawel Szkopek) 155,284 km/hod
2. Oschersleben 1. závod (Rosstad) 154,555 km/hod
3. Brno 1. závod (Pawel Szkopek) 152,950 km/hod
4. Brno 2. závod (Pawel Szkopek) 152,398 km/hod
5. Sachsenring 1. závod (Pawel Szkopek) 121,376 km/hod
6. Sachsenring 2. závod (Schmid) 121,352 km/hod

Hattrick: 1. závod Brno Pawel Szkopek, 2. závod Oschersleben Pawel Szkopek.

Poznámka: „Hattrick“ znamená, že jeden pilot obsadil pole position, zajel nejrychlejší kolo a v závodě zvítězil.

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist